[ BAB 16 ]

20 2 0
                                    

Setelah 2 jam perjalanan, Akhirnya mereka sudah sampai ke destinasi iaitu kampung halaman isterinya Syaffiah. Sesampai sahaja Daniel dan Syaffiah di kampung.

" 𝒜𝓈𝓈𝒶𝓁𝒶𝓂𝓂𝓊𝒶𝓁𝒶𝒾𝓀𝓊𝓂 mama , papa " Ujar Syaffiah dan Daniel.

" 𝒲𝒶𝒶𝓁𝒾𝓀𝓊𝓂𝓊𝓈𝓈𝒶𝓁𝒶𝓂  Pia & Daniel ,
YAALLAH kenapa kauorang datang tak bagitahu mama dengan papa dulu , lain kali call lah dulu , mama tak siap masak lagi tahu tak " Ujar mama dengan riak wajah yang tenang.

" Jemput masuk Daniel dan Pia " . Zulkarnain iaitu papa.

Daniel menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan mama dan papa lalu bibirnya mengukir senyuman begitu juga Syaffiah bersalaman dengan kedua orang tuanya yang amat dirinduinya.

𝗦𝗬𝗔𝗙𝗙𝗜𝗔𝗛 bawak suami kamu naik ke atas , bilik kamu berdua , macam biasa lah " Sumayyah ".

" Okey ma , Pia ajak abang naik ke atas kejap ya " Ujar Syaffiah sambil meraih tangan suaminya. Daniel tersenyum manja dan nakal.

Jom abang dukung sayang , 1 2 3 .. Daniel mencempung tubuh genit isterinya itu menaiki tangga. Syaffiah mencebik .. dia menampar lengan suaminya lembut....

" Ish abang ni kalau sayang jatuh tadi macam mana ?" Tanya Syaffiah sambil mulutnya sudah memuncung seperti itik.

" Kalau sayang abang jatuh , abang sambut lah , comeon lah 𝓈𝒶𝓎𝒶𝓃ℊ , ni 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹 𝗭𝗶𝗸𝗿𝘆 lah " puji Daniel kepada dirinya sendiri, sempat dia mengucup bibir mungil isterinya itu. Isterinya sudah menyilangkan tangannya menunjukkan yang dia sedang merajuk.
Daniel tertawa

" Hahaha comel nya buat macam tu , nak abang 𝙠𝙞𝙨𝙨 lagi eh ? , meh sini emmuahhh , sekali lagi bibirnya mendarat di bibir Syaffiah. Baru saja Syaffiah ingin menolak , tapi Daniel dengan pantas mengucup bibir merah bak delima itu.

" Erm abang ni saja je kan , tak nak kawan bang lah " kata Syaffiah sambil memuncungkan bibirnya ,dia berpaling ke tempat lain.

Sesampai saja di bilik mereka , Daniel meletakkan Syaffiah di katil dengan perlahan-lahan. Dia tersenyum menahan ketawa yang ditahan dari tadi.

" Jangan lah merajuk sayang , okay fine sorry, lepasni abang buat lagi okay " Ujar Daniel lalu ketawanya keluar , kalini ketawanya terbahak-bahak.

" Ye lah , ye lah , maafkan je lah " Kata Syaffiah dia juga tertawa melihat karenah suaminya itu. Ada-ada aje nak menyakat. Nasib baik suami. Kalau tak dah lama kena 𝓈𝓂𝒶𝒸𝓀𝒹ℴ𝓌𝓃.

Mereka tertidur sambil berpelukan di atas katil, tangan Daniel memeluk erat pinggang Syaffiah.

" Syaffiah , Daniel mari turun bawah , makan nak oi ! , mana lah budak - budak ni , puas saya ketuk pintu bilik diaorang , tapi tak ada yang menyahut " Ujar Sumayyah kepada suaminya di ruang tamu.

" Mereka penat agaknya tu , diaorang berehat agaknya , kejap lagi diaorang keluar lah tu " Ujar Zulkarnain dengan riak wajah yang tenang.

★★★★★★

" Abang bangun, dah nak azan Zohor dah ni " Kejut Syaffiah sambil menggoyangkan kaki suaminya. Dia melihat suaminya tak bergerak sedikit pun lalu dia berkata, sayang turun dulu tau nak amik wuduk solat , dan dia lantas bangun dari duduknya. Tiba-tiba dia merasa tangannya digenggam.

" Ayang nak pergi mana ? , tak nak solat berjemaah dengan abang dah ke sekarang ? oh dah pandai eh , gigit telinga kang , baru tahu " Ujar Daniel dengan riak wajah yang selamba. Tangannya menarik tangan Syaffiah sehingga membuatkan Syaffiah terduduk
di riba nya.

" Abang jom lah nak zohor dah  , lepastu lepas solat zohor nanti kita turun bawah , mama panggil rasanya tadi sebab sayang tidur tapi macam dengar lah.

By the way, okay sorry , sayang saja nak suruh abang bangun , itu yang sayang cakap macamtu " Terang Syaffiah kepada suaminya , sambil memegang pipi suaminya lalu mengucup pipi kiri dan kanan.

Daniel terpempan , terkejut akan aksi isterinya tadi. Macamni yang suka ni, macam tahu tahu je nak kiss , dia berbicara dalam hati.

" Dah puas tak eee , jom bangun , mandi dan solat berjemaah okay ! " Ujar Syaffiah dengan gembira dan bahagia.

" Okay fine b𝒶𝒷ℯ , letssgooo 𝙨𝙖𝙮𝙖𝙣𝙜 " Daniel Zikry.







𝙩𝙤 𝙗𝙚 𝙘𝙤𝙣𝙩𝙞𝙣𝙪𝙚 ᰔᰔᰔ
𝚝𝚑𝚊𝚗𝚔𝚢𝚘𝚞𝚜𝚘𝚖𝚞𝚌𝚑 𝚖𝚊𝚗𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚞𝚙𝚙𝚘𝚛𝚝 𝚊𝚒𝚗𝚗𝚊. 𝚊𝚙𝚙𝚛𝚎𝚌𝚌𝚒𝚊𝚝𝚎 𝚔𝚘𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚗𝚐𝚊𝚝 " ! 

sorry kalau ada yang korang takfaham , saya dah mengantuk hehe.

Suamiku Cikgu Daniel Zikry Where stories live. Discover now