1.BÖLÜM "YANGIN"

126 22 26
                                    


1.BÖLÜM "YANGIN"

"Hadi Bukay!"

Annem durmadan bağırmaya devam ederken hızla dişlerimi fırçaladım.Okulun diğer günlerini pasaklı bir şekilde geçirmiş olsam da okulun son günü kendime önem vermeliydim.Çantamı omzuma takıp ayakkabılarımı giydim.Annem okulun son günü geç kalacağım diye değilde fabrikaya yetişemeyecek olduğu için bağırması bizi diğer anne,kız grubundan ayırıyordu.

"Umarım karnen,seninle gururlanabileceğim gibidir Bukay."

Tam bir baskıcı anne modeli.Evet annem baskıcıydı.Tüm senemi test çözerek ve seneye gireceğim olan üniversite sınavına hazırlanarak geçirmiştim.Kısacası asosyalliğin dibine vurmuştum.Karneme gelicek olursak her zamanki inekliğimi yapıp takdir alıyordum.

"Bana karne hediyesi ne alacaksın anne?"

Hadi ama! Sanki siz,hiç sormadınız.18 yaşına girecek olsam da bu soruyu her karne günümde sorardım.Annem de her zamanki Nergis sultanlığını yaparak bekle ve gör derdi.

"Bekle ve gör kızım."

Evet şekil A'da da görüldüğü gibi.Annem okulun önüne arabayı çektikten sonra şöyle bir çevreyi taradı.Kısa bir süre sonra bana dönerek dikkatli olmam konusunda sabit ve gündelik olan uyarısını yaptı ve beni okulun kapısının önünde bırakarak uzaklaştı.

"Bukay, bil bakalım hoca onur belgesini kime vermiş?"

Ilgaz, benim en yakın arkadaşım.Kendiside benim kadar olmasa da derslerinde başarılıdır.Aslında çok iyi kızdır da.Evet "da" sı da var.Dedikoduyu aşırı derece sever.Resmen yanımda magazin programı kodlanmış robot gezdiriyormuş gibi hissediyorum.

"Öğretmen kesin masasının hemen önündeki sırada oturan Ümran'a vermiştir."

Ümran, sınıfın en aklı başında ve bir şeye kolay kolay takılmayan tek kişisidir.Hocalarla iyi geçindiği için her zaman gözdedir.Sınıf temsilcisi olduğu gibi okul ve onur kurulu başkanı da kendisidir.Bence kız da aşırı derece hırs var ve ben bunun sonunu pek iyi görmüyorum.Yoksa benden iyi olması ile tabiki bir alakası yok.

"Valla senden korkulur kız.Nerden haberin oldu senin? Ben bile az önce hocalar konuşurken duydum."

Ilgaz'ın bir başka sorunu da kendinden önce gelen haberlerdir.Gerçi ben birinden duymamıştım.Aklı olan herkes onur belgesini Ümran'ın alacağını bilirdi.Kız resmen yalakalıkta okul okumuş gibiydi.

"Sadece tahmindi Ilgaz, sakin ol."

Diğer okulların müdürlerinin aksine bizim saçlı müdürümüz kürsüye çıkınca doğal olarak sınıfımızın sırasına geçtik.Sıkıcı ve müdürün kendini tatmin amaçlı söylediği bir konuşmanın ardından karneleri almak için sınıflara doğru yol aldık.Sırama oturduktan sonra omzumun dürteklemesi ile arkamı döndüm.

"Bukay, önden sırayı çeksene arkası çok sıkışık. "

Bir başka beni bunaltan olay ise sıra çekimi. Şimdi size sorarım; hangimizin başına gelmedi bu makul olay?

Fazla bekletmeden karneleri dağıtan ve tatil ile ilgili bol nasihat veren Selçuk hocamıza teşekkür ettikten sonra Ilgaz'ın çekiştirmesi ile okuldan çıktım.

"Bukay, ben seni çok seviyorum biliyorsun değil mi?"

Klasik Ilgaz'ın bir şey isteyeceği zaman sorduğu soru ve masum kedi bakışları-ki onda pek de tatlı durmuyor-çevremi sarınca sesli bir şekilde nefesimi bıraktım.

Yağmuru HissetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin