" Sampai sini sahaja meeting kita harini " ujar Aira yang sedang melihat sesuatu di dalam laptop itu. Semua pekerja mengucapkan terima kasih setelah selesai perbincangan tentang akan berlangsung satu event besar- besaran di sebuah hotel terkenal.
" Ermm miss kejap lagi kita akan ada meeting dengan SHAH'S COMPANY " lapor Qiastina kepada Aira yang ralit menyemak maklumat seseorang.
" Meeting apa ye ? " soal Aira sambil menutup laptop , sekarang tumpuannya tertumpu kepada personal assistant yang setia dengannya selama 3 tahun lalu.
" I'm not sure , but you want to buy weapons for the event next week " kata Qiastina dengan hormat sambil mengikut langkah panjang Aira untuk ke pejabat.
" Really ? " tanya Aira sambil memicit kepala kerana terlampau memikirkan masalah apa yang akan berlaku kepada company ini kerana ia akan diambil alih oleh Natasya dalam masa lebih kurang sebulan sahaja lagi.
" Kalau macam tu , kita akan start meeting bila dengan company tu ? Sebab kejap lagi i ada kerja dengan Lara dekat luar kawasan . Can you tell me when then meeting will start ? " ujar Aira kerana selepas sahaja dia selesai kerja , dia berjanji ingin temankan si Lara ke luar kawasan.
" The meeting will be start at 3 pm miss " Qiastina melihat jadual mesyuarat semula sebelum memberitahu Aira.
" Where the meeting will begin ? " Aira menyoalkan lagi.
" Diorang request nak meeting dekat cafe . Tapi saya tak pasti kenapa diorang nak meeting dekat cafe tu " jawab Qiastina kehairanan.
" Cafe ap... " terhenti percakapan Aira kerana ada seseorang masuk bilik pejabatnya secara mengejut .
" Ara lambat lagi ke kita nak gerak ni , aku tak larat nak tunggu kau tahu tak " rungut Lara Aurora dengan muncung itik dia berpisah tiada .
" Eh ada Qias ke hehehe sorry kacau , i ingat tak ada orang tadi " sengeh Lara tidak bersalah ." Kau ni lain kali ketuk la dulu ini main masuk je , buat tadi aku ada meeting dengan orang ternama tadi macam mana " jeling Aira sesudah mengemas barang di atas meja yang berselerak dengan kertas kerja itu .
" Cepat lah tadi kata tak larat , jom kita pergi makan dulu baru kita gerak pergi sana "" Qias pasal meeting petang ni cancel sebab i nak kena gerak sekarang , kejap lagi you inform dekat diorang meeting petang ni cancel , nanti apa-apa i contact you okey " selesai sahaja memberi arahan Aira dan Lara terus bergerak ke tempat parking kereta .
" Kau nak makan dekat mana ni ? " serius nada suara Aira kerana dia sudah penat dengan kerja yang bertimbun di pejabat .
" Aku rasa nak makan dekat cafe yang famous tu , nampak sedap je semua makanan dekat sana " kata Lara sampai terbayang- bayang makanan itu semua .
" Makan benda macam tu kenyang ke ? baik makan dekat tepi jalan je kenyang la juga " perli Aira .
" Kau nii , kau yang tanya aku tadi nak makan dekat mana , aku cakap la cafe famous tu ! yang kau nak perli asal , baik tak payah tanya tadi dah kalau tak setuju ! aku pancung juga kepala kau nanti " geram Lara dengan perangai dingin kawannya yang selalu membuatkan dia marah setiap masa. Aira hanya teruskan pemanduan dan mengabaikan si Lara seorang diri yang memekik di sebelah seat pemandu.
Semua mata tertumpu di sebuah meja yang terdapat dua orang jejaka yang segak bersut kemas sedang menghirup coffee latte. Salah seorang dari mereka memulakan perbualan dengan nada yang agak perlahan kerana mereka tidak mahu orang yang di dalam cafe itu dengar perbualan mereka." Syah asal ramai sangat dekat cafe ni ?" tanya San Santino yang kelihatan tidak selesa kerana banyak mata melihat ke arah mereka berdua.
" Mana aku tahu , kau yang pilih tempat ni untuk meeting dengan BELL'S COMPANY kan. Jangan nak salahkan aku pula ! " marah Aidan kerana setiap saat akan ada sahaja rungutan keluar dari mulut rakannya.
" Ya tahu tap... "
" Tapi apaa kau yang pilih tempat ni asal nak merungut pula ! Lain kali kau tak suka orang tengok kau , kita buat je dekat bilik meeting senang. Ini orang tengok sikit merungut serupa budak kecik yang minta penampar ! " tajam sahaja mata Aidan merenung ke arah San Santino lepas habis menghirup lattenya.
