Not: Önceki bölümde Tuğba'nın mesleğini söylemeyi unutmuşum kendisi diyetisyen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Restorana girip bir masaya oturduk ve annemlere dönüp sohbetin başlamasına vesile olan o soruyu sordum'Anne siz nasıl denk geldiniz ya? Hiç beklemiyordum böyle bir şey ben bile tanışmak için bekliyorum sabırsızlıkla Melisa Hanımı'
'Hanım değil teyze demen yeterli canım ve soruma gelirsekte annenle beraber üniversite okuduk aynı sınıftaydık hatta en yakın arkadaştık desem yeridir. 4 senemiz sürekli beraber geçti ama sonrasında hepimiz kendi hayatlarımıza yöneldiğimiz için aramıza mesafe girdi tabiki şimdi onu burada görmek ve kızlarımızın birlikte olduğunu görmek beni çok mutlu etti!'
'Ay Melisacım inan bende çok mutlu oldum hep ileride nasıl oluruz eşlerimizle bile yan yana oluruz derken şuna bak aradan seneler geçti ve Allah'ın işi ya yine bir şekilde karşılaştık bunu bi tesadüf olamaz bundan sonra hep beraberiz' dedi ve güldü
'Ee Tuğba'cım biz annenle hasret gideririz bol bol sen anlat bakalım seninle tanışalım'
'Açelya'yla aynı yaştayız bizde aynı sınıftaydık oradan tanışıyoruz biliyorsunuzdur zaten iyikide denk gelmişiz ben diyetisyenlik ve yazılım arasında kalmıştım sonra diyetisyenlik daha ağır bastığı için bunu seçtim ve iyikide seçmişim çok mutluyum'
'Yaa bizim Tuğra gibi sende yazılımcı olacaktın demek!'
'Tuğra?'
'Açelya'nın abisi bahsetmiştir mutlaka sanada abisine pek düşkündür malum o da bizim şirkette yazılım işiyle uğraşıyor o yüzden öyle dedim'
'Aa evet bahsetmişti şimdi siz söyleyince hatırladım çok iyi ve güzel bir iş gerçekten eminim o da çok iyi yapıyordur bu işi severek yapıyorsa'
'Öyle öyle sürekli bilgisayarının başında iş yaparken rahatsız edilmeyi hiç sevmez çok ciddi ve sinirli oluyor' dedi ve farklı bir konu hakkında konuşmaya devam ettik. Yemeklerimizi de yedikten sonra biz Açelyayla ofise dönmek için kalktık ama annelerimiz hasret giderme konusunda ciddi olmalıydılar ki oturmaya devam ettiler.
—————
Saat 17.00'ı gösterirken esneyerek bilgisayarımı kapattım ve ayağa kalktım. Açelya çoktan gittiği için ofiste ki her şeyi kontrol ederek bende çıktım ve arabama binerek evin yoluna girdim. Eve gitmeden önce avm ye uğrayacaktım ve Aleyna'yla bir kaç kitap bakacaktık son günlerimi saymazsak çoğu zaman kendimi işimde geliştirmek için diyetisyenlikle ve psikolojiyle ilgili kitaplar okuyordum ama şimdi dinim için internette gördüğüm bir kaç kitaba bakacaktım. Otoparka girip arabayı park ettikten sonra asansöre bindim ve en üst kata Aleyna'nın yanına çıktım. Karşımda gördüğüm Aleyna kesinlikle sinirli ve huysuz biriydi kesin bir şey olmuştu.
'Noldu sen niye sinirlisin?'
'O kadar belli oluyor mu ya sinirli olduğum?'
'Yok be ne belli olması sadece karşındaki insana yıllarca işkence çektirecekmiş gibi duruyorsun' diyerek güldüm.
'Bugün müdürümle kavga ettik sınıfımda yeteri kadar çocuk var ve biliyorsun kendi sınıfımı kendim ayarlıyorum her çocukla özellikle ilgilenmek istediğim için fazla çocuk almıyorum bu işe girerken de bu kuralımı söylemiştim ama şimdi sınıfın az olduğunu ve gelen talepleri kabul edeceğini söylüyor.'
