Seawal jam tujuh pagi Hajah Fatimah memulakan rutin hariannya setelah selesai menunaikan solat subuh. Pintu dan jendela rumahnya dibuka seluas-luasnya sambil menghirup udara segar. Keheningan pagi yang kedengaran sayup-sayup burung berkicauan menambahkan lagi kesegaran suasana di waktu itu. Embum masih membasahi bumi,mentari juga sedikit demi sedikit munculkan diri. Sudah menjadi kebiasaan Hajah Fatimah akan menyusun atur ruang tamu rumahnya dan juga menyapu serba sedikit walaupun rumahnya sudah kelihatan bersih dan kemas. Apabila selesai di ruang tamu,barulah Hajah Fatimah menuju ke dapur untuk menyediakan sarapan pagi untuk mereka suami isteri.
Hajah Fatimah menyediakan kopi untuk dihidangkan kepada Haji Hassan dan segala bahan-bahan yang bakal digunakan diletakkan di atas meja. Sedang Hajah Fatimah leka dengan tugasnya, tiba-tiba tubuhnya dipeluk dari arah belakang. Agak terperanjat dirinya ketika itu namun Hajah Fatimah tidak melawan kerana dia tahu itu adalah suaminya. Hanya senyuman terukir di bibirnya dan membiarkan tubuhnya dipeluk erat. Punggungnya yang lebar itu terasa ditusuk manja oleh zakar milik suaminya.
"Errmm....wanginyaaaa Imahhhh".... Haji Hassan bersuara setelah menghirup wangian pada rambut Hajah yang sedikit kelembapan. Nafsu Haji Hassan tercuit pada pagi itu kerana melihat isterinya hanya memakai kain batik dan juga tshirt merah yang agak ketat membaluti tubuh. Oleh kerana itulah Haji Hassan terus menerpa dan memeluk erat tubuh isterinya yang sedang berdiri di dapur.
Hajah Fatimah memusingkan tubuhnya lalu tangannya merangkul pinggang Haji Hassan. Tubuh mereka melekat erat antara satu sama lain sehingga payudara Hajah Fatimah ditembab pada dada Haji Hassan. Begitu juga dengan senjata milik Haji Hassan juga menyucuk-nyucuk perut Hajah Fatimah yang sedikit berlemak. Hajah Fatimah sedikit hairan dengan penampilan Haji Hassan pada pagi itu,dengan berbaju melayu dan berkain pelikat serta berkopiah di atas kepala. Selalunya Haji Hassan hanya berkain pelikat sahaja tanpa berbaju ketika berada dirumah.
"Ehh...abang bersiap kacak-kacak awal pagi ni nak kemana?"... tanya Hajah Fatimah yang masih berbalas pelukkan bersama suaminya.
"Abang nak pergi sembayag jenazah kejap lagi dekat kampung sebelah..lepas subuh tadi dorang ada call minta abang pergi sekali"... jawab Haji Hassan sambil menatap wajah isterinya.
"Ohh..yeke..nasib baik pergi sembahyang jenazah,jangan pergi kahwin lain sudah la..kalau dapat tau kat Imah...siap abang".. gurau Hajah Fatimah.
"Ishh..kesitu pulak...tak mungkin la nak kahwin lain..Imah dah cukup bagi abang"... kata Haji Hassan lalu mencium leher dan meramas-ramas punggung Hajah Fatimah.
"Eeeiii...abang ni....geli laaa...dah la tu..".. Hajah Fatimah menolak manja tubuh Haji Hassan agar bibir suaminya tidak lagi mengerjakan lehernya . Nafsu Hajah Fatimah juga tercuit apabila diperlakukan begitu,namun Hajah Fatimah enggan meneruskan aksi tersebut kerana bimbang suaminya akan kelewatan dengan tugasnya sebentar nanti. Hajah Fatimah menolak tubuh Haji Hassan supaya mereka terlerai dari pelukkan lalu Hajah Fatimah mengajak suaminya duduk di kerusi untuk menghirup kopi panas yang sudah tersedia.
Haji Hassan pun duduk dan matanya meliar menatap tubuh isterinya yang sedang menuangkan air kedalam cawan. Mujurlah dia ada tugas sebentar lagi,jika tidak pasti tubuh Hajah Fatimah menjadi sarapannya pada pagi itu. Hajah Fatimah menjeling ke arah suaminya sambil menuangkan air kedalam cawan dalam keadaan berdiri. Terasa kasihan pula pada suaminya tatkala mata Hajah Fatimah tertumpu di celah kangkang suaminya. Kain pelikat yang dipakai oleh suaminya kelihatan mengembung seperti tiang khemah. Sudah pasti senjata sakti milik Haji Hassan sedang mencanak. Hajah Fatimah menghulurkan cawan yang berisi air kopi lalu Hajah Fatimah pun melabuhkan punggungnya di kerusi sebelah Haji Hassan. Matanya menatap sahaja suaminya sedang menghirup kopi panas itu. Mereka pun berborak buat seketika waktu sebelum Haji Hassan keluar meninggalkan rumah.
YOU ARE READING
HAJAH FATIMAH
Short StoryJangan disangka yang lewat usia tidak dipandang oleh lelaki hidung belang.