Titlu: Alaska prin ochii ei
Personaje:
Ryan Marwick (american)
Nicko Marwick (american)
Martha Marwick (americanca)Kleist Siumut (eschimos, baiat)
Ionni Snorelssen (eschimos, fata)Câinii Husky:
Wasaki (liderul) Mascul
Akita, prescurtat Aky (Co-lider) Femela
Ajax M
Aslan M
Attis F
Doyle F
Deka M
Eskimo M
Onix M
Tamika F
Ina FPoveste:
Ryan Marwick nu e niciodata acasa cu familia lui: sotia Martha si baiatul de 16 ani Nicko. Si nici nu prea dă semne de viaţă. Singurele zile pe care şi le petrece cu cei doi sunt Craciunul si ziua de nastere a lui Nickolas sau a Marthei. De cele mai multe ori nici nu ajunge la ele, fiind prea ... ocupat.
Ryan este unul dintre exploratorii tinutului inghetat Alaska si cutreiera zona 365 din 365 zile pe an.
De obicei se deplaseaza cu sania lui si cei unsprezece caini Husky pe care i-a ingrijit de mici: Wasaki, liderul, Akita, co-liderul, si Ajax, Aslan, Attis, Doyle, Deka, Eskimo, Onix, Tamika si Ina.Intr-o zi, cand Ryan nu este cu toti cainii, ci doar cu Akita, il prinde o avalansa de zapada si o furtuna, din care cateaua scapa cu bine, dar Ryan e prins sub zapada la mai mult de un kilometru departare de ea, caci furtuna a gonit-o pe Akita departe.
Nicko si Martha afla de disparitia lui Ryan o luna mai tarziu, dupa ce colegii lui si cainii (fara Akita) se intorc din Alaska din cauza pericolului pe care il aduc multele avalanse si furtuni de zapada.
Chiar daca isi uraste tatal, Nicko este disperat si ia o hotarare primejdioasa. Desi mama lui ii interzice, el fuge de acasa si ia avioane si vapoare pana cand ajunge in Alaska ca sa-si caute tatal.In acest timp, Akita isi cauta si ia stapanul, cutreierand Alaska. Ajunge chiar si intr-un sat de eschimosi, la un barbat pe nume Kleist Siumut si la mama lui, Ionni Snorelssen, care, fiind foarte batrana, o primeste cadou pe Akita de la fiul ei Kleist, care o gasise in zapada pe biata catelusa. Akitei i se da un nou nume, Sinukio, si este tinuta prizoniera in iglu timp de sapatamani. Tot satul se sperie de ea deoarece devine foarte agresiva, nefiind lasata sa plece.
Pana la urma il ataca si il musca pe Kleist, care abia supravietuieste agresivitatii Akitei (sau Sinukiei, cum zicea el). Akita isi continua astfel cautarea, la fel si Nicko.In acest timp, Martha innebunea si a fost trimisa o echipa de salvare sa il gaseasca pe Nicko si sa il aduca acasa.
Nicko supravietuieste greu si poarta cateva din hainele tatalui lui, deci atunci cand o intalneste pe biata Akita,ea crede ca este Ryan (pentru putin timp) si il urmareste vesela, pana cand isi da seama ca nu e Ryan si fuge departe.
Nicko o recunoscuse pe Akita, dar nu reuseste sa o urmareasca.Ryan supravietuise cu greu furtunilor si avalanselor si pornise in cautarea colegilor lui, dqr statia de explorare nu mai exista asa ca se pierde pe acolo, dezorientat,pentru ca perioada furtunilor schimbase mult peisajul.
Dupa luni de zile, Nicko il gaseste pe Ryan (bagati chestii de genul ca nu se recunosc, se imprietenesc, apoi isi dau seama ca sunt tata si fiu, se imbratiseaza, construiesc un adapost etc.)
Echipa de cautare renunta exact in momentul cand trec pe deasupra adapostului lor, dadr ceva le atrage atentia: un caine husky, Akita, care ii gaseste pe Nicko si Ryan impreuna.
Toti se intorc cu elicopterul acasa, dar Akita nu poate fi luata din lipsa de loc...Dupa un an de la plecarea lor din Alaska, lui Ryan i se face dor de zapezile nesfarsite si pleaca acolo in speranta deca o gasi pe credincioasa Akita impreuna cu Nicko.
