BAB 3

51 5 0
                                    

' Memilih pergi atau bersama"


2 HARI bersama dengan Adira Leana ia pun bergegas mahu pulang ke rumah isteri pertamanya sangat ia merindukan Erdiana . Dahi Adira ia kucup tidak lupa dengan morning kiss ia menjadi rutin atau hobi Noah Qidran mencium isterinya nya jikalau ia bangun pagi kerana itulah adil untuk seorang lelaki bukan sahaja zahir tapi batinya jugak. Adira Leana pernah belajar memasak makanan kesukaanya namun gagal tidak sedap namun dia perlu menjaga perasaan wanita itu.

"Hari ini Dira buatkan Abang Roti bakar dengan madu. Sedap tahu Abang!" Apa yang isteri buat tolong hargai dan ucap kan kalimat yang sopan sedap atau tidak jaga hati isteri biar rezeki semakin melimpah.

"Thank Dira, sebelum Abang pergi satu lagi Abang nak tambah kurangkan pakai ketat tahu Abang tak suka orang tengok tubuh Dira. Remember you're my wife !" Adira Leana mengangguk tanda faham akan hal itu dia cuba berubah perlahan-lahan.

Puji sahaja masakkan dia dan pakaian tegur dengan lembut,buatkan dia rasa ingin berubah dan jangan goreskan hati dia dia kata-kata kita "Abang nak Dira labuhkan sikit je,tak banyak pun tak apa asalkan hak Abang boleh dilindungi!"

"Baik Abang,Dira ubah okay" Noah Qidran menghulurkan kad debit baru miliknya kepada isteri " Abang ada tambah 3Juta dalam tu pastikan jangan buat benda yang Abang tak suka,jaga air muka Abang juga faham. Buat diorang bangga sebab dapat Adira as my wife got it"

"Noted Abang!" Adira Leana melambaikan tangan kepada suaminya , dia menutup pintu lalu membuka Instagram miliknya terdapat beberapa buah bag LV terbaharu dipasaran, memandang suaminya memberikan ia duit saku baik dia keluar membeli belah . Adira Leana hobi dia suka shopping tapi tak adalah sampai dikatakan boros menghabiskan duit suami ada juga ia simpan untuk menabung.

"Kak Yam ,saya nak keluar ni kalau ada apa-apa telefon faham. "Kak Yam mengangguk tanda faham dia terus menyambung aktiviti nya yang tergendala akibat sergahan sang majikan. Dia bekerja dengan Adira Leana sudah 2 tahun lebih baginya Adira Leana seorang yang baik walaupun baju nya tidak melambangkan kebaikan tapi dia suka bekerja dengan Adira Leana tak pernah marah atau maki dia.

Adira Leana mencari pakaian lain untuk ia pakai ,sedikit labuh ingat pesanan suami ye sebelum suami sendiri dapat tahu dari mulut orang lain. Perkahwinan nya disambut hormat oleh keluarga Erdiana dan Noah Qidran , menjadi isteri kedua bukan mudah untuknya namun Alhamdulillah rezekinya sentiasa mencurah.

Noah Qidran tersenyum manis ke arah Erdiana "Assalamualaikum Sayang!"

"Waalaikumusalam Abang , ini ada lauk Sayang buatkan!" Erdiana tahu kalau suaminya belum makan lagi ,dia kenal madunya itu tidak pandai memasak lagi tapi dia yakin Noah Qidran akan ajar gadis itu.

"Dr.Erdiana dengan suami dia lah" kata akan jururawat yang melihat pasangan tersebut.

"Segak gila suami dia . Tergugat aku tengok !"

"Sarah kau jangan macam-macam , suka boleh tapi jangan ada niat nak jadi isteri dia pulak!"Sarah hanya buat bodoh sahaja dia melihat lelaki itu dengan penuh teruja.

Dia berdoa posisi dia sama seperti Dr.Erdiana.

"Entah lah,rasanya belum ada isi lagi!" Cakap jururawat itu lagi

"Mandul ke?" Mulut Sarah dicubit "mulut kau ni kan Sarah tak ada insuran betul. Setahu aku Dr.Erdiana pernah keguguran dua kali bukannye dia mandul mungkin rahim dia tak kuat. Husnuzon jelah jangan lah macam tu" dia makan masakan yang umi dia buat sedap guys.

