Herkesin gözleri bize çevriliyken babam hiddetle ayağa kalkıp " senin ne dediğini kulağın duyuyor mu adam? Berdan niye kaçırsın Rojdayı onlar kardeş gibidir yanlışın vardır." dediğinde aslında babam da yanlış olmadığını abimin bunu yaptığını az çok biliyordu bence.
Mehmet ağa üzerimize doğru geldi. Ardından " Eğer ki kızımı senin oğlun kaçırmışsa andım olsun ki ne kendi kızımı nede oğlunu sağ bırakırım. " dedi baskın sesiyle. Bu sözlerden sonra babamın acıyla yutkunuşunu gördüm. Annemin elinin kalbine doğru gitmesiyle hızla ona doğru koştuğum sırada gözlerinden yaşlar akan Dilan'ı gördüm.
Kalbim acıyla kasıldı. Dilan'a doğru gittiğim sırada Yusuf'un bileğimden tutup kendine çekmesiyle herkes bize baktı. Bizimkiler silahları çıkartıp Yusuf'a doğrulturken HAZNEDAR aşireti de bizimkilere silah çekti.Yusuf başıma silah dayadığında ben şok olmuş gözlerle karşımda duran aileme bakıyordum. Babamın sert sesi Haznedar
konağını inleterek " Kızımı bırakasın Yusuf! yoksa olacaklardan ben sorumlu değilim. Zu berd kizamı! (Çabuk bırak kızımı!) " diyerek Yusuf'a baktı öfkeli gözlerle..Yusuf'un babası Mehmet ağa da babamın üzerine yürüyüp "Oğlun kızımı ne zaman bana getirirse o zaman alırsın kızını Agir Xozan! " diyerek meydan
okudu.
Her iki tarafta geri adım atmıyordu. Yusuf'un yanına gelen Berivan ile gözlerim ona döndü. Hatta bütün gözler ondaydı. Gözlerinden yaşlar süzülürken
" Ali napıyorsun? biz.... biz bugün evlenecektik. Biz bugün karı koca olucaktık. Düğünü bırakıp gidicek misin?"Berivan durumun ciddiyetinin farkında değildi. Yusuf anlıyordu onu aslında uzun süre topraklarından ayrı kalmıştı. Lakin Berivan farkında olmasa da Yusuf gayet farkındaydı. İki aşiret arasında kan davası başlıyacaktı. Bu durum daha da kötüleşmeden O iki kaçan aşıkları bulmanın derdindeydi. Berivan 'a bakıp
"andım olsun bundan daha iyi bir düğün yapıcam güzelim ama şuan düğünden daha önemli meseleler var gülüm kurban olayım yapma bana bunu" dediğinde benim kalbimin parçalanması pekte uzun sürmedi. " Ali yapma... çok uğraştık bunun için. Bırak kaçmışlar zaten aşıklar belli ki bırakın mutlu olsunlar." diyip gözyaşlarını elinin tersiyle sildi.BU sözlerden sonra Yusuf'un arkamda ki
bedeni kasıldı. Başını iki yana sallıyarak geri geri yürümeye başladı. Beni de kendi ile beraber yürüten Yusuf'u sevdiği kadının son sözleri duraksattı." O kızı kaçırırsan herkes ne düşünür hiç mi düşünmezsin Ali" dedi hafif yüksek çıkan bir sesle. Berivan 'nın babası kızının yanına giderek " Bırak gitsin sana ondan koca olmaz! dedim ben. Bak Allahta izin vermedi evlenmenize" dediğinde Yusuf
sinirle burnundan soluyordu.Yusuf konaktan dışarı doğru geriledi. Babamlar bizi arabanın önüne kadar ellerinde silahlarla takip etti. Son kez
"Yusuf! eğer ki kızımın saçının teline zarar gelirse seni yaşatmam" dediğinde arabanın ön kapısını açıp beni içeri ittiği gibi kendi de bindi. Arabanın açık olan camından bağırıp " Eğer oğlun bacımı getirmezse asıl o zaman kızının cenazesine hazırlan Agir ağa!" diyerek gaza yüklendi. Arkamızdan Bi kaç el silah sıkıldı. Ardımızda büyük bir kargaşa koparken Yusuf son hızda otoyala girdi.Titrek sesimle " Yusuf.... Sen napıcaksın... Bana... " kekeleyerek söylediklerim onda hiç bir tepkiye neden olmazken araba biraz daha hızlandı. En sonunda dayanamayıp "Yusuf dur artık!"
