Hari ini adalah hari ke 29 iaitu satu hari sebelum kemalangan yang telah menimpa freen. Keadaan freen terlihat sangat gembira kerana dia telah dapat merubah keadaan sekelilingnnya. Namun di sudut hatinya, dia Masih lagi berharap dia dapat meneruskan kehidupan seperti dahulu bersama orang yang sangat dicintainya.
Sayang bangun!! "_ jerit freen"
Hmm awal lagi ni sayang nak tidur lagi"_ ucap Becky"
Saya tahu tapi saya nak awak bangun jugak"_ balas freen sambil mengongcangkan badan Becky"
Ye la saya bangun ni"_ ucap Becky pasrah"
Yay!!"_ jerit freen"
Suka la tu kacau saya"_ ucap Becky sambil memuncungkan mulutnya"
Mesti la saya suka sebab isteri saya ni comel sangat"_ balas freen sambil mencubit pipi Becky"
Eii awak ni"_ ucap Becky sambil membalas cubitan dari freen"
Aduh sakit la sayang"_ balas freen dengan nada merajuk"
Tahu pun sakit, lain Kali jangan nak kacau saya lagi"_ ucap Becky"
Freen tersentak mendengar ucapan daripada Becky. Sekali lagi dia berfikir adakah dia dapat mengusik isterinya seperti selalu.
Ala mana tahu lepas ni saya dah tak dapat nak usik awak lagi"_ ucap freen"
Awak dah tak sayang saya ke freen? Kenapa awak selalu cakap macam ni?"_ Tanya Becky dengan nada merajuk"
Mestilah saya sayang, tiada wanita yang dapat mengantikan tempat awak sayang, awak lah cinta pertama dan terakhir saya"_ ucap freen sambil mencium pipi Becky"
Awak janji?"_ Tanya Becky"
Saya berjanji walau apapun yang terjadi saya tetap sayangkan awak, Dan saya harap awak pun begitu"_ jawab freen sambil menahan tangisnya"
Okay terima kasih sayang"_ ucap Becky sambil tersenyum"
Dah pergi mandi sekarang "_ balas freen"
Baik la suami ku"_ ucap Becky sambil mencium pipi Becky.
Freen melihat gelagat isterinya yang memasuki bilik air. Air mata yang di tahan tadi terus mengalir. Dadanya terasa sangat sakit kerana memikirkan akan keadaan Becky setelah dia tiada lagi. Sungguh dia tidak dapat bayangkan kehidupan isterinya itu.
Setelah beberapa minit Becky keluar dari bilik air.
Sayang?"_ ucap Becky yang baru keluar dari bilik air"
Freen terperanjat Dan terus mengelap air matanya.
Ehh dah siap mandi. Cepatnya sayang mandi ni"_ balas freen sambil tersenyum untuk menyembunyikan kesedihannya"
Dah setengah jam saya duduk dalam tu la sayang"_ ucap Becky sambil tergelak kecil"
Ohh ye ke, maaf saya tak perasan tadi"_ balas freen "
Tu la mengelamun lagi"_ usik Becky "
Freen hanya tersenyum melihat Becky mengusik nya.
Jom sayang kita kena pergi rumah papa saya"_ ucap freen"
Kenapa sayang?"_ Tanya Becky "
Harini saya nak buat makan ². Saya jemput semua keluarga awak, saya Dan kawan kawan saya."_ jawab freen "
Okay la kalau macam tu"_ ucap Becky "
Mereka semua telah berkumpul di rumah papa freen termasuklah keluarga Armstrong Dan kawan kawan freen.
Kamu ni ada berita baik ke freen, ajak kami semua berkumpul "_ usik Chamnaka"
Semua yang mendengar ucapan daripada Chamnaka ketawa kecil termasuk lah Becky.
YOU ARE READING
Rewind ( 30 Hari) Short Story
Romancekisah ini mengisahkan freen yang telah kembali ke masa lalunya iaitu 30 hari sebelum kemalangan berlaku.Dapatkah freen merubah kejadian dahulu dan kembali bersama Becky?