'O kadının para aşkı beni benden alıyor gerçekten fazla para için her şeyi yapabilir! Boşver sen onu eminim sen bir şekilde çözersin gel önce bir şeyler atıştıralım sonra da kitaplarımı bulalım.'
Beraber yemek yedikten sonra en sevdiğim dükkanlardan biri olan kitapçıya girdik ve dini kitaplar kısmına yöneldim aradığım kitaplardan birini elime alıp incelemeye başladığımda arkamdan bir erkek sesi geldi.
'Elinizde ki kitap bence mükemmel bir kitap ben bir kaç sene önce okumuştum dinim hakkında ki çoğu şeyi de öğrenmeme yardım etti eğer sizde böyle bir şey istiyorsanız kesinlikle almalısınız.'
Arkamı dönüp baktığımda karşımda esmer uzun boylu kirli sakallı ve siyah takım elbisesinin içinde kesinlikle çok yakışıklı duran biri vardı ve bu adamı dışarıda görsem asla dinine bağlı biri demezdim öyle bir izlenim vermiyordu.
'Teşekkür ederim evet bende tam böyle bir kitap arıyorum dinime yönelmek hakkında daha çok şey öğrenmek için biraz geç kaldım ve en baştan her şeyi düzgünce öğrenmek istiyorum bu yüzden bolca kitap alacağım sanırım.'
'İstersen size bir kaç kitap önerebilirim?'
Aslında bu teklifi kabul edebilirdim bu kitapları okumuş ve yararını görmüş bir kişinin önerdiği kitapları okumak daha iyi olurdu
'Size zahmet vermeyeyim?'
'Ne zahmeti dinimizi öğrenmek isteyen herkese yardım etmeyi çok isterim!'
Eline bir kaç kitap alarak kitapları bana değmemeye özen göstererek bana uzattı.
'Bu kitapları ben çok beğenerek okumuştum umarım sizin içinde faydalı olur ama size en büyük tavsiyem dinimizi öğrenmek için kesinlikle Kuran okuyun ve mealini anlamaya çalışın.'
'Teşekkür ederim tekrardan yardımınız için.'
diyerek gülümsedim ve kasaya doğru ilerleyip ödememi yaptım. Aleyna'yla biraz daha gezdikten sonra ikimizde çok yorulduğumuz için eve gittik arabadan inmeden önce saate baktığımda saatin 20.47 olduğunu gördüm ve yatsı ezanından önce eve geldiğim için sevindim gün içerisinde de bütün namazlarımı dikkat ederek kılmıştım ve ilk günümü başarıyla tamamladım. Evdekilere selam verip biraz sohbet ettikten sonra odama çıktım ve hemen üstümdekileri çıkarıp duşa girdim. Abdestimi alıp çıkarak önce pijamalarımı giydim ve saçlarımı ördüm namazımı kıldım ve duamı ettikten sonra namaz elbisemi çıkarmadan kitaplığımın en üstünde bulunan Kuranımı elime aldım. Bugün ki beyefendi söyledikten sonra kendime bir de mealli bir Kuran almıştım onunla beraber okumaya başladım bir kaç sayfa kuran ve mealini okuduktan sonra tekrar aynı yerine koydum ve sabah bıraktığım kitabımı elime alarak yatağıma geçtim ve başucu lambamı yakarak bir kaç sayfa okuduktan sonra kendimi uykuya bıraktım.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Umarım bölümü beğenmişsinizdir tekrar söylüyorum ilk defa yazıyorum ve çok acemiyim önerilerinize açığım🫶🏻🌸
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖRÜCÜ USÜLÜ MÜ?
SpiritualÇocukluktan beri annesi ve babasının aşkına hayran olarak büyümüş olan Tuğba kendi evliliğini de aşk dolu bir evlilik olarak hayal eder ama gelin görün ki bu zamana kadar hiç sevgilisi olmamıştır. Bir gün kendisine gelen görücü ile bütün hayatı deği...