[ BAB 14 ]

16 1 0
                                    

Daniel mengerling jam di tangannya , memandangkan sudah waktu untuk pulang ke rumah tak lama lagi , jam tepat pukul 2:30 petang.
Kereta honda civic Daniel meluncur laju menuju ke rumah.

  ᰔᰔᰔᰔᰔ

" Assalammualaikum , abang dah balik ni sayang , sayang oh sayangku ! " jerit Daniel .
Mana ni , panggil tak menyahut , risau pulak.
Daniel kuak pintu bilik perlahan. Daniel mendekati Syaffiah , lalu Daniel menepuk bahu Syaffiah. " Sayang kenapa ni , Awak okay tak ? " Daniel berbaring di sebelah , lalu tangannya naik menyentuh dahi Syaffiah.

" 𝚂𝚊𝚢𝚊𝚗𝚐 demam ? , macam mana boleh demam ni , panas badan awak ni yang " Daniel memandang Syaffiah dengan riak wajah risau , gelisah dibuatnya bila isterinya tak sihat.

" Er-erm saya okay je lah 𝖆𝖇𝖆𝖓𝖌 , tak ada apa pun demam sikit je , saya tiba tiba rasa sakit kepala tadi " Syaffiah mengusap wajah Daniel.
Walaupun umur dah 30 , tetap hensem , macam Pak Arab , lama dia merenung suaminya , dia tertawa kecil.

" Sayang kutuk abang ya , kenapa muka abang tak hensem ke , siap boleh ketawa kan saya " muka Daniel masam mencuka , lalu dia memusingkan badan membelakangi isterinya.

" Elele merajuk pulak orang tua sayang ni , tak baik merajuk , nanti cepat tua tau " pujuk Syaffiah sambil tangannya memeluk erat pinggang suaminya itu dari belakang , lalu mengucup pipi.

𝕯𝖆𝖓𝖎𝖊𝖑 𝖅𝖎𝖐𝖗𝖞 𝖕𝖔𝖛 ; Tahu pun pujuk aku , hehe aku saja je nak dia pujuk , ingatkan tak pandai pujuk , baru tahu aku merajuk macam mana, haih tapi aku cair dia 𝖐𝖎𝖘𝖘 aku macamtu.

𝙴𝚗𝚍 𝙿𝚘𝚟.

Daniel memusingkan badan menghadap Syaffiah , lalu bibir Syaffiah , Daniel sambar , dia kucup lama. Syaffiah balas ciuman itu , Kedua - duanya sukar bernafas. Setelah Daniel puas , dia melepaskan bibir Syaffiah.

" Itu tandanya , Abang dah tak merajuk dah " Daniel menjelir lidah ,
Syaffiah memandang Daniel dengan pandangan yang tak berpuas hati. Lalu Daniel bergegas turun dari katil , dan segera mengambil air asam jawa di dapur , lalu dia rendamkan tuala di dalam air itu, dan meletakkan tuala itu di dahi Syaffiah. Kesian dia demam demam pun kena cium. Daniel tertawa terbahak bahak.

" Ish abang ni , saya tengah sakit pun abang gatal jugak iya " Ujar Syaffiah lalu memukul lengan aku , Ha ini makan dia , padan muka.

" Sakitlah sayang aduhh " , Daniel  merintih kesakitan , lengannya dia usap.

" Awak rehat dulu tau , abang nak mandi nak solat , nanti dah sudah solat abang masak  bubur untuk awak tau " Ujar Daniel lalu mengucup dahi dan pipi mulus isterinya itu , kemudian mengusap kepala Syaffiah. Syaffiah mengangguk tanda faham , lalu dia memejamkan matanya.

Daniel menuruni katil , dan bergegas ke bilik air. Selesai sahaja mandi , tuala yang tergantung , dia sambar lalu dia lilitkan ditubuhnya. Dia memakai seluar track suit dan tshirt berwarna grey. Kemudian , dia mengambil wuduk , dan terus menunaikan solat Zohor.

★★★★★

Selesai sahaja solat Zohor , Daniel melipat sejadah dan meletakkannya di dalam almari.
Dia melihat isterinya lena tidur. Daniel beredar dari bilik , melangkah ke dapur , untuk menyiapkan makanan buat isteri yang tercinta.





𝚝𝚘 𝚋𝚎 𝚌𝚘𝚗𝚝𝚒𝚗𝚞𝚎 ★ღ
( jangan lupa support author , vote tau , thankyoucomuh )

Suamiku Cikgu Daniel Zikry Where stories live. Discover now