Comfort

111 11 0
                                    

Di sekolah, Fiq baru saja datang ke kelas dan duduk di bangkunya dengan wajah pucat serta ketakutan.

"Fiq? Kau ok tak ni?" tanya Kiel yang di sebelahnya.

Btw kelas tu kosong kecuali mereka berdua, yang lain pergi merayau. Back.

Dengan cepat Fiq memeluk Kiel kuat kuat. Kiel tersentak terkejut.

"Ergh, Fiq? Kenapa ni? Apa yang jadi?" tanya Kiel

"Aku takut, aku takut" ucap Fiq dengan suara ketakutan.

"Cuba cerita"

"Semalam, ada orang kejar aku, tak lama lepas tu, ada kotak depan pinti rumah aku, ada surat dengan kotak. Aku bukak kotak tu, ada bunga rose hitam and darah" ucap Fiq.

Dengan cepat Kiel memeluknya dan menepuk pelan belakang Fiq.

"Sabar je lah ye, nak duduk apartemen aku tak?" ucap Kiel.

"Tak pe lah, aku dah banyak susahkan kau" keluh Fiq

"Susah kan apa nya? Aku dah anggap kau adik aku sendiri." ucap Kiel.

"Tak pe, kalau dia buat pelik pelik lagi, nanti aku bagitau kau, oke?" Fiq cuba tersenyum dan hanya diangguk Kiel.

Time skip, di kantin sekolah. Fiq tengah makan dekat meja bersama Kiel, di saat mereka sedang makan, tiba tiba....

"Emh, Fiq.... Boleh saya makan sekali?" tanya Ilyas yang datang mendekati mereka.

"Duduklah" ucap Fiq dan dengan cepat Ilyas duduk bertentangan Fiq.

"Kau, Ilyas?" soal Kiel yang diangguk Ilyas.

"Fiq, boleh minta sapu tangan?" tanya Ilyas yang dirasa pelik oleh Fiq.

Fiq hanya memberikan sapu tangannya ke Ilyas dan dengan cepat Ilyas menyimpannya dan berdiri.

"Terima kasih" ucap Ilyas dan dengan cepat Ilyas pergi.

"Aku rasa ada something wrong dengan budak tu" ucap Kiel kepada Fiq.

"Kan? Last time aku nampak dia pegang pen aku yang hilang...." ucap Fiq.

"Baik kau berjaga jaga dengan budak tu, suspicious aku" ucap Kiel yang diangguk Fiq.

To be continued.....

Siapa Lelaki Itu? Where stories live. Discover now