BAB 16

57 6 0
                                    

"If you love two people at the same time, choose the second one, because if you really loved the first one you wouldn't have fallen for the second."


"AKHIRNYA aku dapat juga tengok abang aku kahwin dan mungkin tak lama lagi ada bau-bau anak dalam perut bakal kakak ipar aku yang baru. " Ujar Noah Widad

Umur Noah Qidran dan Eileen sangat jauh beza semestinya keluarga Noah Qidran atas Eileen. Macam mana lah agaknya mereka nak suai kan diri dengan panggilan itu.

"Kau ni wid ,ikutkan hati achik kau tu dia memang nak anak dari bini dia lagipun diorang bertiga pernah buat test kesuburan tak ada masalah apa pun. Tak perlu lah sampai paksa dia kahwin lagi!" Kata akan sahabat widad.

"Apa kau nak tunggu abang aku tu mampus tak ada anak ke apa? Daripada macam tu baik tak payah kahwin kalau hasil macam dua kakak ipar aku tu. Hairan aku macam mana boleh tak mengandung kahwin bukan main lama buat lepas loan kereta dah!" Serba sedikit Erdiana terdengar akan perbualan adik ipar dan kawannya itu,hati kecilnya terusik kerana ia tidak dapat mengandung lagi.

Ya Allah beratnya dugaan mu

Allah tak akan uji hamba dia diluar kemampuan dia tahu kita kuat that why kita yang dapat ujian itu.

"Mommy's dengan Daddy nak kedepan kejab Adira dengan Erdiana terus sambut tetamu ye !" Adira dan Erdiana mengangguk tanda faham akan hal itu .

Tepat pada pukul 10:00 a.m keluarga Eileen telah pun tiba di Masjid Ar-Rahman ,dia bersalaman dengan orang yang ada di masjid tersebut .

'cantik betul bakal menantu Noah Hayder ye??'

'iya lah segak,lawa bibir mugil betul '

Tuan Isa dan Puan Sahara tersenyum nipis dalam hati mereka tidak yakin dengan keputusan si anak kerana dia tidak ikhlas anaknya menjadi isteri ketiga kepada lelaki tersebut namun apakah daya kerna puterinya dia terpaksa menurut "Baiklah semuanya sudah ada ye , panjang lebar saya beri keterangan kepada pengganti lelaki ni "

"Dengan lafaz bismilah mari kita mulakan majlis ijab dan qabul ,Noah Qidran Bin Noah Hayder"

"Iya saya"

"Aku nikah dan kahwin kan dikau dengan anak perempuan ku Eileen Saara dengan maskahwinya RM5,000 ringgit dibayar tunai "

Erdiana yang melihat suaminya menyebut nama perempuan lain membuatkan ia rasa gagal menjadi seorang isteri yang tidak mampu memberi keturunan .Adira mengempal tangannya geram kerana sikap madu pertamanya dia perlu menerima perempuan lain menjadi madunya benci.

"Sah"

"Sah"

"Sah"

Selesai sahaja majlis akad nikah Eileen mendekati kedua madunya untuk bersalam-salaman dan ia perlu duduk di atas pelamin untuk sesi menangkap gambar . Kenapa ia memilih menikah di masjid daripada hotel kerana masjid membawa berkat dan ingin diberkati juga.

"Selamat Eileen ,akak happy sangat sebab Eileen sudi jadi madu akak" Eileen tersenyum nipis ia lakukan ini kerana dia pun perlu tahu sama ada dia boleh atau tidak mengandung jikalau hasilnya gagal mungkin dia akan meminta Noah Qidran melepaskan dirinya. Itu misinya.

"Abang ingat jangan nak jatuh cinta dengan budak tu tahu, Dira tak izinkan" Noah Qidran menatap wajah Adira.

