KRIIIING (bunyi loceng sekolah)
Terlihat seorang pelajar lelaki yang tergesa gesa masuk ke kelas dan duduk di tempatnya.
"Fuuh, untung tak lambat" ucap lelaki yang bernama fikri itu.
Art International College, kolej seni untuk tingkatan 6 atau yang baru lepas spm. Sekolah yang terkenal dengan seni lukisan yang cantik dan kemas. Fikri Haikal salah seorang pelajar yang pandai melukis, nama yang selalu orang lain panggil adalah Fiq. Fiq merupakan seorang lelaki yang goodlooking, matanya yang berwarna hazel serta wajahnya yang agak handsome dan comel buat ramai meminatinya. Tingginya 170 cm, tubuhnya yang mempunyai four-pack menarik minat kaum hawa. Ayahnya melarikan diri sejak kecil manakala ibunya bunuh diri.
Back to story.
Fiq meletakkan barangannya di laci mejanya dan tiba tiba....
"Fiq, awal sampai" ucap seorang lelaki sambil duduk di samping Fiq.
"Eh, Kiel. Hehe biasalah, aku bangun awal so sampai pun awal" ucap Fiq kepada lelaki yang bernama Ezekiel itu.
Ezekiel Farriez, kawan Fiq yang agak rapat, dipanggil Kiel oleh orang lain. Kiel kawan Fiq dari form 4 lagi. Mempunyai wajah yang sangat handsome, suara yang garau serta matanya yang berwarna biru laut membuat ramai pelajar menyukainya. Tingginya 180 cm, mempunyai tubuh yang kekar serta six-pack menambah pesona seorang Ezekiel. Ayahnya orang melayu manakala ibunya orang Spanish.
Kiel memandang Fiq dengan senyuman. "Kau dah makan?" tanya Kiel.
"Belum... Aku nak saving" ucap pelan Fiq.
"Nah" Kiel memberikan Fiq bekal buatannya.
"Wau, terima kasih" Fiq memeluk Kiel dengan gembira. Kiel tersenyum happy bila Fiq memeluknya. Fiq melepas pelukannya dan membuka bekal tersebut.
"Waw, pandai kau masak." senyum Fiq yang dibalas oleh Kiel.Tanpa mereka sedari, seseorang memerhati mereka dari luar kelas.
Bersambung......
Just for your information, cerita ni sedikit diambil dari dunia nyata, a bit based on true story
YOU ARE READING
Siapa Lelaki Itu?
Mystery / Thriller~Warning! Gay! Tiada mengena dengan karakter hidup atau mati. Fiksyen atau rekaan semata mata~ Fikri atau dikenal sebagai Fiq, merasa sering kali seseorang mengikuti dia, mengambil gambar dia dan barangnya yang sering hilang. Dia juga selalu merasa...