Telefon Darin berdering. Darin yang nyenyak tidur itu terbangun akibat bunyi daripada telefonnya.
+82 ********
Ada orang call?
"Siapa call ni?" Darin hanya melihat nombor yang tertera itu sehingga ia berhenti berbunyi.
Selepas sahaja call itu berhenti, mesej pulak masuk.
Darin-aa bangun. Kita nak gi tengok butterfly ni.
"Butterfly?" Kemudian Darin tersedar. Ini...
"HARUTOOO"
Dia terkejut. Baru je semalam terfikir ke mana dia menghilang sampai tak pernah mesej. Tiba-tiba harini dia mesej. What?!!
"Dia dah tukar nombor. Patutlah. Tapi dari mana dia dapat nombor aku?"
Hello. Dah ke? - Haruto
Hello? - Darin
Haa. Siap sekarang. Kita nak gi tengok butterfly. - Haruto
Bila pulak aku deal nak gi? - Darin
Semalam. - Haruto
Takda. Tak cakap apa-apa pun. - Darin
Siap cepat atau aku tekan loceng rumah kau ni. - Haruto
Ha? Loceng rumah? - Darin
*Ding Dong*
Darin cepat cepat angkat dan pergi ke tingkap biliknya. Dia terkejut. Haruto dah ada depan pintu rumahnya.
Yaaa mworago?! - Darin
Palli or aku tekan lagi. - Haruto
*Ding dong ding dong ding dong*
"Yaishh. Jinjja. " Darin berlari ke arah pintu dan membukanya. Haruto yang memakai baju t-shirt putih dan seluar jeans itu dilihatnya.
"Hai." Senyum Ruto.
"Micheosseo."
"Ne. Na micheossde. Geuromyeon you need to get ready rn or aku akan berdiri sini tekan loceng ni pastu pecah masuk rumah kau."
Darin menatap wajahnya dengan marah. Dan akhirnya..
"FINE."
Darin masuk balik ke dalam dan bersiap.
***
Haruto yang bersandar di dinding rumah Darin itu terus berpaling ke arah Darin yang baharu sahaja keluar. Haruto tersenyum. Darin memakai baju t-shirt berwarna putih sama sepertinya dan skirt berwarna champagne.
"Mwoya? You try to copy me." Kata Ruto sambil melihat Darin dari atas ke bawah.
"Copy what. Takda lah. Ini baru beli belum pakai. Alang-alang pakai jelah harini. Bukan nak sama eh." Darin terus berjalan diikuti oleh Haruto.
***
Selepas beberapa minit, mereka sampai di taman rama-rama. Darin menelan air liurnya. Banyak sangat ni. Dia tak boleh kalau tengok rama-rama banyak sangat. Lagi-lagi kalau banyak yang besar besar. Tak tahu sebab apa tapi takut.
"What you waiting for? Jom."
"Ani. Aku tak masuk."
Haruto ketawa. Dia tahu Darin takut kalau tengok banyak sangat macam ni. Darin pun masih macam dia kenal dulu.
"Gwenchana. I'll protect you."
"Ottoke kalau dia terbang tu mana dapat protect. Banyak lagi tu. Ish taknak."
Haruto mendekati Darin. Dia mengambil tangan Darin dan menggenggamnya.
"Fine. Kita pergi tempat lain jom."
"Mana?"
"Our favourite place."
Our favourite place 😗
Enjoy your reading!
Love, A
YOU ARE READING
My Who? || My 12 Boys
Hayran KurguWatanabe Haruto. 16 years old (korean age) guy who fell in love with happy go lucky girl, Lee Darin. Unfortunately, they already broke up because Haruto want to focus on his dreams. But now after 6 month, he comeback. Congratulations on your debut...