diye bağırdığımda ani frenle öne savrulurken , Yusuf ellerini yumruk yapıp direksiyona ard arda indirirken " Sus sus sus Berfin sus.!...." diye haykırdı .Kafasını geriye atarak koltuğa yaslandı. Gözlerini kapatmış sanki bu olanların kabus olmasını diliyor gibiydi. Onu böyle çaresiz görmek canımı yakıyordu. Nefes seslerimiz dışında başka hiç bir ses yoktu. En sonunda sessizliği bozarak
" Berfin korkma... sana zarar vericek değilim." diyip, Alt dudağını sinirden dişleyip devam etti ve " Abin Rojda'yı getirene kadar benim yanımda kalıcaksın." dedi.Gözlerimi yumup açarak " Bu yaptığını yanına bırakmazlar. Abim kaçarken beni düşünmemiş kaçtıktan sonra mı düşünecek.... " diyip sırtımı iyice koltuğa yasladım.
Yusuf cebinden sigara paketini çıkarttı. İçinde bi dal çıkartıp zippo çakmağıyla yaktı. Yavaş yavaş yanan sigara değilde bizim hayatımızdı sanki....
" Kim karşıma çıkmak istiyorsa çıkabilir küçük cadı . Ben yine de abin Rojda'yı bana geri getirene kadar seni yanımdan ayırmıyıcam! ." dediğinde dudağımın kenarı hafifçe yukarıya kıvrıldı. Küçük cadı.... Onun küçük cadısıydım....."Yusuf... lütfen bırak evime gideyim bak işler daha kötü olmasın. İki aşiret birbirine düşman olucak yapma..." diye adeta yalvardım. Sigarayı son kez içine çekip dumanı dışarıya üfledi. Açık camdan izmariti atıp bana döndü .
" Boşuna yalvarma Berfin çünkü bunun dönüşü yok. Abin bu yaptığı ihanetin bedelini ödüyücek. Ya kendi canıyla yada canı bildiği birinin canıyla da olsa bunu yanına bırakmam...!"Araba durduğunda Haznedar aşiretinin hanımağası Avşin Haznedar'ın yaşadığı konağın önündeydik. Yusuf arabadan indiğinde inmemi bekledi ama benim hiç niyetim yoktu. Öfkeyle kapımı açıp " in arabadan " dedi sinirle. Ben kaale dahi almayıp Kollarımı göğsümde bağladım.
Yusuf arabaya elini hiddetle vurup " İn arabadan Berfin!" ... diye bağırdığındda yerimde sıçradım.Ben hala inmeyince bileğimden tutup çıkarttı. Arabanın kapısını sertçe kapatıp beni konağa doğru sürükledi. Konaktan içeri girdiğimizde avluda oturan Avşin Haznedar bizi görür görmez tüm ihtişamıyla ayağa kalktı.
Yusuf babaannesinin yanına çekiştirdi beni ve " Düğünüme gelmedin ama ben sana geldim Avşin hanım. Şimdi söyle ben ne yapayım?" diye sorduğunda Avşin
hanım bize yaklaştı ve " Bu o mu? " diye sordu.Bakışlarım Yusuf'a döndü. " Evet o" dediğinde yüzüme inen tokatla yere savruldum. Yusuf'un sert sesi kulaklarıma doldu. " Napıyorsun lan sen! Sen kimsin ki bu kıza tokat atıyorsun!
