5.

199 7 2
                                    

Şuan karşımda 3 tane orta yaşlı adam, yanlarında 3 tane orta yaşlı kadın arkalarında 14 - 15 tane erkek çocuk tam da bizim yaslarimizda gibi görünüyorlardı bazıları kadir in bazıları benim azadın Berkcan nın yaşlarında falan her neyse en önlerinde ise yaşlı bı adam vardı ki bu büyük ihtimalle benim dedem di

Kimin kim olduğunu kendi içimde sorguladıktan sonra selin hanım gelip arkadan beni biraz öne doğru itekledi çünkü o beni itmeseydi ben yurumeyecektim galiba onlara yaklaştığımızda Ahmet bey de yanıma gelip  yaşlı adamı gösterip " bak kızım bu senin deden mehmet  herkes ona Maho ağa diye seslenir çimenoğulları aşiretinin ağası ve Antep in yarısına sahiptir" dedi ulan ben bunları fazla hafife almışım ha bunlar dünyayı falan satın alırlar. Hemen eğilip dedem beyciğin elini öptüm tabi oda eğilip başımı öptü " hoş gelmişsen kızım" bende başımı hafif önümden kaldırıp çünkü elini öptükten sonra saygıdan dolayı başımı eğmiştim  " hoş buldum dede" ona  galiba dede dediğim den dolayı yüzüne büyük bı gülümseme yerleşti. Hemen dede beyi geçip orta yaşlı adamların yanına geçtim ahmet beyin anlatmasına kalmadan hemen kendilerini tanıtmaya başladılar içlerinden biri beni önce kendine çekip sarıldı tabi içim de dışıma çıktı o ayrı mesele kendini tanıtmaya başladı"  kızım ben senin en büyük amcan civan  duydum ki kebap ve ciğeri çok seviyormuşsun hemen sana hazırlayalım da bı antep kebabı gör emi kızım bak buda eşim asya" dedi yanındaki kadını göstererek önce Civan amcama dönüp" memnun oldum " dedim sonra da asya yengeye dönüp memnun olduğumu söyledim oda bana aynı şekilde karşılık verdi ama bu onlara yetmez tabi beni kendine çekip sıkı sıkı sarıldı bende ayıp olmasın diye kollarımı ona sardım ondan ayrıldıktan sonra biri daha konuştu" hoş geldin kızım ben Arif senin ikinci amcanım " deyip oda bana sarıldı sonrada yanındaki kadını göstererek" buda eşim ela " Arif amcama memnun olduğumu belirten mırıltılar çıkardıktan sonra ela yengeme  dönüp onada sarıldım eğer ona sarılmazsam olmaz . Off be bunlar bitmiyor. Diger amacama döndüm o sarılmadan ben sarıldım çünkü sarılacağını biliyorum en azından ben sarılayım da suyumu sıkmasın oda bana karşılık verip benden ayrıldı " hoş geldin Amed ben üçüncü amcan hasan " aha hasan boka basan dememek için kendimi zor tuttum ve " hoş buldum.memnun oldum bu arada" dedim . Yanındaki kadına döndüm ve yine ben sarıldım " hoş geldin güzelim ben Belgin yengen istediğin birşey olursa hemen bana koşuyorsun tamam mı canım" ayyh ben bunları sevdim ha bunlar ne güzel amca ve yengeler şimdiden ısındım bunlara " hoş buldum tamam yenge bişey olursa hemen sana koşuyorum " alnimdan öptü ve ondan ayrıldım şimdiden yoruldum amına koyim lan bunlar ne çokmuş dedem beyciğim de yorulduğumu anlamış olacak ki " hadi lan kırolar oturalım bı sonra tanışmaya devam edersiniz yormayın torunumu" herkes onaylayınca  yerde olan minderlere oturduk . Ah be ne çok özlemişim yer minderlerini . Tam selin hanım ve Ahmet beyin ortasına oturacaktım ki dedem beyciğim beni yanına oturmam için çağırdı " gel güzel kızım sen benim yanımda otur" kafamla onu onayladım ve hemen yanına gidip oturdum hemen kolunu omzuma attı. Lan çok heyecanlandım ve ben eskiden böyle değildim yaw bu Antep bana yaradı. " Ehmo oğlum de hadi anlatasan yegenlerini Amed kızım pısmamlarını tanısın " dedi ah be ne güzel Kürtçe konuşuyor ( pismam= kuzen)  " temam bavo" ahmet bey bana döndü ve " bak kızım sırayla anlatacam sen anlarsın zaten " dedi bende " tamam " diye karşılık verince başladı anlatmaya " bak bu barın kadir abinle yaşıt buda pamir buda demir abinle yaşıt bu selim Barlas abinle yaşıt bu mehmet seninle yaşıt aha buda cihan berkoyla yaşıt küçük zaten görüyorsun bunların hepsi civan amcanın çocukları. Bak bu poyraz Meki abinin yaşında bu Miran karan abinle yaşıt bu cenk azad abinle yaşıt bu cihat senle yaşıt bu da Ali berko dan bı yaş küçük bunlar da Arif amcanın çocukları . Bu kamer buda Barlas abinle yaşıt bu araz karanla yaşıt bu ayaz