HERO TAPOPS & BR

150 12 0
                                    

awalnya, bbb dkk panik dikarenakan ochobot di culik dan hampir di bawa oleh adudu, untunglah mereka bisa merebut kembali ochobot walaupun robot itu sering ngeglicth karena adudu sempat meletakkan sebuah cip untuk menghack jaringan yang ada pada ochobot, dan kini bbb dkk sedang termenung menatap langit dengan bbb yang sedang memeluk ochobot saat itu hingga......

"ini kedainya?"
terdengar suara seorang gadis dari kejauhan, tepat di arah kedai cocotiam tok aba,sontak semuanya mengalih kan pandangan kesana.

"kayaknya"
sambung gadis satunya.

"eum, permisi. betul ke ini kedai cocotiam tok, ABA?"

"eh ha ah, ade yang perlu di bantu?"
walaupun masih syok dengan kejadian tadi, tok abah tetap menjawab dengan ramah sebisanya.

"kitorang nak jumpe ngan ochobot, die ade kat sini?"

"ochobot....."

"OI! KORANG NI YANG TADI KAN?"
seru ying dari jauh, berlari mendekat kearah mereka.

"ya, kau tau di mane ocho-"

"tu die!!! OCHOBOT!!!!!"
gadis bersurai hitam strep putih tersebut langsung berlari mendekati ochobot yang saat ini berada dalam pelukan bbb, menyadari seseorang yang ia kenal memanggilnya sambil mengulurkan tangan, robot kuning itu langsung melepaskan tubuhnya dan langsung memeluk sang gadis.

"[name]~"
panggil ochobot di sela-sela pelukkan.

"akhirnye, aku risau kan kau lah"
timpal [name] dengan mimik wajah lega.

"aik? korang saling kenal ke?"
(gopal)

"ye, die ni anggota tapops juge"
(ochobot)

"HAH?!"

"bising lah!"
[name]

"........."

"aku baiki kau, boleh kan?"
[name]

"iye"
(ochobot)

"jangan!"
bentak bbb tiba-tiba menahan tangan [name].

"ape?"
jawabnya dengan wajah dingin

"ochobot takpe! jangan bawa die!"
ujar bbb tapi dengan cepat merebut ochobot dari genggaman tangan gadis itu.

"ochobot....."
lirih [name] dengan wajah sedih. membuat bbb jadi agak kasihan dengannya.

"takpe [name], nanti kau balik kat sini. ochobot tu boboiboy punye, jadi patut lah die marah kau nak bawa die"

miko, adallah gadis berambut pendek sebahu berwarna unggu muda menepuk bahu [name] dengan perlahan.

"tapi kan-"

"dah [name], kite balik. kite datang kat sini cume nak tengok keadaan ochobot je,untuk seterusnye biarkan diorang yang urus ochobot ye?"

"cih, tapi kan ochobot tu robot aku sebelum die! lagipun ochobot-"

"BALIK!!"

"miko......"

semuanya langsung diam seribu bahasa ketika mendengar bentakan miko kepada [name],yang di bentak pun hanya bisa tertunduk lesu.

"eehhh dahlah tuu, biarlah die pinjam ochobot. kan tujuan die baik,nak baiki ochobot"
celetup tok abah di sela-sela keheningan.

"ha ah, lagi pun kite ni sama-sama anggota tapops kan?!"
sambung ying girang.

"nah"
bbb memberikan ochobot tapi dengan wajahnya yang menghadap kearah lain. akhirnya, dengan perlahan gadis itu mengambil ochobot dan langsung memeluknya dengan erat.

 bbb glxi sori X Readdes BERSAMBUNG ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang