Sumaiyyah membetulkan niqab nya itu, kemudian memandang ke arah Khasyaf.
"Okay tak?" Sumaiyyah menyoalnya sambil mengelipkan matanya dengan comel.
"Lebih dari okay, sayang. Dah, jom saya hantarkan." Khasyaf memimpin tangan Sumaiyyah ke arah kereta Audi miliknya itu.
"Awak tahu ke tempat kerja saya ni dekat mana?" Summaiyah menjongketkan sebelah keningnya kepada Khasyaf.
"Mestilah tahu, sayang. Saya ni dah tahu semuanya tentang awak." Jawab Khasyaf dengan penuh kebanggaan. Sumaiyyah hanya menjeling suaminya itu kemudian meloloskan dirinya ke dalam kereta. Khasyaf tertawa kecil.
Mereka sudah pun tiba di destinasi yang dituju. Sumaiyyah mencium tangan suaminya itu sebelum pergi ke dalam café miliknya itu yang bernama 'Pink Cafe'. Khasyaf memeluk tubuh kecil isterinya itu.
"Jangan lupa makan, solat dan jaga diri awak tau. Jaga pandangan awak. Jangan suka sangat nak tengok laki lain. Suami awak ni dah cukup hensem eh." Gurau Khasyaf. Tetapi, dia memaksudkan apa yang dia sampaikan sebentar tadi. Sumaiyyah tersenyum.
"Dah tahu diri tu segak, tak payahla takut sangat. Saya hanya sayang awak seorang je, Khasyafku~" Sempat Sumaiyyah mengusik Khasyaf yang sudah memerah mukanya.
"Dah, dah. Cepat pergi kerja. Kalau tak, awak yang lambat" Senyum Khasyaf kepada Sumaiyyah. Sumaiyyah mengangguk kan kepalanya.
"Orite, boss! Bye, assalamualaikum, cinta hati saya...~" Sumaiyyah senyum ke arah Khasyaf.
"Haha...Waalaikummusalam, bidadari saya~" Khasyaf Sempat menghadiahkan kenyitan mata istimewa kepada isterinya. Sumaiyyah malu-malu kucing di situ. Dia pun melangkah keluar daripada kereta tersebut. Khasyaf melambai ke arahnya kemudian memandu semula ke tempat kerjanya.
'Isteri sapa? Aku la. Takkan korang kot. Korang single lagii. HAHAHA' usik Khasyaf di dalam hati.
Khasyaf terdengar bunyi ketukan pintu di bilik kerjanya. Dia mengangkat keningnya. Siapa yang berani ganggu dia waktu kerja ni?
"Masuk." Kerasa suara Khasyaf memberi ipin kepada orang itu. Dua melihat ke arah pintu tersebut. Adrian. Sahabatnya.
"Kenapa? Any important message from our rival?" Soalnya dengan nada dingin. Adrian mengeluh perlahan.
"I-isteri kau..." Khasyaf memandang ke arah Adrian kemudian bangun dari mejanya dan bergerak mendekati Adrian.
"Kenapa dengan ister aku?" Dingin suaranya bertanya. Ye la, sayang isteri kan. Adrian memandang nya dengan dingin.
"Kevin. Dia dah culik isteri kau. Kit-" percakapan Adrian dipotong oleh Khasyaf.
"He's what? I already warned him...don't touch my wife..Apa yang susah sangat nak dengar?!" Geram Khasyaf. Dia menggegam penumbuknya.
"Khasyaf. We have no more time. We have to save your wife life,or she's dead in Kevin's hand." Adrian memberi peringatan kepada Khasyaf dan memintanya untuk bertenang.
"Jom. Suruh semua bersedia, kita akan gerak sekarang. Kevin, Kevin...kau ingat kau akan lepas macam tu je? Hah! You will regret toucing my precious wife..." Khasyaf bergegas ke keretanya dan memandu dengan laju ke arah rumah Kevin. Dia memegang stereng dengan begitu ketat. Dia akan meletup bila-bila masa sahaja menyebabkan kemarahan yang dibuat oleh kevin.
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○●○○○○○○○○○○○○○○○○○○
{Hi! Jadi, chapter ini mungkin pendek sahaja. InsyaAllah next chapter akan panjang sedikit. Itupun kalau idea banyak. Maaf! Jgn lupa vote tau!! Thnkyou sayang ii ku! Bye!! 🫶🏻}
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○●○○○○○○○○○○○○○○○○○○
YOU ARE READING
The One For Him [On Going]
Roman d'amourCinta? Perasaan tersebut sudah lenyap sama sekali di dalam diri seseorang yang bernama Khasyaf Aider. Baginya, cinta adalah sesuatu yang tidak berfaedah. Ini berlaku apabila cintanya dikhianati oleh sang kasihnya. Pada saat itulah, dia percaya bahaw...