azad abinle yaşıt bu Fatih seninle yaşıt aha bu da ezel berokdan iki yaş küçük bu da bunları kafanda tutman biraz zor olacak ama alışacaksın " dedi sonda nefesi tükenirmişçesine . Ben dinlerken yoruldum onun yorulması çok normal aslında benle yaşıt olan kuzenlerimin olması iyi oldu zaten arkadaşım yok onlarla arkadaşlık kurarım bende normalde olsa istemezdim böyle birşeyi ama galiba biraz değişmem gerekiyor içimdeki bu karalığı atmam lazım.hepsine tek tek mumnun oldum diyemeyeceğime göre hepsine toptan bisekilde " memnun oldum" dedim gerçekten de olmuştum ama bı kaçı sanki hiç memnun olamamış gibiler çünkü bana çok kötü bakıyorlar tıpkı Meki gibi neyse umrum dışı yani çokta fifi yaniiii.
Dedem beyciğim amcalarımı hemen ayağa kaldırttı " ulan benim torunum buraya kebap yemeye gelmiş siz burda oturuyorsunuz hemen kalkın kebap getirin torunuma " ulan bu adam bağırınca bende korktum ha civan Arif ve hasan amcam hemen kalkıp kebapları getirmeye gittiler yaklaşık 15 dk sonra ellerinde tepsilerle içeri girdiler oh be mis gibi kokuyor herkesin önü dolup amcalarım da oturuduktan sonra hep birlikte dedem beyciğimin başlamasını bekledik dedem beyciğim in gözleri benim üstümde gezindi ve gülümseyerek yemeğini yemeye başladı büyük ihtimalle benim de diğer herkes gibi onun başlamasını beklemem hoşuna gitti ben biraz kebap ve ciğer yedikten sonra onları yemeyi bırakıp sadece salata yemeye başladım ki başladığım gibi dedemin gözleri beni buldu " torunum sen neden kebap yemiyorsun beğenmedin yoksa" ah be dede bey yiyemem ki sporcuyum ben nasıl yiyeyim o kadar çok " tam ben cevap verecekken Berkcan ortaya atladı" dede ablam sporcu onun için o kadar fazla kebap yiyemez " afferin lan kerata ne yapmam gerektiğini de biliyormuş. Dedem bana bakıp" doğru mu kızım?"  Diye sordu kafamı evet anlamında salladım . Sonra bı baktım ki bı yerlerden bı ses yükseldi anca pilates falan yapıyordur dikkat etmese ne olacak " sesin sahibine baktığımda bana kötü kötü bakan selim olduğunu gördüm tam ağzının payını verecekken Berkcan yine lafa atladı ama bu çocuk benim lafımı Çok kesiyor" hayır selim abi ablam boksör hatta dünya kickboks şampiyonu " aslanım be afferin yavruma nasıl da tıktı lafı herkesten bı şaşırma sesleri duydum fakat sonradan  dedemin konuşmasıyla herkes sustu" afferin benim kızıma " diye beni tebrik etti Ahmet beye bakınca onun zaten bana baktığını gördüm bişey söyleyecek ti belli ki "kızım sen bunu bize söylemedin" belli ki onlardan sakladığımı falan düşünüyorlar bende onları üzmemek adına " özür dilerim ahmet bey biliyorsunuz biraz yoğunduk ayrıca çokta konuşma fırsatımız olmadı onun için anlatamadım tekrardan özür dilerim ha unutmadan söyleyeyim sonra söylemedin demeyin ben hem boksör hemde yüzücüyüm yani sonra başka yerlerden öğrenmeyin " umarım kırmamışımdır onları keşke en baştan onlara söyleseydim " hayır kızım özür dileme özür dilenecek bişey yapmadın sen haklısın biraz fazla yoğunduk pekte konuşacak fırsatımız olmadı." Onları kırmadığıma sevindiğim için hafif gülümsedim ki Berkcan ve barlas benim gülümsememe takılı kalıp bana bakıyorlar dı" Barlas ne oluyor " diye sordum ama nafile sesimi bile duymadılar Allah'tan Kadir onların yanındaydı kadir Barlas ı dürtüp " oğlum ne oldu niye dondunuz" diye sordu onların cevabını beklerken " abiiii " diye bağırdı salak berko kadir " ne oldu abicim niye dondunuz ya" diye sorusunu yineledi " abi amedin gamzeleri var gördün mü" dediği gibi herkes bana döndü  ben tabi daha olayı kavrayamamış bı sekilde " ne oluyor be gamzem olamaz mı" diye sordum ki herkes gülmeye başladı ben ne olduğunu anlamaya çalışırken selin hanım " kızım tüm abilerin hep gamzeli bı kız kardeşleri olsun isterdi ama nazlı nın gamzeleri yoktu senin ki olunca da sevindiler işte" dedi hay ben sizin yedi.. tobesteyşın devamını getirmeyeyim en iyisi la bunlar onun için coştu demek herkes yemeğini yedikten sonra yemekler kaldırıldı.....

Kusura bakmayın yarıda kesiyorum çünkü parmaklarım koptu.

Aşiret kızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin