Bilik Fiq, saat ini Fiq tengah baring dekat katil miliknya, scroll tiktok sambil senyum macam kerang busuk.
"Kalau aku bela kucing un bagus eh" senyum senyam Fiq.
Ting!
Satu notifikasi chat orang yang tidak dikenali masuk..... Fiq membuka chat tersebut.
Chat:
Unknown: Comelnya kau senyum...
Fiq: Apa benda kau merepek?
Unknown: kucing comel eh? Nak saya belikan?Fiq memandang sekelilingnya. "Macam mana dia tau aku tengah tengok gambar kucing eh?" ucap Fiq pelan
Ting!
Chat
Unknown: Of course I know you were looking cat photos in your phone, I'm watching you...
Fiq melihat tingkap biliknya, kosong. "Sial, kenapa dia tau apa yang aku buat..."
Ting!
Chat
Unknown: I'm always watching you, neither you sleep or not.... You're really cute when you confused and fear you know? Can wait to make you mine....
Fiq: Kau dah gila? Pergi mampus!
Unknown: Yes, I'm crazy. Crazy for you.....Dengan cepat Fiq block nombor tersebut...
Tiba tiba.. TING!
CHAT
Unkonwn: Why you block me darling?
Fiq: Apa kau nak lagi gila!
Unknown: You...
Fiq: Aku tak nak! Jangan kacau aku lah!
Unknown: let's see what happened tomorrow to your....
Fiq: your apa?Chat off
"Apa orang gila tu nak buat, bodoh lah! Oke oke, rileks Fiq, dia prank je kot..." ucap Fiq
Di sisi lain
"Prank? Sampai bila kau nak abai kenyataan Fiq?" ucap seorang lelaki sambil gelak kecil dan memantau screen yang memaparkan Fiq, di screen tersebut ada camera di bilik tidur Fiq, bilik air, dapur, ruang tamu dan lain lain.
"Fiq, Fiq, Fiq..... You make me can't wait anymore, Why can't you just be mine? It will be easy" ucap lelaki tersebut.....
Keesokan harinya....
Kelas. Fiq sedang duduk membaca buku, dan Kiel yang baru datang dan duduk di tepi Fiq. Yang menghairankan, kepala Kiel berbalut kain kasa.
"Kiel? Kenapa dengan kepala kau?" tanya Fiq yang tak diendahkan oleh Kiel.
"Tak de apa" ucap Kiel.
"Cakap lah Kiel!" Fiq memegang pipi Kiel dengan kedua dua tangannya. Kiel terdiam sejenak.
"Semalam, ada orang pukul kepala aku waktu aku pergi kedai nak beli makanan..." ucap Kiel...
"Kau nampak muka dia?" tanya Fiq dengan risau.
"Dia cakap dekat aku, jangan dekat dengan kau, aku tak nampak muka dia" ucap Kiel
Fiq mengusap pelan kepala Kiel, dan dengan cepat memeluk Kiel.
"Sorry bro" ucap Fiq..
"Tak pe" senyum Kiel membalas pelukan.
Sementara orang lain di kelas tersebut hanya memandang tidak endah kerana mereka menganggap Fiq dan Kiel hanya sebatas kawan....
To be continued.....
YOU ARE READING
Siapa Lelaki Itu?
Mystery / Thriller~Warning! Gay! Tiada mengena dengan karakter hidup atau mati. Fiksyen atau rekaan semata mata~ Fikri atau dikenal sebagai Fiq, merasa sering kali seseorang mengikuti dia, mengambil gambar dia dan barangnya yang sering hilang. Dia juga selalu merasa...