Haruto dan Darin sampai di sebuah building yang tak besar tak juga kecil. Dalam tu macam mall tapi mall yang sederhana. Ini tempat yang kita boleh panggil 'aesthetic'. Sesuailah untuk remaja now.
Situ ada banyak kedai makan and bakery. Ada jugak cafe dan playground untuk budak-budak. Ada indoor activities dan photobooth serta tempat aesthetic untuk ambil gambar.
"Bukan sini ke kita selalu pergi dulu everytime ada masa mesti gi sini."
"That's why I called it out favourite place." Bisik Haruto. Mereka pergi ke satu kedai kek. Haruto menyuruh Darin duduk dan dia pergi ke kaunter untuk order.
"Yaaa. I want.."
"Everything with matcha. Na ara." Belum sempat Darin menghabiskan ayatnya dah dipotong oleh Haruto.
Darin tersentak. Haruto masih ingat favourite Darin. Darin tunduk ke bawah. "Huh.." (sigh) Kalaulah sekarang dia masih bersama Ruto.
***
Baru sahaja kek dan minuman sampai, Darin terus rasa nak gi toilet.
"Ruto. Aku gi toilet jap." Haruto mengangguk.
Sampai di toilet Darin terus menyelesaikan halnya. Sesudah habis Darin terus keluar. Lepastu dia ternampak tempat yang aesthetic. Ni bagus betul kalau ambil gambar.
Masalahnya nak ootd ni macam mana. Dahlah tak bawa stand phone. Takkan nak selfie je. Tandas tu pulak jauh dari kedai kek tadi. Macam mana nak suruh Ruto.
Lepastu cun ada seseorang yang bertopi hitam menggunakan baju t-shirt hitam dan jacket hitam. Dengan menghilangkan rasa malu, Darin tegur dan minta tolong orang tu untuk ambilkan gambar.
"Cheogi. Sorry ganggu but boleh tolong ambil gambar saya?"
Dia terkaku. Lama kelamaan dia mengangguk. "Oo okay"
"Thanks. Nah." Darin menghulurkan telefonnya.
Snap snap snap
"Ermm okay la.."
Dia hanya mengangguk dan pergi. Darin check gambar tu lagi sekali. Hmm.
"Eo chakaman."
Lelaki itu berhenti dan pusing semula ke arah Darin.
"Can you take again? Please. Just one more pic."
Nak taknak lelaki tu terima dan ambil telefon Darin. Baru je dia nak tekan snap terus keluar warning full storage kat telefon Darin.
"Erm sorry but full storage." Darin terus berlari ke arah lelaki itu.
"Aduh dah full ke. Ala belum habis lagi gambar ni."
"Takpa pakai phone saya." Lelaki tu mengeluarkan telefonnya daripada poket. Dia dah offer bhai.
"Boleh ke? Macam mana nak send?"
"Save number?"
"Oh okay. Nanti saya bagi nombor saya."
Darin sambung ambil gambar. And snap. Akhirnya dia dapat gambar yang dia nak. Mereka bertukar nombor.
"Erm sorry but nak save apa?"
"Letak je Lee Darin." Jawab Darin.
"Okay done." Balasnya dengan senyuman.
"Okay I need to go now. Sorry sebab suruh ambilkan gambar."
"It's okay."
Darin pun pergi.
***
"Sorry lama."
"It's okay. Let's eat."
Tengah-tengah makan tiba-tiba Darin tersedar yang Haruto tengah stare Darin.
"Hmm why?"
Haruto senyum dan dekatkan mukanya. Darin cepat-cepat mengundurkan badannya ke belakang. Haruto berhenti dan smirk.
"Ada krim kat mulut kau." Katanya sambil ketawa kecil. Darin mengelap mulutnya dan menjeling Ruto. Tipulah kalau cakap Darin tak overdose butterfly. Tapi dia cuba tahan.
Ssshhh jangan bagitahu Haruto okay?
Diorang pun makan sampai habis.
Ha siapa lelaki misteri yang tolong Darin ambil gambar tadi?
Sebenarnya tuuu J....
Sssshhh
Love, A
YOU ARE READING
My Who? || My 12 Boys
FanficWatanabe Haruto. 16 years old (korean age) guy who fell in love with happy go lucky girl, Lee Darin. Unfortunately, they already broke up because Haruto want to focus on his dreams. But now after 6 month, he comeback. Congratulations on your debut...