Avşin hanım..." diye bağırdığında.
Babaannesi " benim Rojda mı kaçıran adamın kardeşine karşılama töreni yapıcağımımı sandın Yusuf....! " diyerek bağırdı .Yusuf'un gözleri bana döndüğünde " Bu kız o şerefsiz kardeşimi getirene kadar burda kalacak!. Bir daha ona el kaldırırsan, zarar verirsen andım olsun aşirete başka bir ağa bulsan iyi olur. Çünkü ben bunu yanınıza bırakmam üstüne ağalığıda reddederim. Yemin olsun Mardini terk edip giderim bir daha da yüzümü göremezsiniz! " diyip hafifçe eğildi ve kollarını bacaklarımın altından geçirip beni kucağına aldığında şaşkınlıktan küçük dilimi yutucaktım. Konaktaki çalışanların gözü bizim üzerimizdeyken " O kızı bu konağa getirirken ne düşündün? " diye soran babaannesine merdivenden yukarı çıkarken cevap verdi Yusuf.
"Ben her şeyi göze aldım. Kim gelirse gelsin bu ihanetin bedeli en ağır şekilde ödenecektir!" diyip basamakları döve döve yukarı çıktı. Kapının önünde durunca kucağında olduğum için yüzü yüzüme çok yakınken " olurda istemeden canını yakarsam bir gün... beni affetme küçük cadı"..... diyip kapıyı açtı.Beni yatağa oturtup " canını yakmalarına müsaade etmem Berfin korkma" dedi ürkek bir şekilde ona bakarken.
" Böyle olmaz Yusuf bak yanlış yapıyor - sözümü keskin sesiyle kesip " Ama eğer olur da sözümden çıkıp beni çiğnersen o zaman hiç görmek istemiyiceğin yüzümle karşılaşırsın Berfin ".... dediğinde tek yapabildiğim yutkunmak oldu.Konakta ard arda sıkılan silahla beraber ben yerimden hızla kalkarken Yusuf beni yatağa geri itekleyip oturttu ve " sakın aşağı inme Berfin.! dedi tıslayarak. Biraz daha yüzünü yüzüme yaklaştırıp " Senin için geldiler lakin daha beni tanımıyorlar küçük cadı seni benim elimden abinden başka kimse alamaz ve o şerefsiz gelicek.... senin için gelicek biliyorum.
Ve geldiğinde yemin olsun cenaze törenini bizzat ben hazırlıyıcam!!..."Arkasını dönüp gideceği sırada ayağa kalktım lakin o an bana dönüp " ben seni tekrar oturtayım mı kendi yöntemimle? sen kendin mi oturursun yoksa? " diyip tehdit etti resmen beni....
Bir el daha silah sesiyle birlikte konakta yankılanan abimin sesiyle beraber Yusuf belindeki silahı çıkartıp namluyu silahın ağzına aldı. Kapıyı açıp çıkacakken arkası dönük bir şekilde " Sakın aşağı ineyim deme Berfin. Beni sakın zorlamayın... vallahi bu Mardin 'i Xozan'ların başına yıkarım!".... diyip kapıyı çarpıp hiddetle çıktı.....
OYLAMAYI UNUTMAYIN LÜTFEN 🙏
YORUM YAPMADAN GEÇENİ KÖR İKİ AYAĞIDA TOPAL SÜLO AĞA ALSIN 😁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR BERDEL MASALI
Teen FictionTam zar zor kalkıp üstümü değiştirecekken bileğimden tutup üstüne çekti. Bedenim tamamen üzerindeyken burnunu boynuma gömdü.... Kokumu içine çekiyordu...... Nefesim sıklaşırken gözlerimi yumdum. Eli. çıplak olan bel oyuntumda geziyordu. Kekeliyerek...