"She my wife Adira same like you , tak adil kalau korang berdua dapat perhatian yang sama dan dia berbeza. Abang tak pernah buat perbandingan macam tu. Enough abang tak nak Dira mulakan perang dingin anggap sahaja itu adik adira." Kata Noah Qidran yang tidak mahu isteri keduanya membenci Eileen Saara yang sudah sah menjadi isterinya.

"Jemput lah datang ke rumah ye , kami menunggu kedatangan" pesan Tuan Noah Hayder kepada tetamu yang hadir untuk datang ke rumahnya .

•••

Untuk pertama kalinya dalam sejarah dia merasa dup dup dap,kuat detak jantung dia tanpa ia sedar pintu biliknya sudah dibuku. Terserlah wajah Noah Qidran ,lelaki yang sudah sah menjadi suaminya pagi tadi Ya Allah apa perlu dia buat tak pernah dalam otak dia blur macam ini.

"Awak dah mandi ke?"

Soal Noah Qidran yang sedang memecah kesunyian antara mereka berdua "b-belum ,I terlupa nak bawa baju!"

Noah Qidran tersenyum nipis dia duduk diatas sofa dan mengambil senaskah novel yang ada diatas meja tersebut "Dekat dalam almari tu ada baju so awak boleh pilih mana satu baju yang awak nak pakai!" Eileen bangkit dan menuju ke almari berwarna putih itu ia buka lalu matanya tidak berkelip melihat pakaian tersebut nampak masih baharu.

Atau lelaki itu memang sudah sediakan benda ini dari awal dari pakaian haram menjadi halal , pyjamas, set baju tidur lengkap dan paling terkejut semuanya warna kegemaran dia . Apa mungkin Erdiana yang membeli nya kerana perempuan itu sahaja yang dekat dengan nya , biar lah lagi bagus dia pergi mandi dahulu tubuh ya cukup panas serta merasa peluh .

Noah Qidran menarik nafas sebaik sahaja Eileen masuk ke dalam bilik mandi ,dia terasa seram sejuk berbeza dengan Erdiana dan Adira. Kedua wanita itu memiliki aura yang berbeza dan Eileen dia terasa agak nervous seperti seorang lelaki yang masih bujang dan belum ada pengalaman untuk 'bersama' ya Allah kenapa dengan diri dia ni.

Hampir 15 minit Eileen keluar tanpa ia sengaja tubuh mereka berdua berlaga niat Noah Qidran ingin mengajak gadis kecil itu makan malam namun tak sewenang-wenangnya tubuh mereka tersentuh menyebabkan Eileen hampir terjatuh nasib dia dapat sambut pinggan gadis itu.

"Maaf saya tak sengaja"

"Tak-tak apa not your fault!" Kata Eileen dengan gagap, haruman dan aroma perfume yang dipakai oleh Noah Qidran sangat memikat. Wangi

"Kita turun jom makan lepastu kita tidur!" Ajak Noah Qidran

"Sure "

Dia turun bersama-sama dengan suaminya dan ada banyak mata yang memandang ke arah mereka "pengganti baru dah turun ,meh jemput makan . Leen buat rumah ni macam rumah sendiri"kata Nora iaitu kakak kepada Noah Qidran.

"Tak lama lagi kita dapat lah anak buah baru " selamba Noah Widad berkata tanpa ia sedar kedua isteri Noah Qidran makan hati dan sedikit terasa.

"Inshallah doakan yang terbaik,mari makan . Eileen jangan segan tahu makan yang banyak"

"Thank you mommy" Eileen kaku

Selesai sahaja makan bersama keluarga Noah Qidran laju melangkah ke arah sofa untuk ia tidur disitu "You tidur je dekat atas katil,I tahu you still tak biasa dengan suasana sekarang if you dah ready inshallah I akan laksanakan tanggungjawab yang sebenar atas diri you"

Eileen terdiam mendengar Alhamdulillah nasib baik Noah Qidran memahami yang dia pun masih takut lagi dan tidak bersedia. "Selamat malam"

"Ya have good night too"



THANK FOR READING

MRS NOAH QIDRAN | 32Where stories live. Discover now