Kapitel 5- kemi

13 2 0
                                    

Zoes pov
Jag vaknade och öppnade ögonen. Jag satte mig upp och kände att jag hade ont i ryggen. Jag märkte att jag satt på golvet. Typiskt. Jag klev upp och gick till badrummet och tog en dusch. Efter det öppnade jag garderobsdörrarna och kollade vad jag skulle ha på mig. Jag tog ett par svarta jeans och en vinröd T-shirt. Jag tog ett svart halsband från skrivbordet och gick ner till köket. Veronica hade lämnat en lapp på bordet där det stod "åkte till jobbet tidigt och kommer hem sent. Gör gärna nåt med dem där Emelie och Clary. Vänta inte uppe". Aha då får jag väl beställa hem mat ikväll. Jag gick till skåpet där jag visste att hon gömde spriten men stoppade innan jag öppnade det. "Inte idag" tänkte jag för mig själv. För första gången på länge så så jag fram emot att gå till skolan. Om man tänker bort från det där med Clary då. Jag kollade på klockan och den var kvart i 8! Fan, skolan börjar 8. Jag sprang upp för trappen och hämtade min väska,sprang ner igen,tog ett äpple ur kylen och tog på mig skorna med äpplet i munnen. Jag tog min gråa kofta och sprang ut för att se bussen precis åka förbi. Jag sprang hela vägen till skolan och till dörren där kemin var. Jag stannade utanför dörren och kollade på klockan som var 5 över 8. Jag öppnade dörren och såg mr.åberg stirra på mig. "Tack för att du bestämde dig för ansluta till oss ms.Fields. Du kan dessutom se fram emot att ,ansluta till kvarsittningen imorgon". "men det var bara fem minuter!"klagade jag. "Vilket var fem minuter för mycket. Sitt ner är du snäll" svarade han med ett leende. Mr.åberg är en gubbe runt 50 år med grått pipskägg och har ett nöje i att plåga elever. Jag kollade runt i klassrummet innan jag satte mig. Jag såg den enda lediga platsen som var i hörnet och kollade vem som satt bredvid. Jag frös till. Jag såg en kille med ljusbrunt hår och det kändes som att jag kände igen honom. Men varifrån? "Fröken Fields,kan du vara snäll att sätta dig eller ska jag ge dig en till kvarsittning?"sa mr.åberg lite irriterat. "Ehm nej det behövs inte" mumlade jag och gick till platsen.

Williams pov
(Imorse) Jag hörde någon komma in i rummet men var för trött för att öppna ögonen så jag fortsatte sova. Plötsligt kände jag kallt vatten hällas över mitt huvud. Jag öppnade ögonen och satte mig upp med en sur min. Jag såg min lillasyster Sara stå där och fnissa. När hon såg min sura min så slutade hon att fnissa och sprang iväg. Jag klev upp och ropade "Sara! Kom hit din lilla skit!" Hon stannade och jag kom ikapp henne. Jag vände på henne och såg henne gråta. Jag tänkte ,aha typiskt att hon gråter men aja. Jag kramade om henne,kollade på henne och sa "förlåt,det gör inget. Gör inte om det bara". Hon log och jag pussade henne på huvudet. "Spring iväg nu och lek" sa jag. Jag gick in till köket och såg mina två mammor. Ja,jag har två mammor och om du inte gillar det så kan du sticka härifrån. Dem är faktist dem bästa föräldrarna man kan önska sig och dem heter Karin och Kristina. "Hej will,vill du ha lite ägg? Eller lite bacon?" "Okej vad är det med dig? Du lagar bara det när du är nervös". "Tja jag kan ju medge att jag är lite nervös inför din första skoldag". "Mamma, min första skoldag har redan varit och det borde du veta". "Nä men gud vad snurrig jag är,såklart jag visste det. Eller hur Karin?" "Va? Ja såklart älskning" "aha men jag går nu Iallafall så vi ses när jag kommer hem. Hejdå!" sa jag till sist när jag gick ut genom dörren. Åh äntligen var jag ut ur huset. Dom kvävde mig där inne. Jag började gå till den nya skolan och gick fel 2 gånger men till slut kom jag fram. Jag gick in och såg att alla stirrade på mig. Jag sa högt "vad glor ni på? Har ni aldrig sett en så snygg kille eller?" Samtidigt som jag flinade. Alla slutade kolla mig förutom några tjejer. "Kaxig mycket eller?" Sa nån tjej som såg ut som en typisk fjortis. Jag gick fram till henne och sa "du vet att du gillar det". Jag blinkade till henne och gick till min första lektion,kemi. Jag satte mig längst bak och väntade på att lektionen skulle börja. Nästan alla hade satt sig och lektionen började. Efter 5 minuter så öppnades dörren och en tjej kom in. Det enda jag såg var att hon hade rödbrunt hår eftersom hon var vänd mot läraren. "Tack för att du bestämde dig för att ansluta dig till oss. Du kan se fram emot att ansluta till kvarsittningen imorgon". Tja mr.Åberg är lite av en surpuppa. "Men det var bara fem minuter!"klagade hon. Jag kände igen rösten. Men varifrån? "Det var fem minuter för mycket. Var snäll och sätt dig ner". Hon vände sig om men jag såg fortfarande inte ansiktet för att det satt någon i vägen. "Fröken Fields,kan du vara snäll att sätta dig ner eller ska jag ge dig en till kvarsittning?" "Ehm nej det behövs inte" mumlade hon. Jag märkte att den enda lediga platsen var bredvid mig. Hon gick till platsen och jag frös till. Jag kom ihåg var ifrån jag kände igen rösten. Och allt jag kunde tänka var, "Zoe?"

Här är ett nytt kapitel! Om det är nån som bryr sig i för sig. Fortsätt läsa! Det blir bättre senare. ;)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 08, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FörloradWhere stories live. Discover now