العشرون

1.7K 36 1
                                    

#حكايات_mevo
#انتقام_عاشق
البارت العشرون ....اقتربت نيران من يونس ليهوي قلبه عندما قالت ......انا عايزه اطلق يا يونس وصدقني مهما قلت او عملت عمري ما هيتعالج اللي جوايا انا عايزه احس اني نفسي اني بني ادمه ليها قرارها انا عايزه احس ان ليا قيمه.
هتف بقهر مصدوما ... وقيمتك لما تبعدي عني..ليه يا عمري انا قلت خلاص اهون عليكي .
لتقول....خلاص ارجوك ... يا يونس مهما عملت وقعدت تطيب خاطري انا مكسوره من جوا ايه هقعدلك تحب فيا والاخر ارضي واعيش بعد كسرتي وذلي انا اتوجعت منك وماحسيتش بالامان انا مش حساك سند يا يونس اما مش حساك راجلي انا ماليش ضهر انا انضربت  في قلبي لما وقعت وانحنيت وانت واقف تتفرج جاي تقلي اسف وهحبك.. لا ملعش يا ريت تحترمني وننفصل بهدوء بدل ما يبقي بينا محاكم وخناق خلي الاحترام يبقي لاخر حاجه.
هوي قلبه ليهتف .....عايزه ترفعي عليا قضيه يا نيران.
نظرت اليه بقوه.. لومطلقتنيش ايوه يا يونس هرفع قضيه انا بقيت واحده تانيه كرهت ضعفي ونفسي القديمه عايزه اقفل دنيتي اللي فاتت عايزه اقفل قصه ناظم الجميل باطرفها  وانت طرف فيها يا يونس عايزه اعيش لنفسي وبس.
اقترب منها ونظراليها بحب...... حتي لوعيشتي لنفسك في الاخرهتبقي لبا حتي لوبعدت عنك في الاخر هتبقي ليا حتي لو انفصلنا هترجعي في الاخر تبقي ليا انت اتخلقتي عشان تبقي ليا.
هتفت بوجع..... طلقني يا يونس يا ريت تحترم رجولتك وتطلقني.
ظل ينظراليها بقهر واقترب منها وشدها اليه لتشهق ....هتف.... حاضر يا قلبي انت قلبي ودنيتي انت الروح اللي بتنفسها همشي واسيبك بس اوعدك اني هرجعلك بس اما تحسي اني سند وضهر .همشي واسيبك واخرج من دنيتك بس اوعدك ان يونس هيبقالك راجلك صح همشي يا قلبي وسايبلك قلبي وروحي همشي يا واخده روحي عشان انت روحي والله روحي .قلبي هيخرح من مكانه وبيقول بحب. بحب وبعشق وهيموت ويسيبك عشان تاخدي وقتك.. سايبلك قلبي وعارف اني جواكي بس هعملك اللي عايزاه عشان تحسي انك بتننفسي بس هتاخدي نفسي معاكي همشي يونس هيمشي بس مش هيخرج من حياتك عشان لو خرج هيخرج ميت همشي يا عيون يونس وقلب يونس وحياته كانت تشهق بقوه من كلامه ليهتف .....ماتبكيش يا قلبي عايزك جامده عايزك قويه عايزك تشوفي حياتك لحد ما ارجعلها عايزك تعيشي وتاخدي من الدنيا فرحها عشان انا لما ارجع هحط فرح السنين تحت رجليكي ماتعيطيش يا قلبي ماتعيطيش انت عيونك دي مالهاش الا انها تفرح يونس هيفضل معاكي ....مسك يدها وضعها علي قلبه  همشي يا عمري وانت هتفضلي مكلبشه هنا ولا يوم الا ما هحط ايدي علي قلبي واكلمك عشان انت هنا فتح زر قميصه لتظهر السلسله فزاد نحيبها ...همشي ودي علي قلبي قلب نيران وقلب يونس مستني ارجعهم علي قلب حبيبي ..لو فكره ان طلاقنا كده خلاص لا طلاقنا بعد عشانك وادب ليا تكبري وتجمدي وانا اتربي في بعدك واعرف ابقالك سند صح يونس فايتك لوحدك بس مش هيخرج من هنا ملس علي قلبها .. مع السلامه يا احلي حاجه في دنيتي مع السلامه يا روح يونس من جوه .
ظل ينظر اليها وقلبه يتمزق ......نيران انت.. انت... لم يستطع ان يقولها ليشدها الي احد الحجرات الجانبيه ويقفل الباب نظر اليها بحب وهتف انا بعشقك والله بعشقك ليشدها ويقبلها بلوعه وقهر ليبتعد اخيرا ويتلمس دموعها همس..... اقول يا عمري لتسيل دموعها وتهز راسها لتنزل دمعه من عينه ويهتف .....نيران خدتي روحي خلاص.. بس هنفذلك طلبك.. انت طالق يا عمري  لتنهار وتجهش من البكاء ليشدها يحتضنها بقوه وهيا تشهق بقوه وتكلبش فيه  ليظلا فتره ليبتعد اخيرا ويهمس بحبك وهفضل احبك وعهد عليا لارجعلك وارجعك ليا بس لما استحقك الاول ليقبل يديها ويتركها ويرحل لتنهار علي احد الكراسي َتظل تنتحب لفتره .
خرج يونس واخذ عمته وصديقه وهتف لمراد.... انا نفذتلها طلبها بس هياهتفضل مراتي لحد ما اموت  سايبلك روحي امانه .وتركهم ومشي.
وقف خالد شامتا  ليهتف.... انا مش عارف جايب الثقه دي منين.
هتف مراد.. انت ليه يابني فرحان كده البت مقهوره بدل ما توفق بينهم.
هتف.. اوفق.. واه يجي البيه ياخد الهانم بعد ما بقت هانم وعندها شركات.
هتف مراد.. ربنا يهديك والله ما عارف اقول ايه ليدخل الي نيران ويحتضنها وهيا تنتحب هتف.... طب ليه يا حبيبتي ليه كده وانت بتعشقيه ليه يا قلب عمك.
لتهمس .....مش قادره افضل معاه ولما سابني حاسه بنفسي بيروح انا هموت يا عمي انا موجوعه اوي مش عارفه اعمل ايه.
هتف.... اهدي حبيبتي اهدي واخرجي وقابلي للدنيا واجمدي وساعتها قرارك يبقي لنفسك وساعتها تقرري هتعملي في حياتك ايه.
لتقرر نيران ان تخوض الدنيا لتكبر ولتقف  لمن يستضعفها لتبدا قصه اخري من  الصعود والقوه ظنا منها انها ستقدر علي بعده .

انتقام عاشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن