الفصل السابع ♥️

68 4 10
                                    

(هالوو عليكم وحشتوني أوي في الرواية دي 😂 أنا جيالكم بالبارت الجديد ومنور بصورة مارت رمضان ديمير إللي خاطف قلبي 😭❤️🤙 يلا نبدأ)

©©وفي غرفة نوم فريد الخاصة ...
#أغلقت سهيلة هاتفها بعد إنتهاء المكالمة مع صديقة طفولتها شهود وتمنت أن يكون زوجها مازال نائماً ولا يسمع شيء ثم نهضت وتوجهت لتوقظه لكنها وقفت تتأمل ملامحه البريئة أثناء النوم لأول مرة ....

"سهيلة" بخفوت :- يااااارب ميكونشي سمعني نهائي وأنا بتكلم عليه مع شهود وإلا معرفش هيقول إيه ولا هيعمل إيه أووف بقى وطلع ميبانش عليه زنجيل أو خاربها يلااا أما ألحق أصحيه بس هو حلو ليه أنا أول مرة أشوف ملامحه قريبة كده .

"فريد" فتح عينه وقال بنعاس :- أعتقد لأني سأتغير حقاً يا زوجتي العزيزة ولن أبقى زنجيلاً هكذا وأبدو جميلاً لأن عيناكِ هي التي تراني وتنظر لي .

"سهيلة" بفزع وتراجعت :- عاااا بسم الله ده أنا كنت فاكرة إنك نايم مش هتصحى وترد عليا وبعدين إحم إحم متقولش زوجتي العزيزة دي بتعصبني ويلا قوم علشان نلحق نفطر مع العيلة أنا جهزتلك الحمام .

"فريد" بغضب ونهض من فراشه :- حسناً لن أقول يا سهيلة أي شيء حتى ترتاحي وكنت مستيقظ بالفعل وسمعت كل حديثكِ مع صديقتكِ عني وعن مشاعركِ الحقيقية تجاهي وأنكِ تكذبين أيضاً .

"سهيلة" بحِدة :- فريييد متزعقليش كده أنت بتسمع كلامنا وبتتنصت علينا بتاع إيه هااا وقولتلك السبب الأصلي ورا جوازنا يعني أنا مش بحبك فهمت .

"فريد" قال وهو يضحك بهستيريا :- öyle mi ya karım هههههه أنتِ حقاً ممثلة بارعة وتستحقين أن تحصلي على الأوسكار في تخبئة مشاعركِ أمامي وأنا سأجعلكِ تندمين على هذا زوجتي .

"سهيلة" بغضب وألقت الوسادة عليه :- مستحييييل ومش أنا إللي هندم يا فريد كورهان وعمري ما ندمت على شئ ومش بحبك ولا حاجة ومتنساش هتطلقني لما أنتقم من كريم خلاص .

"فريد" رمقها بحِدة :- سهيييلة إذا تريدين أن ينتهي اليوم على خير لا تذكرين كلمة الطلاق مرة أخرى في وجهي وإلا قسماً بالله سأُحزنكِ .

"سهيلة" بضيق ولوت شفتيها :- يا شيخ إتنيل إجري كده هو أنا كنت ناقصاك أصلا عاملِّي فيها زي حمادة عزو الدلوع إللي في المسلسل وزي ما الأغنية بتقول يا سلام على الرجالة الجدعة .. ده في مشاكله ماما بتتصدرله ، مش ناقص غير ياخد الرضعة .. وينادي لماما تغيرله .

"فريد" بغيظ ورفع حاجبه :- سهيييلة لا تحاولين أن تستفزيني الآن وتخرجيني عن شعوري معكِ سأنفعل وأغضب وأنتِ لا تعرفين كيف هو غضبي .

"سهيلة" بإستفزاز ووضعت يدها في خصرها :- وإذا فضلت أستفزك يعني هتعملِّي إيه أيها الطائر الرفراف هتجري ورايا بالمخدة تضربني ولا هتقرب مني .

الطائر الرفراف (التؤامان)🫂حيث تعيش القصص. اكتشف الآن