4

8.5K 108 7
                                    

        Seminggu sudahpun berlalu. Kejadian yang menimpa pada diri Hajah Fatimah masih lagi segar dalam ingatannya. Segala apa yang berlaku Hajah Fatimah sudah berjanji tidak akan menghebohkan ataupun melaporkan ke pihak berkuasa. Mahupun kepada suaminya sendiri. Kejadian itu juga serba sedikit memberi kenikmatan duniawi yang dicari oleh Hajah Fatimah selama ini.

   

    
         Selesai sahaja menunaikan solat isya,Hajah Fatimah membuang masa dengan hanya menonton televisyen sementara menunggu suaminya pulang dari masjid. Dalam asyik menonton televisyen seorang diri,Hajah Fatimah mula mengelamun mengimbau peristiwa minggu lepas.




..............




"Hahh...engkauuu?!!!"... kata Hajah Fatimah saat melihat wajah yang telah memuaskan dirinya sebentar tadi.



"Hehehe..maaf ye Kak Imah..tapi Akak dah janji kan tak bocorkan perkara ini pada sesiapa?".. kata lelaki itu.



"Hmm..yelah"..jawab Hajah Fatimah bersahaja.



"Punya banyak perempuan cantik-cantik dekat kampung ni,Akak jugak kau bedal ye?dah kenapa dengan kau ni?"..tanya Hajah Fatimah yang mula bangun memperkemaskan dirinya.



"Cantik tu memang cantik tapi saya geram lagi bila tengok Kak Imah..hehehe".. jawab lelaki tersebut.



"Habis tu,yang malam tu kerja kau jugak?.



"Ye Kak..jangan marah ye?..



"Yang sorang lagi tu siapa?.



"Ermm..yang tu nanti Kak Imah akan tahu"..



"Aduhai korang ni...tergamak ye buat Akak macam ni..hmm".. Hajah Fatimah berkata sambil mengatur langkah untuk masuk ke dalam rumah.



"Kejap Kak"..



"Apa lagi?"



"Satu round lagi boleh ke?"..



"Hah...jangan nak mengada-ngada..buatnya Abang Hassan balik tengok Akak terkangkang kena tujah dengan kau..tak pasal-pasal je menjanda"... bebel Hajah Fatimah lalu meninggalkan lelaki itu bersendirian




........................




     Lamunan Hajah Fatimah terhenti tatkala mendengar pintu rumahnya dibuka. Hajah Fatimah berpaling ke arah pintu melihat suaminya yang baru sahaja pulang dari masjid.



"Abang nak kopi?".. tanya Hajah Fatimah kepada Haji Hassan.



"Boleh jugak".. balas Haji Hassan lalu mula melabuhkan punggung di kusyen yang diperbuat daripada rotan. Manakala Hajah Fatimah terus menuju ke dapur untuk menyediakan kopi untuk suaminya



    Selang beberapa minit kemudian Hajah Fatimah tiba dengan kopi yang baru dibancuh dan dihidangkan kepada Haji Hassan. Hajah Fatimah pun mula melabuhkan punggungnya disebelah Haji Hassan dan mereka mononton televisyen bersama-sama.



     Sambil Haji Hassan menghirup kopi yang baru dihidang,matanya kerap kali melirik ke arah Hajah Fatimah yang berada disebelahnya. Hajah Fatimah berpaling muka bertentang mata saat menyedari tubuhnya diperhati oleh suaminya sendiri.



"Kenapa pandang Imah macam tu bang?"..



"Takde apa pun..saja la nak tengok isteri abang ni".. kata Haji Hassan dan mula meletakkan cawan ke atas meja kecil dihadapan mereka.



HAJAH FATIMAHWhere stories live. Discover now