السادس عشر

1.7K 38 1
                                    

#حكايات_mevo
#انتقام_عاشق #
البارت السادس عشر ..........قامت نيران بعد مده لتبتعد بقهر فهيا استسلمت له وهو لم يتركها الا هيا له لتقوم وتنتحب ليقوم هو بعد فتره تنهد واقترب منها واحتضنها ممكن اعرف بتعيطي ليه. ليزداد نحيبها شدها يحتضنها اللي حصل بينا معناه ان خلاص اللي بينا كبير وكبير قوي وقلتلك خلاص هنتخطي كل حاجه وهسامح وهتبقي ليا انت عايزاني ماتكدبيش.
رفعت عيونها بوجع.. وانت عايزني ازاي هاه عايزني بشروطك وبس مش مصدقني ولا عايز تصدق ...انتقامك وبس احنا مش ممكن نكون مع بعض عارف ابويا هيفضل بينا وكدبك عليا وانتقامك هيفضل بينا انا انطعنت منك وماستاهلش ده.
شدد عليها... ننسي ننسي وقلتلك هسامح في حقي. وهتتعاملي ملكه عايزه ايه طيب والله ماحد هيمسك ولا يزعلك رغم اي حاجه والله عايزك
لتقوم وتبتعد... عارف دي مشكلتك انك مش عايز تصدق الا نفسك وبس وانا تعبت ونفسي ابعد بس مش عارفه اعمل ايه.
اقترب ....لا ماهتبعديش وقلت خلاص انت عايزاني وجواكي عايزني.. اسمعي يا نيران احنا هنبتدي من جديد علاقتك بابوكي هتنتهي وهتقفي قدامه وتقوليله انك عايزاني انا ومفضلاني.
لتنظر اليه بسخريه.. اه بتكمل انتقام يعني ان انت خدت بنته وبنته فضلتك مش كده. بس احب افهمك ابويا لو اترميت الف مره ماهيهموش.
صرخ.. ما تبطلي كذب بقه كل حاجه انكشفت . انت ليه كده انسي اللي شربتيه من ابوكي بقه ..
لتهتف بحسره..  . كمل كمل ربنا يعينك علي نفسك اديني موجوده تحت اديك لحد ماتزهق. لتستدير وتخرج .
وقف محصورا...... طب ايه وبعدين مانا قلت هتنيل اسامحها عايزه ايه دي بتكون بتخطط لحاجه تاني انت بقيت اهبل يا يونس وهيعملوك مدعكه .. طب اسيبها شويه واتجاهلها جايز قلبها يحن انا متأكد ان جواها مشاعر ليا ليه مابتعرفش تبعد عن ابوها ونعيش هحاول انسي. ليتنهد يجلس مقهورة لا يعلم ماذا يفعل.

نزلت نيران لتكمل خدمه وتجد عمه يونس.. تعالي ياختي ابوكي عايز يكلمك.
لتتجمد نيران... مسكت التليفون.. ليهتف ناظم.. والا وعرفتي توقعي يونس يا نيران ماكتش اعرف انك تعبان كده عموما خير لد ما نخلص الصفقه تنيميه وبعديها نطلقك ونجوزه داليا وانت تتجوزي عاصم.
لتهتف نيران...بجد انا مش لاقيه كلام يوصفكو انتو مش بني ادمين لترمي التليفون لتاخذه عمه يونس وتفتح الخط كانت قد سجلت لها لتسمع ما سجلته ابتسمت بخبث واخذت الجزء اللذي قاله ناظم الجميل  وتقف تنظر اليها بشماته فهيا قد رأت يونس يلين لها
لتقف وتهتف.. لتكوني فاكره انك لفيتي يونس في جيبك.
نظرت اليها نيران بغضب لتهتف.. انتو بجد مش طبيعين انا لا عايزه يونس ولا عايزه افضل في دنيتك وقريب همشي وافرحو ببعض يا رب تموتو بعض كلكو.
سمع يونس... ايه عايزاني انا وابوكي نموت بعض مش هتزعلي.
لتهتف عمته بخبث.. تزعل تزعل ازاي دا متخطط يا ابن اخويا لتفتح التليفون وتسمعه جزء من ما قاله ناظم اشتعل هو يقترب منها ويصرخ.. يعني برضه فوق اسامحك ونازله تخططي مع ابوكي تمشيني شورابه خرج وعاصم مين يا روح امك اللي هتتجوزيه ليه شايفني مركب قرون ليدور مهتاجا يكسر ماحوله فهو يريدها ان تكون له لتصرخ عمته.. بطل بقه دي ماتسواش ارميها.
ليشتعل ويهتف.. لا ما هارميهاش ماهارميهاش.
صرخت نيران..... انت ايه حرام عليكي انتو ارحموني وتركتهم وهربت.
صرخت عمته ..شفت ..هتبقي مسخه ودلدول للهانم .
صرخ ..يا عمتي ارحميني والله اموت نفسي نيران اتملكت مني ومش هسيبها وانت خلاص خرجيها من دماغك بقه واستدار مقهورا وخرج ..

انتقام عاشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن