-3-

416 38 7
                                    

Demirle birlikte otobüse binmek yerine tramvay'a
yürüyerek gitmeye karar verdiğim için hemen pişman oldum. Yaz bitmek üzere olmasına rağmen dışarısı hâlâ bunaltıcı derecede sıcaktı, kendi kendime kızarken varabilmiştim nihayet, ama Tramvay tika basa doluydu.Tramvay'ın diğer tarafına insanları ite kaka geçmeyi başardığım da çantamı ayaklarımın önüne koydum. Okula giden yol uzun değildi yinede bir şekilde kendimi meşgul edecek kadar uzundu o yüzden bir kitap çıkartıp okumaya başladım ama aklım başka bir yere gitmek istediğinden kelimeler birbirine karışmıştı.

Başka bir yere Elif Şahine
Ertesi sabah, cumartesi gününün geri kalanında ve Pazar gecesine kadar onu, partiyi ayrıntılı olarak düşünmüştüm. Gözlerim ağırlaşmıştı ve koyu halkalarımın azalmadığına emindim ama en azından bir şekilde toparlanmış görünüyordum.
Saçlarım geriye taranmıştı, her zaman solgun olan cildim, Cuma gecesi yaşananlardan sonra solgun ve hastalıklı görünmüyordu aksine yanaklarım sıcaktan kızarmıştı. İçimden tam bir tren enkazı gibi hissetsem bile en azından canlı görünüyordum.
Partide olup biten her şeyi hâlâ hatırlayamıyordum ama tutarlı bir hikaye oluşturmak için birbirine pek uymayan küçük parçalar olsa bile, birkaç parça bana geri dönmüştü. Güçlü kollar tarafından arabaya çekildiğimi, alkole karışmış sigara dumanının kokusunu ve dilimdeki sıcak ve acı tadını belli belirsiz hatırlayabiliyordum. Ayakkabılarım ve gömleğim çıkarılmış halde bir yatağa düştüğümü, eller üzerimde dolanırken çıplak sırtımın yumuşak yatağa çarptığını hatırladım. O elleri, cildimin üzerinde gezinen ve kot pantolonumu çekiştiren sert parmakları hatırladım.

"İlkin," boğuk, unutulmuş bir ses kulağıma mırıldandı.
"İlkin."
"İlkin!"
Yüzümün önünde bir çift küçük el sallanırken, düşüncelerimden sıyrılıp kendime gelince irkildim ve karşımda bana büyük ve yuvarlak kahverengi gözlerle bakan kıza baktım.

"Dersi kaçırmak istemiyorsan, burası bizim durak" diye güldü kız, etrafımdan dolaşıp tramvay' dan inerken bana beklenti dolu bir bakış attı ve kitabımı hızla çantama tikip kapıdan dışarı adım attığımda gülüyordu."Teşekkür ederim." dedim kıza hafif bir gülümseme sunarken."Sorun değil," diye güldü kız, elini bana doğru uzattı. Alexia ben memnun oldum İlkin bende memnun oldum

okula doğru yürümeye başladığımızda konuşmasıyla ona döndüm. "Ben senin bir alt sınıfındayım ve Sinan hoca geçen yıl sınıf birincisi olduğunu söyledi. Matematikte başarının sırlarını öğrenmek istiyorsak sana sormamız gerektiğini söyledi." Bu övgü karşısında biraz kızardım, rahatsız bir şekilde ensemin arkasını ovuşturdum, Alexia'nın
hafif kahkahası kafamda yankılanan kaba sese hoş bir mola verdi.

"Yani doğrudan şunu soracağım; başarının sırrı ne, nasıl başarısız olmam ?" Alexia bana döndüğünde gülümsemesi dudaklarından döküldü. Bir an sessizce ona baktım gülerken ağzı doğal kıvrımına dönerken gözleri kırışıyordu. Gülümsemesini gördüğümde kendimi o ifadeyi yansıtırken buldum.
"Alexia hoş bir kıza benziyor. Sakinleştirici, doğal ve hiç de..."
Onun gibi değil...
Gülümsememdeki hafif düşüşü fark etmeyen Alexia, biz ön kapıya doğru yürürken girişte duran bazı arkadaşlarına el salladı ve bana dönüp "Eğer Matematik' deki başarı sırlarını paylaşmak istersen, buralardayım," dedi ve benim de gülmeme neden oldu. "Belki," diye cevapladım, Alexia mutlu bir şeklide bana kısa bir veda ettikten sonra hızlıca arkadaşlarının yanına gitti.

Kendi kendime gülümserken, bir çift ağır elin omuzlarıma kenetlendiğini hissettiğimde sıçradım Zehraydı parfümünden anlamıstım zaten kokusunu içime çekerken rahatladım."Özrünü bekliyorum," dedim, ileri doğru yürürken, Zehra'nın elleri hala omuzlarımdaydı.

"özür dilerim" diye bağırdı Zehra, omuzlarımı serbest bırakarak kollarını boynuma doladı ve başını sol omzuma yasladı. Zehra'nın uzun doğal saçları
boynumu gıdıklıyordu. Gözlerimi devirerek kollarının altından çıktım ama o sadece güldü ve bir sülük gibi yeniden bana tutundu. "Gerçekten İlkin. Üzgünüm. Eve sağ salim döndün, değil mi? Partiden sonra yani ?"

