{ BAB 4 }

21 2 0
                                    

  Sesampai sahaja Aira di rumah agamnya, dia dikejutkan banyak kenderaan berada di halaman rumah yang terserlah kemewahan itu. Keluar sahaja daripada kereta mewahnya, dia terus masuk ke dalam rumah yang penuh dengan tetamu yang dia kurang kenal.

  Mata Aira mencari kelibat kawan-kawannya di setiap pelusuk yang ada di rumahnya. Sedang dia mencari kawan-kawannya, dia di sapa oleh seorang jejaka yang asing baginya.

  " Hi, we meet again " sapa jejaka itu ramah, ingin memulakan berbual. Dia tidak sangka, dia dapat berjumpa dengan crushnya di party birthday yang diadakan oleh jirannya.

  " Oh hai, do I know you? " Aira melihat jejaka itu dari atas hingga ke bawah. Macam aneh je orang ni.
 
  " Siapa pula ni, aku cari orang lain tapi yang muncul orang asing ni apa pasal " kata Aira dalam hati yang tidak selesa dengan tatapan mata jejaka itu.

  " Don't you remember who I am? " jejaka itu berharap gadis idamannya ingat siapa dirinya.

  " No, I never knew you "  Aira berasa tidak sedap hati kerana jejaka itu cuba mendekatinya yang sudah kehabisan ruang, dia tersekat di antara dinding dan jejaka aneh itu.

  Jejaka itu mengepung Aira diantara kedua-dua belah tangannya yang ditekan di dinding itu.

  " My nama is Nayden Qhalish " bisik Nayden Qhalish ditepi telinga Aira yang berada dalam kepungannya. Aira menolak badan yang agak kering itu jauh dari dirinya. Dia melihat sekeliling untuk meminta tolong sesiapa yang lalu di lorang yang agak tersorok itu.

  " Ohh okayy " datar suara yang digunakan oleh Aira. Sambil Aira ralit melihat sekeliling, dia ternampak seorang lelaki yang  berjalan ke arah mereka yang sedang melihat telefon bimbit itu terus disapa oleh Aira.

  " Babe, you pergi mana ? I cari you tak jumpa tau " Aira berlari lalu memeluk lengan kekar lelaki itu yang sedang kebingungan.

  " Tolong aku please " bisik Aira kepada lelaki itu. Lelaki itu melihat Nayden dan Aira bergilir-gilir untuk memastikan apa yang sedang berlaku.

Aidan yang faham akan keadaan itu terus memulakan lakonan yang dibuat oleh gadis yang sedang memeluk lengan kekarnya.

  " I pergi toilet tadi, ni siapa? "  tanya Aidan yang memulakan lakonan sambil melihat wajah cantik itu dengan pandangan yang penuh kasih sayang.
 
  " Macam pernah nampaklah mata ni " kata Aidan dalam hati yang sedang berdegup laju selepas melihat mata cantik itu.

" Actually I do not know him "  kata Aira  dengan dingin lalu melirik ke arah Nayden yang sudah berwajah bengis melihat kemesraan mereka berdua.

" Really? " Aidan memeluk pinggang Aira lalu tersenyum sinis melihat wajah yang kurang senang Nayden itu.

" Jomlah kita pergi makan, duduk dekat sini buat sakit otak je nak kena layan orang yang kurang vitamin C ni " sindir Aidan kepada Nayden yang sudah berasap kepalanya.

  " Just go, I will take back what is mine " kata Nayden sambil menjilat bibirnya.

" I'm not yours! I never knew you! " ujar Aira yang sudah panas mendengar apa yang Nayden katakan tadi.

Aidan mengetap gigi selepas mendengar perkataan yang keluar dari mulut busuk itu.

  " The girl is mine, don't expect you to get her! " Aidan menjeling Nayden dengan tajam lalu beredar dari situ selepas memberi amaran keras.

Nayden yang mendengar amaran keras dari Aidan itu terus menumbuk dinding berkali-kali melepaskan geram. Dia akan rampas balik apa hak dia.

 Dia akan rampas balik apa hak dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Stranger to lovers ; Meine schöne Frau ( SU )Where stories live. Discover now