Keyifli okumalar ballar...
🍯
Günümüz
MARDİN
"Şışttt bana bak Zeyno,geç kalma!Akşam misafirimiz var"Kafamı gelişi güzel salladığımda,domates biber gibi yanaklara bende kocaman bir yumurta kırdım.
"Aman be tontişim,taktın mı takıyon sende.Anladım erken gelicem" Şalımı hafifçe düzelltip ellerimi göğe kaldırdım "Sen büyüksün yarabbim affette,sanki gökten indi bu çocuk ne kadar övdün daaa"Diyip bir kere daha öptüm o Menemenli yanakları.
Neden bilmiyorum,seviyordum menemeni.
Eline aldığı terliği,kıçıma geçirdiğinde,sen iflah olmazsın bakışını attı"Yavrum,bir tanış iyi çocuk valla bak,hem sende severdin küçükken, donla lastik gibiydiniz,ayrılmazdınız ki..."Bir haftadır yaptığı konuşmaya tekrar başlayacaktı.
Ya sabır ya selemetti.
Bir hafta önce,hayatımıza bomba gibi giren bir şahıs vardı.Uzun denecek bir süredir görmemiştim kendisini.Ne gerek vardı ki gelmesine?
Hani insan üşenmez mı Rizelerden kalkıp gelmeye?
"Ya ninem,güzelim birtanem bırak gideyim.Tutturdun bir Arkın gidiyor.Çocuk ismimi hatırlamıyordur be benim!"
"EMİR ARKIN!YAVRUM EMİR ARKIN!İnsan süt kardeşi olacak şahsı umuttur mu?Kitabın kuranın yok mu senin kızım?"Çantamı koluma takıp,ne yapsam da kurtulsam diye düşünmeye başladım.
Başıma geleceklerden habersizdim tabi.Aslında pek birşey yoktu.Pek sevgili süt kardeşim...Pardon süt kardeşim olamayan süt kardeşim, silahlı bir çatışmada ağır yaralanmış ve sanki koskoca evrende adam yokmuş gibi on sekiz yıldır görmediği şahsın yani benim avukatı olup,onu vuran şahsa dava açmamı uygun görmüştü.
Beni nerden bulduğu ayrı muamaydı tabi.Ama oralara girmeye üşeniyordum.
"Annenne hiç başlama kurbanın olam,anladım süt kardeşimmiş ne güzel işte.Aynı sütten temiz çocuk.Dünyada insan kalmadı da ben mi ilgileneyim onunla"Sabır dillenircesine kafasındaki yazmanın ucunu yelpaze niyetine sallamaya başladı"Yavrum sen o sütü içmedin ki,iki yaşına kadar denedik!Nuh dedin peygamber demedin.Her işte bir hayır vardır hem,sonra demedi deme"
Dışarıya çıkamıyacağımı anlayıp koltuğa oturduğumda oflaya puflaya Selenada ki Kıvılcım olup çıkmıştım.
Tekrar soruyorum Allah'ım neden ben?
"Bak daha küçükken akıllıymışım ben,Annem iki de bir demiyor mu sütümü helal etmem diye!Melek teyzeme de borçlu kalmamışım işte ne güzel"Dediğim an lafımı geri almak için her boku yapardım.
Birden,oturduğu koltukta ileri geri gelmeye başladı.Ellerini titrette titrete horon tepme kıvamına gelmişti kadıncağaz.
"Sıcak bastı bana!Kalk bir su getir,tansiyonum mu yükseldi benim?ŞEKERİM Mİ DÜŞTÜ NEE!KALBİM TUTTU!AYYY ÖLÜYORUMMM!!"
Gözlerimi belerte belerte baktım karşımdaki kadına.
Delirmişti.
Koşarak,mutfaktan çıkan annemi izledim,şokla bakıyordu anneanne denecek canavara-Allahım affet,sen konuyu biliyorsun-Elimi alnıma koyup, iyice sindim oturduğum koltuğa.Anamın kolonyayı kafasına boca edişini izledim önce,babamın gözündeki gözlüğü fırlatıp"Çuzum ne yaptın çen?"Diyişini duydum.
Annenne hazretlerinin"Ayyy BEYAZ IŞIK MI O?"Diyişini tekrar duydum.Elimi çekmedim alnımdan tabi.Sonra teyzem daldı odaya"Kız cemileğğ ne yaptın anneme?"Demesine kalmadan abim odanın diğer ucundan göründü"Kız Pakize,ne yaptın ettin delirttin kadını"Diye zırvalıyışını duymamazlıktan geldim.
Tüm mahalle ayaklanmış bizim balkondan görünen kıyameti izliyordu.Kardeşim Emrah da sahnede yerini aldığında herkes tamamdı.Bir kişi hariç.
Amcam.
"Ulaaa sabah sabah ne pok yemeye susmayasunuz daaa!"Diye bağırışını duyduğumda gülmeden edemedim.Amcasını seven tek varlıktım.
"Ayyyyy kalbum pır pır atayiii,ölirimmm a dostlarrr"Annennem Karadenizli değildi.Has ve has Doğu kadınıydı kendileri,şivesi kaymıştı acık.
Herkes başında toplanırken yavaşça yerimden kalktım,parmak ucunda adımlamdığımda,kapıyı hafifçe araladım.
"Ulaaa bu çorabi ha buraya koyanın ben taaa..." Diye devam eden amcam dışında diğer bağırışları takmadan dışarı attım kendimi.
Bugün bakmam gereken 3 dava vardı.
Tuğla kalınlığındaki kitapları umursamadan avukatlık okuduysam, evelalah bu işin de üstesinden gelirdim.
Yani inşallah?
Evden gelen bağırışlara aldırış etmeden,şalıma biraz göz gezdirdim hafif kaymıştı.Telefonu elime alıp bakarak yapmaya çalışıyor,aynı zamanda merdiven inmeye çalışıyordum.
Mükemmel birşeydim ben.
"Çitlembik?"Diye bir ses duydum önce,idrak edemedim.Küçüktü çitlembik.
Küçük esmer birşeydi.
Ama büyümüş kocaman olmuştu artık.Çitlembik değildi ki o artık.
Durmadım,o ses kime aitti öğrenmek istemedim.Arabama binip,uzaklaştım.Sabahtan beri yapmam gerekeni şimdi yaptım.
Uzaklaştım.
🍯
Hollooo,kısa demeyin uzun olunca çekilmiyo.
Bu arada kısaca anlatayım.Baş karakterimiz Zeyno ana tarafından Mardin baba tarafından Karadenizli ortaya karışık birşeyler düşünüyorum.Kafanız karışmasın.
Oy ve yorumlarınıza muhtacız efenimmm...
Muaaaahhhhh 💋