"Thank you... Thanks for flying with us... Thank you..."
Nasreen mengucapkan terima kasih dan selamat jalan pada para penumpang yang mula beredar keluar dari pesawat mereka.
Beberapa minit yang lalu, pesawatnya sudah mendarat di lapangan terbang KLIA.
Penerbangan yang bertolak dari Sydney, Australia itu merupakan penerbangannya bagi sektor kedua selepas berlepas dari KLIA dua hari yang lalu.
Sebagai ICC yang menguruskan isu dalam kapal dan krew-krew yang bersamanya, menjadi tanggungjawabnya untuk memastikan keselamatan anak kapal dan keselesaan para penumpang.
"Psstt... Reen. Pax semua dah keluar." Bisik satu suara wanita di sisinya.
Nasreen memandang ke arah wanita itu.
"Ella. You pergi check you punnya galley. Make sure everyting tidy and clean." Arah Nasreen pada wanita disebelahnya, Ella.
Sebaik memastikan segalanya dalam keadaan yang baik, Nasreen bergerak ke arah kokpit kapal.
Kod keselamatan dimasukkan pada papan kekunci pintu dan saat kod tersebut diterima, Nasreen membuka pintu kokpit tersebut dan segera melangkah masuk dan menutup kembali pintu kokpit itu di belakangnya.
Saat dirinya berada di dalam kokpit kapal tersebut, matanya memandang ke arah Julia. Kabin krew yang baru menyertai syarikat penerbangan tersebut.
Julia pada tika itu, sedang melutut di atas lantai di tengah-tengah kokpit tersebut. Kepalanya sedang turun naik mengulum batang zakar Kapten Afiq yang sedang duduk di atas sebuah kerusi di belakang kerusi pilotnya.
Manakala First Officer mereka, FO Danial sedang duduk di kerusinya bersebelahan dengan kerusi pilot. Dirinya sedang sibuk mengisi borang keselamatan dan laporan penerbangan mereka.
"Slurrrppp... Slurrrppp... Ummmm... Slurrrppp... Slurrrpppp..."
Julia mengulum batang zakar Kaptennya dengan perlahan. Melayan nafsu lelaki itu sebaiknya.
Rambutnya masih tersanggul kemas dengan gaya french twist. Pakaiannya masih tersarung kemas pada tubuhnya.
Dirinya cuba melakukan tugasan extranya pada Kapten Afiq tanpa merosakkan gaya permakaiannya. Memandangkan dirinya masih perlu berjalan dan mempamerkan dirinya pada mata-mata awam sebaik dirinya keluar dari pesawat sebentar nanti.
"Aheemmm... Kapten. I think that should be enough. Dan sampai Malaysia dah pun. As far as I know, Julia ni ada husband. She need to return to him. We had our fun already masa kat Sydney." Tegur Nasreen pada Kapten Afiq.
Kapten Afiq memandang ke arah Nasreen.
"Hmmm... You're right dear. Tapi... Julia... Apa yang you cakap dekat husband you...?" Tanya Kapten Afiq pada Julia.
Julia berhenti mengulum batang zakar Kapten Afiq. Dirinya kemudiannya memandang ke arah ICCnya, Nasreen.
"Babe... I bagitahu husband I, yang I sampai besok..." Kata Julia.
Nasreen hanya mendiamkan dirinya mendengar jawapan Julia.
"You guys ada extra plan ke lepas ni...?" Tanya Nasreen pada mereka.
FO Danial menoleh ke belakang dan memandang ke arah Nasreen.
"Well... I dah inform kat wife I and Kapten pun sama yang kitorang balik besok. So, Kapten dah book bilik kat Grand Hyatt. We all going to spend a night there and... Hehehe. Apa kata you join us, Nasreen. Bukan ada sesiapa pun yang tunggu you balik ni." Ajak FO Danial.
Nasreen mengerluh perlahan. Akalnya berfikir sejenak. Benar. Dirinya tidak mempunyai sesiapa. Ibubapanya sudah lama meninggal dunia. Dirinya dibela oleh nenek dan atuknya.
Dirinya di besarkan dengan penuh kasih sayang. Dan saat dirinya menjawat jawatan sebagai pramugari. Dirinya terasa gembira sekali. Namun tidak semuanya indah dalam industri tersebut. Demi menjawat jawatan sebagai In-Charge Cabin Crew, dia terpaksa melayan nafsu-nafsu Kapten dan FO yang sentiasa memburu mana-mana anak kapal yang diminati mereka.
Saat ini... Akalnya hanya memikirkan Julia. Anak kapal ini saat menyertai syarikat mereka, sungguh riang sekali. Julia mengingatkan dirinya pada awal-awal detik dia menjadi pramugari.
Dirinya sedikit mencemburui Julia kerana dalam saat dirinya sibuk dengan kerjaya Julia sebagai pramugari... Dia mempunyai seorang suami yang sentiasa menyokong kerjayanya sebagai seorang kabin krew penerbangan.
Melihat Julia yang kini mulai menyimpang... Dirinya merasa bertanggungjawab ke atas wanita itu. Dia mahu menjaganya...
"Okay. I pun off day esok since kita baru lepas night-stop Sydney. I'll follow you boys." Jawab Nasreen dengan bersahaja.
Kapten Afiq dan FO Danial bersorak gembira.
Nasreen bergerak meninggalkan mereka. Membiarkan Julia melayani kaptennya selepas dirinya yakin akan keadaan Julia yang selamat.
Dia kembali ke posisinya sebagai ICC. Memastikan kabin krew yang lain tidak tahu akan aktiviti extra mereka...
YOU ARE READING
Saka Serakah
FantasyAdam. Seorang freelance photographer yang mulai sunyi saat isterinya mulai sibuk dengan kerjayanya. Suatu hari, beliau mengikuti rakan-rakannya untuk bercamping di dalam hutan. Dirinya mengikuti mereka bagi mencari idea dan ilham baru untuk kerjay...