" Lambat lagi ke diorang nak sampai ? " soal Aidan sambil menyemak kertas yang akan ditanda tangan untuk persetujuan membeli senjata di syarikatnya." Kejap aku tengok e-mail " sedang ralit membuka e-mail ada seorang perempuan asing pergi ke arah meja mereka , dengan tidak malu perempuan itu bertanya " Hai hensem may i have your phone number ? " dengan senyuman yang agak seram bagi San Santino.
" No " datar nada suara Aidan yang sibuk dengan telefon di tangan.
" San diorang kata apa , cepat la ! " gesa Aidan yang mengemas kertas yang bertaburan dia atas meja itu. Perempuan yang tidak tahu malu itu hanya tengok kelakuan mereka berdua dengan pandangan berharap agar dapat nombor telefon salah seorang dari mereka." Cik , saya rasa baik cik pergi duduk dekat meja cik balik sebab kejap lagi kami akan ada meeting dengan orang penting. Saya harap cik faham ye " dengan nada yang terpaksa dilembutkan San Santino menghalau perempuan asing itu.
" Tapi i nak nom... " percakapan perempuan asing itu dipotong laju oleh Aidan." Kau blah jela, yang gatal sangat nak minta nombor bagai dah kenapa ! aku tak kenal kau pun ! " celah Aidan dengan muka yang bengis sambil menatap biji mata perempuan asing itu. Perempuan itu terus beredar dari situ dengan muka masam mencuka.
" Diorang jadi tak meeting ni ! " kasar Aidan bertanya. Dia sudah malas menunggu seperti tunggul." PA dia cakap meeting ni cancel sebab boss dia ada kerja lain " jawab San Santino.
" Macam tu je cancel , buat penat aku je tunggu , buang masa " terus dia berdiri ingin beredar dari cafe itu. Elok sahaja dia pusing badannya , dia dikejutkan dengan mandian coffee panas ditubuh yang sasa itu. Aidan melihat wanita yang berada di depannya dengan wajah mendatar , dia terkedu melihat wajah cantik itu dengan sepasang mata yang cukup menawan.
" Oh shit , my bad " kata Aidan sambil merenung mata yang menawan itu. Dia sudah dipukau dengan mata wanita di hadapannya.
" You don't have eyes ? basah baju aku ishh " marah Aira kepada lelaki yang masih terpaku di depannya. Dia kenapa tak reti minta maaf ke. Sudah la lepas ni ada kerja lagi siall.
" Why you mean ? it's not my fault " boleh pula dia salahkan kita , ehhh perempuan ni , nasib cantik.
" It's your fault because you're the one who doesn't look around " merah muka Aira menahan marah dia terhadap lelaki yang tidak mengaku kesalahan yang dia telah buat.
" Heyyy is okeyy , sorry kawan i agak emosi sikit " celah Lara untuk meleraikan pergaduhan yang baru sahaja ingin berlaku di dalam cafe itu. Tidak lagi famous cafe ni sebab ada pergaduhan antara seorang lelaki yang kacak maut dengan wanita yang cantik seperti doll.
Lara terus menarik tangan Aira ke tandas untuk mencuci kotoran di baju kerjanya. Aidan masih berdiri di situ , San Santino hairan melihat kawannya bergaduh dengan seorang wanita buat pertama kali dalam seumur hidup. Ini nak kena kasi tahu Amadeo Renato, Emilio Carlo dengan Gian Angelo ni pasal apa yang terjadi tadi.
" Damn , she have a beautiful eyes " bisik Aidan.
" Kau okey tak ni ? bole pula mengelamun lepas tu cakap sorang-sorang " kata San Santino terus beredar keluar dari cafe itu. Lantak kau la nak mengelamun , aku nak balik ! .
" Kau okey tak ni Ara ? itu la kau , aku suruh tunggu aku kan tadi ini tengok habis baju kau kena coffee " bebel Lara sambil menolong mencuci tumpahan coffee di baju Aira.
" Kau diamla " menjeling Aira kepada Lara yang asyik membebel dari tadi. " Dah jom la , aku ada baju spare dalam kereta " ujar Aira dengan melibas- libas bajunya yang basah itu.
" Iya la jom , lepas kau dah tukar baju kita makan dekat tempat lain la sini ramai sangat orang tadi aku tengok " kata Lara sambil mengambil barang Aira di atas sinki itu.
" Hm " balas Aira datar. Tadi aku nak makan dekat tepi jalan kata aku perli , nasib kau kawan aku Lara.
YOU ARE READING
Stranger to lovers ; Meine schöne Frau ( SU )
Romance[snake & aster ] AIDAN AKASYAH Seorang yang berpengaruh di serantau dunia, dia merupakan CEO besar di syarikat SYAH'S MEGA HOLDING yang menjual senjata api yang berlesen dan terkenal dengan senjata-senjata yang hebat. AIRA ARABELLA Seorang CEO yang...