Chapter 1 : The Past

4 0 0
                                    

Darin menguap. Harini weekend so Darin decide untuk keluar. Memang rutin Darin setiap weekend sebab bosan duduk rumah. Tak shopping, jogging. Tak jogging, pergi bookstore. Tak bookstore, cafe.

Tak boleh duduk rumah. Bosan.

Darin angkat dan bersiap. Sesudah siap, dia ambil sandalnya di rak kasut tepi pintu utama. Dia memakainya lalu keluar.

Darin berjalan sambil melihat pemandangan sekitar rumahnya. Rumah dia dekat dengan taman tepi tasik. Dekat situlah dia selalu jogging dan lepak.

Selepas beberapa minit berjalan, Darin ternampak kedai aksesori kecil yang baharu sahaja buka minggu lepas. Dia tak sempat lagi stop kat kedai ni.

Darin masuk ke dalam kedai tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Darin masuk ke dalam kedai tu.

*Cling*

Bunyi loceng pada pintu kedai yang menandakan ada orang datang.

Dalam kedai tu banyak rantai, gelang, jam, cincin, anting-anting dan perfume. Darin melihat satu persatu barang di situ. Kemudian, dia ternampak rantai berbentuk butterfly.

"Omg I need to buy thisss." Katanya dengan teruja. Dia tidak boleh melihat rantai butterfly ni. Favourite betul.

Tidak beberapa lama kemudian..

*Cling* (someone is coming)

Dia masuk dan pergi ke meja aksesori berhadapan dengan Darin. Dia memerhati Darin yang sibuk mengagumi rantai itu.

Tapi macam biasalah. Takdanya Si Darin sibuk nak tengok siapa datang. Dia sibuk pilih rantai sebab kat situ banyak jenis rantai butterfly.

Suddenly, someone tu tadi ambil satu rantai butterfly dan tunjuk di depan muka Darin.

Suddenly, someone tu tadi ambil satu rantai butterfly dan tunjuk di depan muka Darin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Waa neomu yeppeudaa" Bisik Darin.

"Yeppeo?" Balas 'someone' tu.

Darin terkejut. Dia dengar apa yang Darin cakap? Ingat dah bisik tak dengar. Ke bisikan dia sebenarnya besar tadi?

Darin mengangkat kepalanya dan...

JENG JENG JENGGG

"Ooo-- Haruto?" Rupa-rupanya Haruto Watanabe.

[26 March 2019] 

"Geurae. We break."  - Darin

"Ok." - Haruto

"OK." - Darin

"OOO OKAYYYY" - Haruto

"Haish jinjja. Neo..." - Darin

"What?!!" - Haruto

"AKU PERGI DULU" - Darin

"HA PERGILAH ANNYEONG" - Haruto

"OOO ANNYEONG!!" - Darin

[End Of Flashback]

Apabila mengenang semula peristiwa tu, Darin terus menggelengkan kepalanya. Eh, tak sangka betul.

"Apa kau buat sini?"

"Kau nak beli ni?" Haruto tunjuk rantai yang di pegangnya tadi.

"Suka hatilah." Darin mengalihkan pandangannya.

"I thought you hate butterfly." Haruto tersenyum.

"Ini rantai jelah."

Haruto smirk. Dia ambil rantai tadi dan pergi ke kaunter untuk bayar. Setelah bayar, dia terus keluar.

Darin pulak buat macam biasa je. Dia ambil benda lain dan bayar. Keluar dari kedai tiba-tiba ada tangan yang menghulurkan beg kertas di depan mukanya.

"Nah." Haruto rupanya.

"Haa?"

"Ambillah."

Darin ambil dan tengok dalam beg tu. Eh, ni rantai butterfly tadi. Haruto keluarkan rantai tu dan pasangkan kat Darin. Nak meletup dah jantung Darin. Janganlah butterfly in my stomach pulak.

Lepas siap pasang, Haruto keluarkan rantai yang dipakainya yang terselindung oleh baju Haruto. Eh, sama dengan rantai Darin. So that's mean ni macam rantai couple lah kan??

Haruto tanpa segan silunya genggam tangan Darin dan jalan.

"Eh nak pergi mana ni?" Tanya Darin.

"Kau nak pergi mana?" Dia tanya balik pulak.

"Balik rumah jelah. Takda apa-apa lagi."

Haruto berhenti. Dia pusing ke arah Darin dan menundukkan sedikit kepalanya agar separas dengan Darin. Dia mendekatkan mukanya.

"Kau tak bosan ke duduk rumah. Tak buat apa-apa. What about we do something else?"

"Huh-- What?" Dah suspicious ni.

"Do you want to see a butterfly?"

Darin tersentak. Apakah ini? Jantungnya makin laju. Tak tak jangan. Jangan mengimbau kenangan lama pulak.

SOMEONE HELP MEEEEE




My first ever wattpad story🦙

Sebagai fans terpaling no. 1 Haruto Watanabe, this is it. My imagination story!

Ha bolehlah delulu ko ex ruto.

Sorry for any misspelled or anything. Love, A

My Who? || My 12 BoysWhere stories live. Discover now