Episode 2

347 23 0
                                    

Bip...bip

Bunyi mesin berbunyi. Freen terbangun daripada tidurnya namun dia melihat dirinya berada di tempat yang asing.

Ehh aku dekat mana ni?"_ bisik freen"

Dia merasa pelik melihat keadaan sekelilingnnya. Dan dia baru tersedar bahawa dia berada di hospital. Lagi mengejutkan dia telah melihat dirinya sendiri yang terbaring kaku dan di penuhi dengan wayar wayar perubatan.

Kenapa aku kat sini...aku dah mati ke?"_ ucap freen"

Tidak lama kemudian datang Becky yang kelihatan kepenatan.

Sayang saya dekat sini"_ ucap freen sambil melambai tangannya."

Becky langsung tidak memberi tidak balas dengan ucapan freen.

Sayang bangun la, jangan tinggalkan saya"_ ucap Becky menangis"

Sayang saya dekat sini la"_ ucap freen menangis"

Sekali lagi Becky tidak memberi tidak balas terhadap freen.

Apa yang berlaku dekat aku ni"_ ucap freen yang keliru dengan keadaannya.

Setelah beberapa minit semua ahli keluargan freen dan Becky berkumpul kerana ingin mendengar pendapat daripada doktor yang merawat freen berkaitan dengan keadaannya sekarang.

Maaf doktor, bagaimana dengan anak saya?"_ Tanya Chamnaka ( ayah kepada freen)

Anak encik dalam keadaan yang sangat kritikal. Maaf saya sendiri tidak dapat jamin yang anak encik anak sedar ataupun pulih.

Semua orang yang mendengar ucapan daripada doktor itu terkejut dan tidak percaya akan keadaan freen termasuklah dirinya sendiri.

Becky terus pengsan setelah mendengar ucapan daripada doktor tersebut.

Doktor tolong selamatkan menantu saya "_ rayu Armstrong"

Maaf encik, saya dah cuba sehabis baik saya"_ ucap doktor Dan berlalu pergi"

Freen terkaku kerana dia Masih lagi percaya bahawa dia akan mati. Tiba tiba dia terfikir akan ucapan Dari Nam kemarin. Freen menangis dan menyesal akan perbuatannya dahulu.

Awak kena kuat ye sayang, saya sentiasa ada dengan awak"_ ucap Becky yang baru tersedar sambil memegang erat tangan freen."

Tiba tiba freen merasa sesak di dadanya seakan ada pisau yang telah ditikam berkali Kali.

Sayang tolong saya.... Ucap freen tidak berdaya"

Keadaan freen semakin teruk, Becky terus memanggil doktor untuk merawat freen.

Doktor tolong selamatkan suami saya"_ rayu Becky yang sudah melutut Dan menangis "

Doktor terus berusaha untuk menyelamatkan freen.

Freen dalam kesakitan yang sakit teruk namun lagi sakit kerana dia melihat Becky sangat setia bersama dia. Dia merasa sangat bersalah kerana telah mengabaikan Becky dahulu. Dia terus berdoa supaya dia dapat memperbetulkan keadaan nya.
Setelah beberapa minit bertarung akhirnya freen dapat melihat dirinya tidak bernafas lagi dan dia telah pengsan dari sedarnya.

Bersambung...

Rewind ( 30 Hari) Short Story Where stories live. Discover now