Semua kaki tangan hospital ini kenal dengan Noah Qidran dan mereka semua tahu status Dr.Erdiana juga jadi tak ada orang yang berani meluahkan rasa cinta pada suaminya itu.

"Abang mungkin outstation dekat Korea dalam 1 minggu , jadi Abang nak Sayang tengokan Adira risau dia buat benda tidak senonoh. Abang percaya kan dia cuma kita manusia hanya mampu hindar sahaja. "Erdiana mengangguk tanda faham itu lah suaminya macam mana pun tetap ia hormat dan ikut.

Sedap betul masak kan isterinya itu andai lah Adira pandai masak jugak pasti ia akan meminta wanita itu membuatkan bekal dan dihantar ke pejabat namun sayang ia tidak mahu terlalu menekan. Adira sudah cuba menjadi isteri yang terbaik " Abang bertolak ke Korea bila?"

"Sabtu ni ,nanti kalau sudah sampai sana Abang akan call Sayang okey. Terima kasih Sayang sebab bawa kan bekal." Erdiana tersenyum sahaja.

"Tak apa Sayang faham. Ni abang nak terus balik rumah ke atau-"

"Abang nak beli barang dapur untuk Sayang dulu sambil-sambil tawaf cawangan baru tu. Abang pergi dulu okay Sayang. Jumpa dekat rumah" dia mencium dahi serta pipi isterinya dihadapan ramai orang.

Mereka semua tersenyum sahaja melihat pipi Dr.Erdiana mereka berona mereka sudah menjadi kebiasan mereka melihat agenda itu kerana halal bukan. Dan itu membuatkan ramai perempuan merasa iri.

Untung siapa dapat Noah Qidran

My Wife Adira💕
Online

Abang ,Dira minta izin nak pergi shopping dekat mall .

Pergilah tapi hati-hati

Selesai ia membalas pesan isterinya ia pergi ke cawangan tersebut untuk melihat bagaimana dengan pelanggan yang datang ke sana apakah disambut dengan baik

"Tuan Noah kenapa tak bagitahu kalau nak datang" seorang manager datang berjabat tangan kepada CEO itu.

"Saja saya nak tengok keadaan dekat sini, maybe ada yang perlu saya tingkatkan!" Manager itu memberitahu keadaan disini semuanya dalam keadaan baik ,dari bahan masak,bahan mentah serta peralatan rumah sangat lengkap. Membuatkan hatinya berasa lega ,melihat juruwang juga memainkan peranan melayani pelanggan disetiap kaunter mereka.

"Ajib tolong customer dekat bahagia tisu kejab" pinta mira

"Aku tengah sibuk ni ,Nak susun minyak. Cari lah tangga atau sesuatu ke!"dengusnya dia sibuk tahu.

Manager itu sedap mengetap bibir "Ambil beberapa orang staff untuk cover setiap department. Jadi dalam lorong tu ada pekerja yang boleh tolong customer ambil barang tengok kedudukan tu jugak!" Itu cadangan pertama dia. Troli yang ada ia tolak dan meminta manager itu tolong padang membantu pelanggan.

BRUGHHH!

DUKKK

Noah Qidran terkejut apabila troli miliknya berlaga dengan troli pelanggan lain dan membuatkan dirinya terkejut "Maafkan saya!"ucap Noah Qidran mengaku salah kerana dia terleka.

"Never mind!" Ucapnya perempuan itu menjauhi troli miliknya daripada lelaki yang melanggar dirinya nasib baik lah dia sempat menjauhi namun matanya terkejut melihat 2 papan telur yang ingin ia beli pecah. Noah Qidran turut mengetap bibir 'ah sudah masalah apo pulak'

"Maaf sesangat saya tak sengaja apa kata saya bayar pembelanjaan awak!"

"No thank, I boleh bayar sendiri!" Dia tidak ingin lama-lama dipasar ini kerana ia banyak kerja perlu disiapkan.

thanks for reading

MRS NOAH QIDRAN | 32Where stories live. Discover now