Het nieuwe schooljaar bracht nieuwe uitdagingen en kansen voor Matthy. Hij voelde zich zenuwachtig, maar ook opgewonden om terug te keren naar school en zijn vooruitgang te laten zien. Zijn leraren waren op de hoogte van zijn situatie en boden extra steun wanneer dat nodig was.
Matthy zijn passie voor tekenen bleef een belangrijk onderdeel van zijn leven. Hij besloot om lid te worden van de kunstclub op school, waar hij nieuwe vrienden maakte en zijn talent verder kon ontwikkelen. Hij begon ook deel te nemen aan meer wedstrijden en tentoonstellingen, wat zijn zelfvertrouwen verder versterkte.
Op een dag, tijdens een kunstles, kwam de lerares naar Matthy toe met een glimlach. "Matthy, ik heb je werk gezien en ik ben onder de indruk. Zou je geïnteresseerd zijn in het organiseren van een solo-tentoonstelling van je werk?"
Matthy voelde een mengeling van opwinding en zenuwen. "Een solo-tentoonstelling? Denk je echt dat ik dat kan?"
De lerares knikte bemoedigend. "Absoluut. Je hebt een uniek talent en ik denk dat het geweldig zou zijn om je werk te laten zien. Het zou ook een geweldige manier zijn om anderen te inspireren."
Matthy besloot de uitdaging aan te gaan. Hij werkte wekenlang aan zijn tekeningen en schilderijen, vastbesloten om zijn beste werk te laten zien. De voorbereiding voor de tentoonstelling gaf hem een gevoel van doelgerichtheid en trots.
De dag van de tentoonstelling was een groot succes. Familie, vrienden, leraren en medestudenten kwamen om zijn werk te bewonderen. Matthy voelde zich overweldigd door de positieve reacties en het gevoel van waardering.
"Je hebt het geweldig gedaan, Matthy," zei Robbie, terwijl hij een van de schilderijen bewonderde. "Ik ben zo trots op je."
Matthy glimlachte en voelde een diepe voldoening. Hij wist dat hij nog een lange weg te gaan had, maar hij voelde zich sterker dan ooit. Hij had geleerd om te vechten voor zijn gezondheid en welzijn, en hij wist dat hij niet alleen was in deze strijd.
JE LEEST
"In Gevecht met de Spiegel"
Narrativa generaleDit boek gaat over matthy die een eetprobleem heeft "Matthy, waarom eet je niet je ontbijt op?" vroeg Charlotte op een ochtend, terwijl ze een kom havermout voor hem neerzette. "Ik heb geen honger, mam," antwoordde Matthy zonder op te kijken van zij...