Ondergronds

13 1 0
                                    

We lopen achter Koen aan de volgende ruimte binnen. Koen loopt dom door naar de deur naar de volgende ruimte. Als Koen de deurhendel vast pakt roept raoul naar hem. "Koen wacht ff" Koen draait zich om en komt terug gelopen. Ondertussen pakt Milo water uit zijn tas en geeft hem aan Robbie. "Rob, mag ik ook?" vraag ik. Als Rob klaar is geeft hij de fles aan mij en begin te drinken. Dan komt Koen naast me staan en Mats begint nog wat uit te leggen. Ineens rijkt Koen naar mijn flesje en knijpt er in. En het water spat volledig over mij heen. "Gast!" Roep ik en gooi het waterflesje naar zijn hoofd. Ik raak hem en hij is nu ook volledig nat. "Waar was dat voor nodig" roept Koen. "Lekker voor je" zeg ik, Wanneer ik naar de rest kijk, kijkt iedereen me aan. "Beetje respect is wel op z'n plaats" zegt raoul. "Sorry pap" zegt ik grappend. Raoul kan de grap niet waarderen. "Vertel maar verder" zegt hij tegen mats. "Voordat we de deur door gaan, moeten jullie kijken wat er boven de deur staat" zegt hij en we kijken met zijn allen om. "Ik kan geen Spaans" zegt Koen. "Het is Latijns" zegt raoul geïrriteerd. "Vertel wat staat er" zegt Robbie. "Er staat: Stop! Hier ligt het rijk van de doden" zegt Mats. "Oeh ze gaan je bespoken" zegt Robbie lachend tegen Milo. "Ik ben niet zo van stoffige kutjes" zegt Milo lachend. "Die van je moeder is pas stoffig" zegt Koen lachend. "Doe nou ff normaal" zegt raoul boos. "Kom we gaan verder, heb wel een beetje respect aub" zegt mats en we lopen verder achter hem aan.

Mats doet de deur open en we lopen achter hem aan naar binnen. "Wat koud" zegt Robbie bibberend. "Ach kleintje toch" zegt Milo als hij een hand om hem heen slaat. Ik weet niet waarom maar ik voel Jaloezie opkomen. Waarom? Rob is mijn beste vriend niks meer dan dat! Toch? Ik word weer uit mijn gedachtes getrokken als Mats weer wat gaat vertellen. We staan bij een steen waar "wat wij nu zijn zullen jullie ooit worden" ofz op staat. Tenminste dat zegt Mats. Ik kan geen latijn, dus kan het niet controleren.

We lopen weer verder tussen de botten door. "De mensen die hier de botten hebben neergelegd hebben er ook leuke figuurtjes ingemaakt. Zoals hier" zegt mats en wijst een hartje aan van schedels. "Zoals dit figuur hebben ze meerdere figuren gemaakt, daar zullen we zo nog wel langs komen." "Waarom hebben we dat zo gemaakt dan?" Vraagt raoul geïnteresseerd. "Geen idee" zegt Mats als hij zijn schouders ophaalt. "Vonden ze leuk" zegt Koen als hij de schedels aanraakt. "JA! NU BEN JE BEZETEN!" Roept Milo, Koen schrikt er van. We schieten in de lach. "GVD MILO!" schreeuwt hij boos terug. "Doe nou een rustig allebei" zegt raoul weer geïrriteerd. "Ik heb ook niks aan jullie". Ik kijk Rob verbaast aan. We snappen allebei niet waarom raoul ineens zo snel op de teentjes is getrapt, maar het zal wel.

verdwaald ondergrondsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu