Hoofdstuk 5: Een Lichtpuntje

50 2 0
                                    

In de maanden die volgden, bleef Matthy worstelen met zijn eetproblemen en zelfbeeld. Maar er waren ook momenten van licht en hoop. Met de steun van zijn ouders, mevrouw Janssen en zijn vrienden begon hij langzaam maar zeker kleine stappen vooruit te zetten.

Een belangrijk keerpunt kwam toen Matthy zich inschreef voor een tekenwedstrijd op school. Hij was altijd gepassioneerd geweest over tekenen, maar had zich nooit goed genoeg gevoeld om mee te doen aan een wedstrijd. Met aanmoediging van zijn ouders en mevrouw Janssen besloot hij het toch te proberen.

De voorbereiding voor de wedstrijd gaf Matthy een gevoel van doelgerichtheid en vreugde die hij al lang niet meer had gevoeld. Hij werkte uren aan zijn tekening, een gedetailleerde afbeelding van een boslandschap, vol met leven en kleur.

Op de dag van de wedstrijd was Matthy nerveus, maar ook opgewonden. Hij presenteerde zijn tekening aan de jury en wachtte gespannen op de uitslag. Toen zijn naam werd omgeroepen als winnaar van de eerste prijs, kon hij zijn oren niet geloven. Het gevoel van erkenning en trots was overweldigend.

"Je hebt het geweldig gedaan, Matt!" zei Robbie, die in het publiek had gezeten om hem aan te moedigen. "Ik wist dat je het kon!"

Matthy glimlachte breed en voelde een golf van zelfvertrouwen die hij al lang niet meer had gevoeld. Voor het eerst in lange tijd voelde hij zich trots op zichzelf en zijn prestaties.

Thuis vierde zijn familie de overwinning met een klein feestje. Charlotte had zijn favoriete maaltijd gekookt, en hoewel eten nog steeds een uitdaging was, voelde Matthy zich meer op zijn gemak. Hij voelde zich gesteund en geliefd, en dat gaf hem de kracht om door te gaan.

"In Gevecht met de Spiegel"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu