6.

179 6 1
                                    

Herkes yemeğini yedikten sonra yemekler kaldırıldı...

Dedem beyciğim beni biraz süzdükten sonra bana baktı ki zaten bende birşey söyleyeceğini anladım ve hemen ona odaklandım
" Kızım sen askerleri çok mu seviyorsun tıpkı onlar gibi giyinmişsin" bu dediğine hafif tebessüm ederek
" Evet dede çok seviyorum" dedim.
" Afferin kızıma böyle ol işte sevdiğin şeyleri insanlar rahatsız olur diye yapamayacam diye dert etme sakın " dedi tabi benim de biraz götüm kalkmadı değil yani adam beni övüyor ay ben bu ihtiyarı sevdim he . Birden dedemin kaşlarını çatmasıyla ne olduğunu anlamaya çalıştım ama anlamadım ki zaten dedem ne olduğunu anlatmaya başladı " kıro heso bu türkü söyleyen adamlarımız nerdedir bı kaç bişey söylesinler hem gelen müşteriler hemde torunum biraz eğlensin çağır onları gelsinler çabuk" ah be dedem ne iyi adamsın sen " bavo içlerinden birinin hanımı hastalanmış onun için biraz gecikeceklermiş "
"He öyle desene oğul ee kim türkü söyleyecek şimdi böyle türküsüz olur hiç?"
" Dede ben bı fikir buldum "bu berko yine ne buldu acaba
" Söyleyesen torunum ne buldun "
" Dede benim ablamın sesi çok güzeldir internette dolanırken gördüm öyle bı söylüyor vallahi çok güzel sesi vardır" aha beko yaktım çıranı . Ee tabi bu böyle söylese dedem durur mu . Iı durmaz " kızım doğru mudur sesin güzel midir"onlara yalan söyleyemem şimdi Allah var sesim de güzel yanı bende beğeniyorum" evet dede istersen söylerim bı tane "
"Tabi torunum istemez miyim hadi koş şuraya geç hasan amcan da saz çalıyor zaten oda sana saz çalsın beraber gösterin kendinizi herkes çimenoğulları nı bı görsün " deyip normalde türkü söyledikleri yeri gösterdi. Hasan amcam gelip beni yerimden kaldırdı ve beraber o tarafa doğru gittik hasan amcam sazını alıp yerine geçti bende bı yere oturduktan sonra etrafıma bı göz gezdirdim ki şuan yerin dibine girmek istiyorum çünkü bu vakitler insanların yemek yeme vakitleri olduğu için hem çok kişi vardı hem de gelenlerin hepsinin gözü bizim üzerimizdeydi . Ay Allah'ım sen bunların gözüne bı perde indir de beni görmesinler amin kendi içimde dua mı da ettikten sonra hasan amcamın kulağına ne söyleyeceğimi söyledim ve ona göre sazını çalmasını bekledim. Hasan amcam sazını ayarladiktan sonra bana kafasını başlayalım der gibi salladı bende onay verince başladık

------------------

Sevdan beni benden aldı gitti yar
Deli etti yüreğimi perişanım yar
Sevdan beni benden aldı gitti yar
Bu kara yazıyı ben neyleyim zalım zalım
Kadehimde sen ben meyhanedeyim

Bu kara yazıyı ben neyleyim zalım zalım
Kadehimde sen ben meyhanedeyim

Ağlamayı bilmeyen sevmeyi de bilmezmiş
Güldürmedi zaten kader fark eder mi sevdiğim
Ağlamayı bilmeyen sevmeyi de bilmezmiş
Güldürmedi zaten kader fark eder mi sevdiğim

Şarkıyı söylemeye başladığım gibi herkes pür dikkat beni dinliyordu ayy dur heyecanlandım be şimdi onları şaşırtma zamanı şarkının bir diğer kısmı Kürtçe devam ettiği için Kürtçe söylemeye başladım..
-

Min nexwast derkevım jı xeyalen te
Bı roj ü şev dıgrin wan çaven te
Min nexwast derkevım jı xeyalen te
Bı roj ü şev dıgrin wan çaven te

Derdem pir gırane
Kes nabine cane cane
Dıl be te şa nabe
Were bamım yar

Derdem pir gırane
Kes nabine cane cane
Dıl be te şa nabe
Were bamım yar

Ez ne sax ü ne mıri
Eşa dılem vemıri
Evina mın nü xemıli
Te hezar gwıl verkıri

Ez ne sax ü ne mıri
Eşa dılem vemıri
Evina mın nü xemıli
Te hezar gwıl verkıri

Herkes ağzı açık şekilde beni dinliyordu çünkü hem sesime büyülenmiş hem de benim Kürtçe söylememe şaşırmışlardı siz daha çok şaşıracaksınız bebeler. şarkımız bitti ben durdum herkes bı sure bize baktıktan sonra jetonları daha yeni düşmüş olamlı ki bizi alkışlamaya başladılar ki dedem beyciğim de bizi alkışlıyordu ahh ne çok sevindim demek beğendiler hasan amcam sazını bıraktı bende onun yanına geçtim elini belime koyup beni ilerletti. Beraber eski yerlerimizi aldık ve dedem beyciğim konuşmaya başladı " torunum sen Kürtçe biliyor musun" tam cevap verecektim ki " aman dede bu nerden bilsin Kürtçe normal şarkı yani Kürtçe bilmeyenler bile söyler" dedi selim beyimiz abisi Pamir kafasına bı tane yapıştırdı . Ohhh içim rahatladı " tı qet mırak neke selim ez Kurmanci zanım tı ji zani ku ez ji kurdum." ( Sen merak etme selim biliyorsun ki bende kürdüm) Ona Kürtçe cevap vererek onu zortlatıp dedeme döndüm " selim Amed i kıskanma seni de severim ben merak etmeyesen" dedi dedoşum.

______

Ayyhh çok yoruldum be şuan evde yatakta uzanıyorum çünkü bugün çok yoruldum dedemler o kadar çok kalabalık bı aile ki hepsini tanıyana kadar içim dışıma çıktı. Ben selime lafımı soktuktan sonra büyükler kalkmış sadece biz gençler kalmıştık bazılarının adlarını karıştırsam da hepsini tam olarak kavradım sonunda. Beraber oturuken selim ve diğer yancısı bana laf sokmaya çalışmış sadece çalışmış diyorum çünkü böyle birşey yapamadılar ben izin vermedim. biri bana laf sokacak ama ben yerimde duracam hayatta olmaz . Ona laf soktuktan sonra boylarım a bakıyordum bazen sırf onlara laf soktuğum için sanki benle gurur duyuyorlarmış gibi gulumsuyorlardı. Bi ara selim salağı üstüme bile yürümüştü ama Kadir inanırımsı mafya kılıklı adam buna izin vermeyip beni kendi kollarının altına almıştı ve tabikide ben bu durumdan hiç te rahatsız değildim. Her neyse vallahi bugün çok yoruldum uyumam lazım yoksa burda hığk deyip ölecem....

Aşiret kızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin