Bab I: Kemunculan Pahlawan Musim Sejuk & Cinta Pandangan Pertama Telah Kembali

78 29 10
                                    

1000 tahun lalu di sebuah kota lama di Negeri Korea, beribu orang mula membakar sebuah rumah milik lelaki jadian lalu semua orang melarikan diri dari situ...

" Jisoo: King... King... "

Ketika itulah, seorang wanita di dalam rumah mula menjerit meminta tolong lalu King terdengar suaranya dari jauh dan berlari ke sana dalam bentuk serigala putih...
Setelah King sampai ke sana sambil kembali ke bentuk manusia semula, King nampak rumahnya terbakar lalu melihat isterinya berada dalam rumah terbakar...

" King: Jisoo... "

King cuba menghampirinya tetapi tak dapat menghampiri sebab dia takut pada panas lalu tak dapat berbuat apa apa...
" King: Jisoo, bertahanlah...
Jisoo: King... "

King terus cuba mencapai tangannya tetapi atap rumah meruntuh sepenuhnya sehingga membuatkan runtuhan itu menimpa Jisoo...
" King: Jisoo... "

Setelah kebakaran reda, King mencarinya lalu menemukannya dan mendapati dirinya dah tiada...
" King: Jisoo... Jisoo... Jisoo... Aaaaaarrrrgghhhh... "

1000 tahun kemudian di sebuah rumah apartment, seorang wanita cantik bernama Jisoo tidur di atas katil lalu mula terbangun setelah melihat jamnya...

" Jisoo: alamak, aku akan terlambat untuk pergi ke sekolah... "

Jisoo turun dari atas katil lalu masuk ke dalam bilik air dan mandi...
Setelah itu, Jisoo mula menyisir rambutnya lalu memakai pakaian seragam sekolah dan memakai klip rambut pada rambutnya...
Jisoo keluar dari biliknya lalu turun ke tingkat bawah dan mengambil minuman yang dibuat semalam...
Jisoo keluar dari rumahnya lalu berlari pantas menuju ke sekolah dalam keadaaan sejuk kerana lambat...

" Namaku adalah Jisoo, aku adalah budak perempuan yang tak pernah jatuh cinta dengan sesiapa... Akan tetapi kisah ini akan memberitahu mengenai cinta pertama aku kepada seorang lelaki... Dia adalah... "

Di High School Seoul, Jisoo mula sampai ke pagar sekolah lalu terlanggar seorang pelajar lelaki di hadapan sehingga membuatkan keduanya jatuh ke belakang...

" Jisoo: Maaf, aku tak sengaja... Adakah awak baik baik saja...?
King: Yah... "

King terus menoleh ke arahnya lalu terkejut melihat seorang pelajar wanita cantik seperti isterinya yang dulu...

" King: Jisoo...
Jisoo: Bagaimana awak tahu namaku...?
King: Apa...? Aku cuma teka saja...
Jisoo: Baiklah, jumpa lagi... "

Jisoo berlari ke arah sekolah lalu King terkejut melihat Jisoo yang lain di matanya...
Di kelas A-3, semua pelajar sedang berbual bual lalu Jisoo duduk seorang diri di penjuru kelas dan cikgu datang ke kelas...

" Cikgu: Selamat pagi semuanya, hari ini ada pelajar baru di kelas kita... Masuklah... "

King terus masuk ke dalam kelas lalu Jisoo memandang ke arahnya dan terkejut melihatnya...

" King: Selamat pagi, Namaku adalah King... Selamat berkenalan...
Cikgu: Aku harap kalian boleh berkawan bersama... Silakan duduk di sebelah Jisoo...
King: Yah... "

King terus pergi ke belakang lalu duduk di sebelah Jisoo dan menyapanya...

" King: Hai... Tak sangka kita bertemu...
Jisoo: Yah... Oh ya, Namaku adalah Jisoo...
King: King... "

Chou Ultraman Series: Ultraman Frost The Warrior Of Winter ( TAMAT )Where stories live. Discover now