Pana la urma o gasesc intr-un alt sat de eschimosi si o aduc acasa, unde ii regaseste cu bucurie pe Wasaki, Ajax, Aslan, Attis, Doyle si ceilalti.
Si incurand apar pe lume si cinci pui frumosi ai lui Wasaki si Akita, cu nume mai mult sau mai putin ciudate: micutii Lime, BlueEyes, BB (BallsBoy) si fetele Lyla si Maya.Cum ar trebui sa se povesteasca:
Pt. ca povestea se numeste Alaska prin ochii ei, ar trebui scrisa si din perspectiva cainelui si ce simte ea, dar la persoana a III-a, ca in Colt-Alb, daca ma-ntelegeti. Adica sa predomine aventurile cainelui, in afara de momentul in care Nicko il gaseste pe Ryan.Exemplu:
"Akita nu mai putea suporta. Era inchisa, despartita de stapanul ei, si Kleist o tinea singura, acolo.
- Hai, Sinukio, trebuie sa mananci, spunea el.
Atunci nu mai rezista. Furia acumulata in ea din cauza inchisorii eschimosilor ii dezveli coltii si dadu drumul unui marait de groaza.
Kleist cazu prada coltilor ei infometati de libertate, iar in latrat i se auzea autoritatea si puterea pe care o avea. Toti muschii ii erau incordati si il ataca pe barbat fara mila, pana cand ceilalti eschimosi o lovira in picior cu o sulita, dar nu o nimerira prea bine.
Ochii ei albastri ii vedeau pe oameni cum incercau sa o omoare si atunci sari la ei. Ranita de eschimosi, urla de direre si mai musca inca odata aerul, apoi disparu in salturi prin zapada...
Alaska i se parea cel mai frumos loc odata, dar acum isi simtea sufletul prins acolo [...]Nicko inainta in acest timp cu greu si se prabusi inghetat pe zapada. Abia rasufla si era flamand. Stia ca va muri in aceste pustiuri inghetate, asa ca inchise ochii si adormi in cel mai lung somn din viata lui. Dar se trezi alaturi de un calator batran, cu o barba deasa, langa un foc[...]
Akita era din nou acasa. Se bucura nespus sa il vada din nou pe Wasaki, dar si pe ceilalti. Se simtea linistita alaturi de ei si de stapanul sau. Iar incurand, cei doi fosti lideri avura cinci puiuti cu ochi albastri si jucausi: baietii Lime, BlueEyes, BB (BallsBoy) si micutele Lyla si Maya, care aveau sa vada si ei Alaska cu Nicko in sanie, viitorul explorator, dar sa speram ca nu o vor vedea prin ochii ei, ai mamei lor, ce-si cautase stapanul.
Dar Akita era acum fericita, alaturi de Wasaki si cei cinci pui, pentru ca isi terminase aventura traita in zapezile nesfarsite ale Alaskai...
SFARSIT"Ma intelegeti?
Cam asa ar trebui sa se povesteasca.Conditii:
Tin foarte mult la ideea asta, deci vreau ca cel care o ia sa povesteasca bine, sa faca capitolele lungi, si voi vrea sa folositi fragmentele de mai sus (le mai puteti inflori).
Nu uitati, actiunea se petrece in cateva luni, deci as vrea sa va iasa un roman lung, lung, lung.
Si fiind drama si actiune, sarcasmul si glumele reduse (la zero, sau la 1 sau 10%).
Trebuie sa simtiti cartea, sufletele personajelor si sa dati detalii, sentimente, peisaje, felul cum arata, mirosuri, sunete.Nu vreau exprimari de genul:
" Nicko s-a lasat pagubas. Vrand sa moara, a adormit inghetat si s-a trezit la cineva in adapost. Dupa ce au vorbit, si-a dat seama ca era tatal lui"Mai bine:
" S-a trezit langa un foc aprins...
Un barbat batran (asa arata pt ca nu se mai barbierise, supravietuise etc) [...]A doua zi i s-a adresat:
- Domnule, cine sunteti?
- Mai conteaza?"Etc. Pt ca duraza 5 zile pana afla cine este.
Pls. Sa o faceti frumoasa.
Daca imi urmati conditiile o sa iasa o carte de milioane de vizualizari, cred. Va puup si scuze ca sunt asa dura dar doar la povestea asta pt ca mi se pare o idee f buna si trebuie dezvoltata cum trebuie. Paaa :-*:-*:-*.Coperta poate sa v-o faca scriitoarea cartii "Crima de la scoala".