Koyu yeşil duvarları ve buruşmuş çarşafları hatırlayarak sözleri karşısında biraz rengim soldu ama boğazımı temizledim ve yüzüme sıkılmış bir ifade yerleştirdim.

"Evet, ama sana teşekkür etmem," dedim, Zehra özür dilercesine gülerken, ben okulun kapısını açıp önümdeki koridora baktım; bu koridor, derse hazırlanmak için dolaplarına uzanan öğrencilerle doluydu. Belli nedenlerden dolayı okul hakkında endişeleniyordum Elif Şahin'le yatmak genellikle herkesin bildiği bir şeydi ve hafızamda büyük bir boşluk varken, okulda bu durumu bilmeyen tek kişinin ben olduğum düşüncesi aklımdan geçince ürperdim ama şaşırtıcı bir şekilde kimse bana bakmadı ve bana en ufak bir ilgi bile göstermedi.
Her zamanki gibi bu lacivert ve beyaz denizde fark edilmeden kaldım.

Koridorlara adım attığımdan beri nefesimi tuttuğumu fark etmemiştim, mutlu bir şekilde nefesimi verip dolabıma doğru yürüdüm, omuzlarım Zehra'nın kollarının altında gevşemişti.
Dolaplarımızın yanına vardığımızda kilitli dolabımı açıp çantami dar bölmeye tıktım, ve günün ilk kitaplarını çıkardım; Matematik Tarih ve Coğrafya oflayıp kitabı elime alınca zil çaldı ve herkes sınıflara yöneldi.

"Öğle yemeğinde görüşürüz, tamam mı?" Zehraya yanıt olarak başımı sallayıp kendi sınıfıma doğru yürüdüm Zehra'da kendi sınıfına doğru hızla gitti. Koridorların hâlâ sınıflarına koşan öğrencilerle dolu olduğu bir köşeyi döndüğümde, dolaplara yaslanmış, kolları bir kızın ince beline sarılı, bacakları birbirine dolanmış, uzun, kaslı bir şekil gördüm. O, yavaş yavaş sönmeye başlayan zilin sesini görmezden gelerek gülümsüyordu.

Elif Şahin.

Öne doğru eğilirken koyu saçları bal köpüğü gözlerinin üzerine düşüyordu, burnunu kızın boynuna yerleştirirken dudaklarında bir sırıtış vardı, kız parmaklarını onun dalgalı buklelerinin arasından geçirirken kıkırdıyordu. Gömleğinin yarısı açıktı ve kravati gevşekti, ilk birkaç düğmesi gevşetilerek altına gizlenmiş pürüzsüz gövdesinin bir kısmını ortaya çıkarmıştı; sert ve kaslı olduğunu
hatırladığım bir gövdeyi. Bal köpüğü gözleri, lacivert üniformanın koyu tonu karşısında daha da belirgindi; dudakları hareket ettikçe karanlıkla aydınlanıyordu; kız da karşılık olarak öfkeli bir şekilde saçını kulağının arkasına sıkıştırıyordu.

Yanlarından geçerken yutkundum, kendime rağmen bakışlarımı kaçıramadım, nefesim tamamen durduğundan yavaşlıyormuş gibi görünüyordum..
"Bana bakma," diye sessizce yalvardım ama bakışlarımı başka tarafa çeviremiyordum. "Bana bakma. Beni fark etme. Beni tanımıyormuş gibi davran. İleriye doğru bir adım daha attım, Elif'in yüzü hâlâ kızın boynundaydı. Kızın nefesi kesildi, gözleri kapandığında yanakları aniden kızardı. Dudağını ısırırken parmakları titredi ve neredeyse dolabına doğru inleyecekti, Elif'e daha fazla yer açmak için başını yana doğru eğdi.

"Bakma"İleriye doğru bir adım daha attım ve Elif'in elleri kızın beline dolandı, onu kendisine doğru çekerek kalçasını bacaklarının arasına aldı.

"Beni görmezden gel"Bir adım daha attığımda Elif'in başı hafifçe geriye çekildi, gözleri kızın boynundan benimkilerle buluştu. Kaşları çatıldığında ve kolları kızın kalçalarından kayarak onu hafifçe omuzlarından ittiğinde gülümsemesi hafifçe solarken göz kürelerinde ki tanıdıklık titreşti. Kız Elif'e kafası karışmış bir bakış attı, Elif gözleri benden ayrılırken duyamayacağım kadar sessiz bir şeyler mırıldanıyordu, yüzü her zamanki,soğukkanlı, ilgisiz kılığına bürünürken düşündüğü hiçbir şeyi ele vermiyordu.

Elif arkasını dönerek cebinden bir paket sigara ve çakmak çıkarırken, sonunda gözlerimi ondan ayırdım ve kendimi koşarak sınıfa attım, hızla sınıfın ön tarafındaki her zamanki yerime doğru yürüdüm. pencere kenarına..

Öğretmen beyaz tahtaya siyah mürekkeple bir şeyler karalarken, çizik camdan dışarı baktığımda, dudaklarının arasında yanan bir sigarayla çitin kenarı boyunca yürüyen Elif'i gördüm. Başını bana doğru kaldırdığında hemen önüme döndüm, sandalyeme biraz gömülerek pencere pervazının altına kaydım, midemin biraz bulandığını hissettim.
Bu bulantıların en kötüsüydü.

[İlkEl]You belong to me  -(g!p)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin