Chapter 2 : Still The Same

0 0 0
                                    

"What the..." Muka Darin tidak percaya. Ingatkan nak pergi mana. Rupa-rupanya rumah Darin. Ini nak tengok butterfly apa macam ni?

"Kajja." Haruto menarik tangan Darin.

"Apa kita buat kat rumah aku ni?" Darin hairan. Apa Ruto ni nak buat ha?

"Nak tengok butterfly."

Masuk di ruang tamu, Haruto menyuruh Darin duduk di sofa depan tv. Dia mengambil remote control dan duduk disebelah Darin.

"Eo chakaman. Do you have any drinks? And snack?" 

Darin mengangguk perlahan.

"Okay. Jap."

Selepas mengambil semua minuman dan snack, Haruto kembali ke tempat duduknya. Dia membuka aplikasi Netflix.

"Kata butterfly ini netflix."

"Haish. You don't know anything, do you? If someone ask you to see a butterfly, it's mean they want to watch netflix. Arraseo?" Hurai Ruto. Ini trend mana. Ada ayat baharu nak ajak orang tengok cerita.

"Anii. It's mean something with spiritual. Just search it on google." Balas Darin taknak kalah.

Author pun tak tahu guys apa maksud tu tapi bunyi macam sweet.

"Oo- manadaa. Betullah ni nak tengok cerita hantu itulah sebut macam tu." Haruto cuba cover supaya tak nampak salah sangat.

***

"HAAAA" Jerit Haruto kerana terkejut akan jump scare. Darin ikut terkejut akibat jeritan Haruto. Darin menjeling Haruto.

Masih seperti dulu. Penakut. Belum lagi pergi rumah hantu. Menangis dia. Haih Ruto Ruto. Luar nampak cool tapi dalaman hmm.

"Ooo ani. Andwaee."  Haruto menarik tangan Darin untuk menutup matanya.

"Yaaa." Darin ingin menarik balik tangannya tetapi ditahan oleh Ruto.

"Jappp."

Macam tu jelah diorang the whole movie.

***

Setelah habis, perut Haruto tiba-tiba berbunyi. Nampak sangat lapar tu.

*Grrr*

Mereka memandang wajah masing-masing. Haruto membuat muka kesian dan Darin pula renung je muka Ruto. Engko memang Ruto.

"Dah makan snack tiga packet pun lapar lagi." Bebel Darin.

"Ada ramen tak?" Dengan senyuman tak tahu malunya tanya kepada Darin.

Darin mengeluh dan pergi ke dapur untuk menyiapkan makanan Haruto. Haruto pula hanya duduk dan memerhati Darin. Sekejap-sekejap dia tersengih sendiri.

"Nah moggeo." Darin meletakkan ramen itu di depan muka Haruto. Diambilnya mangkuk dan chopstick lalu beri kepada Ruto.

"Gomawoo."

Semasa Haruto makan, Darin mengemas sampah snack mereka. Tiba-tiba Darin terfikir. Apa Haruto buat sekarang? Masih nak jadi idol ke? Atau dah give up?

Tapi soalan itu hanya disimpan. Tah kenapa dia rasa serba salah nak tanya.

***

Selesai makan, Haruto pun balik.
Sebelum balik sempat dia menanyakan soalan kepada Darin.

"Darin-aa. Do you want to see a real butterfly?"

Darin hanya diam.

"If you want, let's go out tomorrow. I'll wait for you."

"Just kkaa."

"Emm annyeong."

Balik pun. Nasib tak tidur sini je.

Darin baring di sofa. Dia pegang rantai yang diberi Haruto. Pelik. Haruto muncul secara tiba-tiba setelah berbulan menghilang.

Selepas mereka break, takda langsung dengar khabar angin tentang Haruto. SNS pun entah ada ke tak apalagi mesej. Memang taklah dia mesej Darin.

Dah macam tu tiba-tiba muncul. Dekat kedai tu lagi. Persoalan tentang kerjaya Haruto masih belum ada jawapan. Entahlah.




Still penakut Haruto Watanabe macam yang teume know😗

See you when I see you!

Love, A

My Who? || My 12 BoysWhere stories live. Discover now