Rindu

7K 96 0
                                    

Sedang aku bertugas, tiba-tiba masuk mesej Whatsapp di smartphone Android ku. Pada bahagian notifikasi kelihatan nama Aini terpamer mengirimkan hantaran video. Aku mengagak, semestinya video tentang kata-kata cinta. Tersentuh pula hati ku. Mungkin Aini terlalu merindukan aku.

Lalu aku buka kekunci smartphone ku dan ku buka aplikasi Whatsapp, dan membuka mesej yang dikirim oleh Aini. Ku muat turun video yang dikirim olehnya. Namun sesuatu yang tidak ku jangka terlihat di depan mata.

"Sallehhh... ohhhh.... aku rindukan kau... ohhh... ahhhh... Sallehhh... ohhh... Sallehhhh...."

Segera aku hentikan video tersebut. Aku perlahankan suaranya dan aku mainkannya semula. Jelas terpamer Aini merakam perbuatannya melancap sambil menyebut nama ku. Dengan masih bertudung dan berbaju kurung, Aini menyelak kainnya dan menjolok liang senggamanya yang licin dan berbuih air nafsunya sambil menyebut nama ku. Video tersebut berlatar belakangkan tempat duduk keretanya. Ternyata kakak ipar ku yang tersayang itu terlalu merindui ku hingga melancap di dalam kereta. Terus aku menghubunginya.

"Aini.. kat mana tu sayang?" Tanya ku sebaik panggilan ku dijawab olehnya.

"Dalam kereta..." suara Aini menjawab panggilan bersama bunyi esakan.

"Aini menangis ke? Kenapa sayang? Aini stress ke?" Tanya ku.

"Stress sangat.. stress sebab rindukan kau... apa kau dah buat kat aku ni... uhhh..." jawab Aini dengan suaranya yang sedih.

"Sabar sayang... sabar... aku tak buat apa-apa pun kat kau sayang.. jap.. jap.. sayang kat mana ni sekarang?" Tanya ku.

"Ambik half day.. on the way balik.." jawab Aini.

"Ok.. can you straight away head to my home?" Tanya ku.

"Nak buat apa?" Tanya Aini.

"Tadi kata rindu..." jawab ku.

"Kau kerja... nak buat apa aku sorang-sorang kat situ?" Tanya Aini lagi dalam nada suaranya yang kesedihan.

"Aku ambik half day juga... wait me there.. nanti aku bukakan autogate remotely once you reach my house..." kata ku.

Aini diam membisu. Aku tidak tahu mengapa. Mungkin dia sedang memproses pelawaan ku itu di fikirannya.

"Sayang... ok tak? I am going out of the office now... are you ok?" Tanya ku lagi.

"Ok.. jumpa kat sana.." balas Aini dan dia terus mematikan talian.

Aku pun meninggalkan pejabat dan sepanjang perjalanan aku buka CCTV pada smartphone untuk melihat kehadiran Aini. Selang beberapa minit memandu, kelibat SUV German milik Aini tiba di depan rumah ku. Terus aku bukakan pintu pagar secara kawalan jauh dan Aini terus memandu masuk keretanya ke anjung rumah ku.

Sebaik aku tiba, Aini sudah pun berada di dalam rumah ku, kerana telah ku nyahaktif kunci rumah. Aku pun masuk ke rumah dan kelihatan tiada kelibat Aini di ruang tamu. Terus aku naik ke bilik ku di tingkat atas.

Rupa-rupanya Aini sedang menunggu ku di atas katil. Sudah siap menanggalkan segala pakaiannya. Yang tinggal hanya coli, seluar dalam dan juga, tudung satinnya yang masih membalut kepalanya.

Aini terus bingkas dari katil dan berlari mendapatkan aku yang baru masuk ke bilik. Dia memeluk ku sambil menangis manja. Betapa rindu sungguh kakak ipar ku itu kepada ku. Tidak pernah ku lihat sebegitu manja sekali perwatakannya. Dari seorang isteri dan ibu kepada tiga orang anak yang tegas dan egois, kini cukup manja dalam dakapan ku.

"Sayang... kenapa macam ni sekali rindukan aku?" Tanya ku.

"Aku tak boleh move on... Asyik terbayangkan kau je.. kau dah guna-gunakan aku..." kata Aini.

EgoWhere stories live. Discover now