" Sedapnya , menantu mummy masak , Ujar mummy " . Sambil menyuap nasi ke mulut.
Aku tertawa kecil," malu iteww mummy puji macamtu , alaa biasa je mi " Ujar ku.
" Tula mummy , sedap , pandai Syaffiah masak, untung Daniel makan sedap hari - hari " . ujar Daddy lalu dia tersenyum.
" Alhamdulillah sedap lah lauknya mummy and daddy , tengok lah isteri siapa , Ini Daniel Zikry lah , isteri cantik , sopan santun orangnya , lembut , pandai masak , memang bonus lah " puji Daniel dengan riak wajah yang bangga , dia memandangku yang bersebelahan dengannya , lalu peha dia aku cubit.
" Auch sakit , dia menggosok pehanya yang terasa sakit akibat dicubit " . Dia memandangku dengan pandangan yang tajam.
༄༄༄༄
𝘚𝘺𝘢𝘧𝘧𝘪𝘢𝘩 𝘱𝘰𝘷 : alamak habis lah aku , dia dah pandang macamtu , macam nak makan aku , erg akudnya. Tapi puas hati cubit suami sendiri, padan muka.
𝘦𝘯𝘥 𝘱𝘰𝘷.
" Kamu dah kenapa Daniel " ujar mummy .
" Tak ada apa mi , ada semut gigit , tu yang jerit tu " bohong Daniel .Daniel membisik ke telingaku. " Sayang tunggu tau , siap sayang abang kerjakan " dia senyum menggoda .
aku mengiggit bibir, alamak mati lah aku, kata aku dalam hati.
" Ehem ehem , sweet nyaaa abang kita seorang ni , jelous aku tengok " Ujar adik lelaki Daniel , iaitu Farhan.
" Bwerk , aku dah kahwin , kau ada ? , tak ada ? , lemah " Ujar Daniel , mengejek adiknya. Wajah Farhan sudah masam mencuka. Daniel tertawa melihat gelagat adik bongsu nya itu, memandangkan dia hanya dua adik beradik. Farhan berumur 17 tahun. Jauh beza dia dan adik bongsu nya itu.
semua sudah makan, Daniel menarik tangan aku, masuk ke dalam bilik, memandangkan hari sudah gelap , menandakan tak lama lagi , nak masuk waktu solat maghrib.
" Dah masuk waktu maghrib ni sayang ku , tak nak solat ke dengan suami awak yang hensem ni ? " kata Daniel yang sudah tersenyum lebar.
" Iya tak ya jugak kan bang , saya lupa lah , aku menggaru kepalaku yang tidak gatal sambil tersengih.
" Tak apa lah sayang , dah, jom solat , abang jadi imam awak buat selamanya " kata Daniel dengan riak wajah yang tenang.
selesai sahaja solat maghrib dan isyak.
" Tidur sayang , esok nak bangun subuh pula , atau sayang tak nak tidur dulu , nak teman abang buat kerja ? " ujar Daniel sambil matanya tak lepas dari memandang telefonnya.
" Sayang nak teman abang buat kerja lah , boleh tak ? Soalku menunggu jawapan Daniel , sambil merenung mata nya yang indah itu , MasyaAllah Tabarakallah Indahnya ciptaan Allah , Perfect betul mukaa ada mix arab , putih pulak tuh.
" Mesti lah boleh my little wife yang pretty , have a brown eyes and bibir yang seksi , tak lupa jugak gatal dan menggugat iman abang. Kata Daniel lalu menghemburkan ketawa yang tidak pernah aku dengar selama ni. First time dia ketawa macam ni.
Pipiku merona merah , malu mendengar kata kata suamiku tadi, lalu aku menekup muka ku dengan dua belah tangan.
" Ish abang ni , malu lah sayang apa pulak gatal , mana ada sayang gatal , abang yang gatal tahu tak " ujarku dengan riak muka tak berpuas hati, diam diam mengukir senyuman lebar sampai ke telinga.
" Siapa suruh sayang pakai pakaian yang menggoda abang , abang lagi lah suka sakat sayang , isteri cantik wooo mesti lah abang tergoda " Daniel tersenyum nakal , menggoda dan menyeramkan.
[ 𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲 ༄ ] entahla HAHAHA typo ke apa , ngantuk gilo dah ni.
JANGAN LUPA VOTE SUPPORT AUTHOR , TERIMAKASIH KORANG ☽︎
YOU ARE READING
Suamiku Cikgu Daniel Zikry
Romance𝙳𝚊𝚗𝚒𝚎𝚕 𝚉𝚒𝚔𝚛𝚢 adalah guru kelas 𝚂𝚢𝚊𝚏𝚏𝚒𝚊𝚑 𝚄𝚖𝚊𝚒𝚛𝚊𝚑. Beliau merupakan guru pendidikan jasmani di SMK BERLIAN . - Walaupun umurnya sudah mencecah 30 tahun namun wajah tampannya itu terserlah , dia kelihatan muda . - Dia jatuh c...