28.11.2008
"Bak Kardelen, emin ol duygularını incitmek istemiyorum abiciğim. Daha 17 yaşındasın ve duygularını anlayamıyor olabilirsin ama senin için Kaya neyse bende o olmalıyım."
Gözünden bir damla yaş aktı Kardelen'in. O yaşla beraber Cesur'un içi yandı.
"Ama Cesur.." diye mırıldandı titreyen sesiyle çaresizce Kardelen.
Gençti, toydu daha Kardelen. İzmir'in en yüksek puanlı fen lisesinde son sınıf okuyordu.
Cesur'sa Kara Harp'teydi. Asker olacaktı Cesur, gözü kara, başarılı bir asker olacaktı.
Kardelen'in mırıltısı Cesur'u göz bebeklerine kadar titretti.
Kalbi yandı genç adamın.
Kardelen'i bırakmak istemiyordu Cesur ama mecburdu. Arkasında birini bırakmak istemiyordu.
"Cesur değil Cesur abi." dedi içi yana yana Cesur.
O an Kardelen'in gözlerinde gördüğü yıkımla bir kez daha sarsıldı.
Kardelen dolu gözlerine rağmen gülümsedi. "Peki Cesur abi. Daha fazla rahatsızlık vermeyeyim, gideyim ben." diyip arkasını dönerek hızla parktan uzaklaştı Kardelen.
Arkasında bıraktığı dağılmış genç adamdan habersiz bir şekilde evine koştu.
Cesur'sa eve girene kadar Kardelen'i izledi ve bir sigara yaktı.
En yakın arkadaşının kardeşine aşık olduğu için içinde bir suçluluk vardı.
İleride bir gün olur da şehitlik mertebesine yükselirse Kardelen yıkılmasın diye yapıyordu.
Ama Kardelen yine yıkılırdı.
Kardelen yukarı çıktıktan birkaç dakika sonra Kaya hızla aşağıya indi ve Cesur'un tam karşısına geçti.
"Ne dedin kardeşime?" sertçe sorduğu soruyla Cesur yutkundu.
"Abinim ben senin dedim. Bizden olmaz dedim." Kaya'nın bakışları yumuşadı birkaç saniyeliğine.
"Kardelen'i sevdiğini biliyorum ama uzak olman en iyisi Cesur." dedi arkadaşına acımasızca Kaya.
"Evde içli içli ağlıyor şuan.. zarar veriyorsun ona."
Cesur, sıkıca gözlerini kapatarak dolan gözlerini kamufle etmeye çalıştı.
"Ankara'ya geri gideceğim zaten iznim bitiyor." dedi Cesur zorlukla.
Ve bir gün sonra kimseye haber bile vermeden Ankara'ya geri döndü Cesur.
Bir daha da hiçbir izininde İzmir'e dönmedi.
Ta ki kardeşinin düğününe çağrılana kadar.
Artık 22 yaşındaki toy Cesur yoktu. 38 yaşında Kıdemli Yüzbaşı vardı.
Ama Cesur'un hesaba katmadığı bir şey vardı; Kardelen'de artık 17 yaşında değildi.
Ve kader onlar için ağlarını çoktan örmüştü.
Bundan sonra sadece onları birleştirmek için işleyecekti.
Yıllarca Kardelen'i kalbine gömüp hayatına kimseyi almayan Cesur ve sadece kariyerine odaklanan Kardelen.
Yüzbaşı ve Savcı.
Yılların eskitemediği bir aşk hikayesine hoş geldiniz!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdan Bir Ateş
RomanceKardelen'in yıllar sonra başarılı bir savcı olup eski mahallesine dönmesi ve yıllarca aşkını içine gömdüğü abisinin arkadaşı Yüzbaşı Cesur'la karşılaşmasıyla başlayan bir aşk hikayesi. Aynı kadına 17 sene aşık olan Cesur Çolpan ve aynı adamı 16 sene...