العاشر

1.6K 45 3
                                    

#حكايات_mevo
#انتقام_عاشق
البارت العاشر ....اخذت شكريه نيران ودفعتها الي ارضيه المطبخ وهتفت.. اسمعي يا بت انت ...انت هتخدمي هنا من سكات واللي يطلب منك تنفذيه فاهمه لتنادي علي الخادمه تقول لها.... اسمعي يا يسريه الفيلا ده ماهيخدمش فيها الا البت دي واخر الليل تترمي علي ارضيه المطبخ وتحطلها لقمه وحته جبنه فاهمه ولو مانفذتش تلمي الخدم وتعدموها العافيه فاهمه .
نظرت اليها نيران بقهر ودموعها تسيل لتاخذها الخادمه تنفذ ما طلبته سيده المنزل .
عند يونس كان يجلس وقلبه ينهشه ويتذكر لياليه معها احس بقهر دي اخرتها يا يونس بنت ناظم تنهش قلبك كده انا قلبي هيموتني مش قادر هموت عليها هقدر اتحمل ازاي اشوفها والا اخدهاش في حضني اسبوع عشته في الخيال طب كنت استني شويه نزلت دمعه من عينه  حاسس اني هموت مقهور هتبقي قدامي والا اطولهاش ازاي لا مش هقدر مش هقدر. ليه يا رب ليه الدنيا خلصت اعشق دي هعيش معاها في بيت واحد ازاي ازاي.
نهر نفسه .....انت ايه مالك ني كده مش دي اللي خططت هيا وابوها فاكرين هيجيبو قلبك وينهشو فيك لا اعقل كده واجمد هيا تستحق ولسه ابوها لسه اخرته علي ايدي جلس يشحذ همته ويرفع تليفونه ليكلم داليا ويستمر في الرسم عليها.

******
عند ناظم الجميل كان في حاله من الهياج البت دي راحت فين من امبارح وهيا مش موجوده انا هلاقيها منين والا منين صفقاتي واتخرب بيتي والبت كان معاها قرشين هاخدهم يادي السواد ماعدش الا قرشين بتحايل علي يونس ياخدهم اعمل ايه بيتي اتخرب
صرخ ونادي علي سعيده لتحضر ..... البت نيران فين انطقي.
بكت سعيده..... والله يا بيه ماعرف من امبارح مش في اوضتها ماعرفش راحت فين هموت عليها .
هتفت ليلي ....مالك زعلان كده ماتغور في داهيه.
لصرخ..... والفلوس الفلوس اللي معاها اجيبها منين دلوقتي يا ربي ايه المصايب دي كنت هديهم ليونس هجيب منين دلوقتي لازم استلف .
لتنزل داليا.... ايه بتزعقو ليه.
هتفت ليلي..... نيران طفشت.
هتفت داليا.. ايوه يعني نعمل ايه مافي داهيه انتو عايزينها ليه من امتي يعني بتهتمو بيها.
هتف ناظم .....انتو ايه ماعندكوش دم البت معاها فلوس هتم واحد وعشرين وماخدتهمش وماعادش حيلتنا حاجه.
هتفت ليلي.. ايه يا ناظم هترجع هتروح فين ماتهدي خايف من ايه.
هتفت داليا.... ايه يا بابا مايونس قال هياخد الفلوس اللي معاك ويستثمرها.
لمعت عين ناظم.. بجد يا داليا قالك كده.
هتفت.... ايوه يا بابا وخلاص قريب هنتجوز بنتك مش سهله يونس وقع ولا حدش سمي عليه.
ابتسم ناظم وسعد.... يعني اروخله اديله الفلوس.
لتهتف داليا.... والله كلمه لو قالك اه بس هو كنت كلمته وقالي معندوش مشكله دول ملاليم بالنسبه ليه دا يونس مليونير يا بابا ومعاه تلال فلوس.
هتفت ليلي.... يادي الهنا داحنا وقعلنا كنز من السما.
هتفت داليا..... وبقي في صباعي خلاص وبيرتب اموره وهنتجوز.
جلس ناظم وهتف .....اخيرا هقدر اقف تاني علي رجلي يونس املي الوحيد انا رهنت كل حاجه وبعت اللي فاضلي عشان اجمع مبلغ يستثمره يا رب يوافق.

انتقام عاشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن