Sambungan dari episode lepas
Freen terus memandu keretanya menuju ke rumah. Sampai sahaja di rumahnya, freen yang melihat Becky ingin menjemur kain di luar rumah terus berlari ke arah Becky dan memeluknya dari arah belakangnya.
Becky terperanjat kerana freen tiba tiba memeluknya Dari belakang.
Sayang apa ni, terkejut saya"_ ucap Becky"
Maaf sayang "_ balas freen sambil tersenyum"
Kenapa awak balik awal ni? Bukan harini awak ada meeting penting ke?"_ Tanya Becky yang hairan dengan sikap freen"
Kebiasaanya freen tidak akan balik kerumah awal hari kerana sibuk menguruskan perniagaan.
Saya saja balik awal sebab saya rindu awak"_ ucap freen sambil mengucup lembut kepala Becky"
Mengadanya suami saya ini"_ ucap Becky dengan nada mengusik"
Biar la saya nak mengada dengan awak sorang saja"_ balas freen sambil mencium Becky"
Eii awak ni, tapi awak kan ada meeting penting harini"_ ucap Becky"
Sayang, bagi saya awak la yang paling penting untuk hidup saya"_ balas freen menahan tangisnya"
Becky terus mengalirkan air matanya kerana Selama ini dia hanya ingat freen lebihkan kerjanya daripada dirinya itu.
Jangan la nangis sayang, "_ pujuk freen"
Terima kasih awak sebab sentiasa sayangkan saya"_ ucap Becky sambil memeluk erat freen"
Sama sama sayang"_ balas freen"
Mereka berdua berpelukkan seketika sebelum freen meleraikan pelukanya.
Sayang apa kata kita pergi jalan ² nak?"_ Tanya freen"
Nak!!!"_ jawab Becky gembira kerana sejak mereka berkahwin hanya 3 Kali sahaja freen membawanya keluar."
Jom kita bersiap dan keluar"_ ucap freen "
Becky menganguk kepalanya laju tanda setuju.
Setelah beberapa minit freen memandu mereka sampai di sebuah pantai tidak jauh daripada rumahnya.
Wah.. cantiknya pantai ni sayang"_ ucap Becky teruja"
Freen melihat Becky tersenyum dan menahan tangisnya kerana walaupun jarak rumahnya dekat dengan pantai itu, mereka tidak pernah pergi berjalan di situ.
Jom sayang kita main air ni"_ ucap Becky sambil menarik tangan freen"
Mereka berdua bermain dengan air pantai itu bersama sama. Freen melihat Becky sangat bahagia tidak seperti dahulu. Mereka seolah olah kembali kepada zaman percintaan mereka. Setelah penat bermain, mereka berdua duduk di pasir pantai sambil melihat matahari yang ingin terbenam.
Cantiknya matahari tu sayang"_ ucap Becky sambil meletakan kepalanya di bahu freen."
Tapi cantik lagi isteri saya ni"_ balas freen "
Apa awak ni, malu la saya"_ ucap Becky dengan pipinya kemerahan"
Sayang saya nak Tanya awak sesuatu boleh"_ Tanya freen"
Boleh, apa dia sayang"_ Tanya Becky"
Kalau saya tiada di dunia ni awak akan teruskan kehidupan awak tak"_ Tanya freen"
Sayang! Apa awak merepek ni"_ marah Becky"
Freen hanya tersenyum kerana dia tahu Becky akan berbuat demikian.
Kalau saya tiada nanti, saya harap awak dapat cari suami yang lebih baik daripada saya"_ ucap freen sambil air matanya menitis"
Sayang jangan cakap macam ni lagi! Saya tak suka"_ balas Becky"
Boleh tapi awak janji dulu dengan saya, walaupun apa pun jadi awak kena sentiasa bahagia okay?"_ ucap freen sambil menghulurkan tangannya"
Becky merasa pelik melihat gelagat freen, seolah olah dia ingin meningalkanya.
Okay tapi kena janji yang awak takkan tinggalkan saya"_ balas Becky "
Freen hanya menganguk kecil kepalanya.
Jangan risau sayang, hanya maut sahaja boleh pisahkan kita berdua sayang"_ ucap freen"
Becky tersenyum gembira mendengar ucapan daripada freen.
Skip..
Mereka pun bergerak pulang ke rumah kerana hari sudah menjelang malam. Sampai sahaja di rumah, freen terus menukar pakaian dan menuju ke dapur.
Sayang, awak nak buat apa ni?"_ Tanya Becky yang pelik melihat gelagat freen"
Saya nak masak untuk awak sayang"_ jawab freen tersenyum"
Masak?"_ Tanya Becky"
Ye saya nak masak untuk isteri kesayangan saya"_ jawab freen"
Awak pandai ke masak sayang?"_ Tanya Becky dengan nada mengusik"
Belum Cuba belum tahu sayang "_ balas freen"
Setelah beberapa minit freen siap memasak. Becky terus makan masakan yang telah disediakan oleh freen.
Sayang sedap tak?"_ Tanya freen"
Hrmmm sedap!!"_ jawab Becky"
Ye ke. Nasib sedap "_ ucap freen gembira"
Saya tak sangka pula awak ni pandai masak sayang"_ balas Becky"
Saya pandai masak cuma saya tidak ada masa sahaja "_ ucap freen menahan tangisnya"
Malam itu freen tidak dapat melelapkan matanya kerana dia takut dia akan pergi meningalkan isterinya buat Selama lamanya.
Sayang kenapa awak tak tidur lagi?"_ Tanya Becky"
Saya tak mengantuk lagi"_ jawab freen"
Tidur la, esok awak nak kena pergi kerja kan"_ ucap Becky"
Jangan risaukan saya, awak tidur la sayang"_ balas freen sambil mencium pipi Becky"
____________________________________________________
28 hari telah berlalu, setiap hari freen akan Cuba bahagia kan Becky Dan juga rakan baiknya. Dia Masih lagi tidak tahu yang dia akan hidup ataupun tidak. Di fikiran freen hanyalah ingin mencipta memori yang indah untuk isterinya walaupun dia sedari bahawa masa yang di beri hanyalah singkat.
Bersambung...
YOU ARE READING
Rewind ( 30 Hari) Short Story
Romancekisah ini mengisahkan freen yang telah kembali ke masa lalunya iaitu 30 hari sebelum kemalangan berlaku.Dapatkah freen merubah kejadian dahulu dan kembali bersama Becky?