Marc

4 0 0
                                    

En Marc, el caixer del supermercat del carrer, es desperta amb el so del seu despertador a les sis del matí. Encara no s'ha acostumat als horaris de la seva nova feina, però s'esforça a mantenir-se positiu. Després de preparar-se ràpidament, surt de casa i es dirigeix cap al supermercat. Un cop allà, comença a col·locar els productes a les prestatgeries. Les primeres hores del matí són tranquil·les, amb pocs clients. En Joan, tan malhumorat com sempre, entra a comprar a la botiga cap a les set. Una estona més tard, l'Adrià, un veí de l'edifici que encara la botiga, el visita amb un to preocupat, fent-li unes preguntes inusuals.

La jornada segueix amb la mateixa tranquil·litat de cada dimarts al matí. L'Anna, una de les seves clientes habituals, entra a la botiga. Quan es disposa a pagar, en Marc li pregunta per la seva veïna, ja que en aquest moment li ve al cap el que havia passat la nit anterior. L'Anna ho nega fent una cara dubtosa, però, després d'una breu conversa, s'acomiada i marxa. En Marc es queda pensatiu una estona. 

La resta del dia és tranquil, amb pocs clients entrant a comprar. A mitja tarda, en Marc surt per fer una pausa i menjar alguna cosa ràpida al bar de la cantonada. Després, se'n torna al supermercat on, no gaire després, un home que no recordava haver vist mai entra al supermercat i es dirigeix directament a en Marc.

— Saps si per aquesta zona hi viu una noia jove, de cabells negres, que treballa en una agència d'investigacions privades? —pregunta l'home, amb una veu dura.

— No, no ho sé —respon en Marc, confús, sense pensar-hi gaire. —Per què?

L'home fa un gest de desgrat i marxa ràpidament sense respondre, deixant en Marc encara més estranyat per la situació.

La botiga no rep més clients i, per tant, quan ja són les nou del vespre, decideix tancar el supermercat. Comença a caminar seguint el camí que fa habitualment cap a casa seva. Quan passa per la cantonada del carrer, però, veu que a la terrassa del bar hi ha asseguts els seus clients habituals que estan parlant amb una expressió neguitosa. Quan s'apropa per a saludar, aquests li ofereixen un seient i els quatre veïns es posen a conversar.

El misteri del tercer pisDonde viven las historias. Descúbrelo ahora