Bab VI: Melindungi Masa Depan Manusia...

23 17 1
                                    

Di rumah agam King, Jisoo sedang menghampiri rumahnya lalu mengetuk pintu rumahnya tetapi tak ada sesiapa menjawabnya...

" Jisoo: King... Awak ada di rumah...? Aku nak minta maaf kerana atas perkara yang terjadi kelmarin... Aku tak bermaksud membenci awak... King... "

Jisoo mula berasa betul betul bersalah kerana dah menyakiti perasaan King lalu Jisoo terus pergi dari situ...
Ketika itulah, King berdiri di atas bangunan lalu memerhatikan Jisoo dan berubah menjadi kaiju haiwan iaitu bentuk sebenarnya sambil menjerit seperti monster...
Frost: Aaaqaarrrgghhh....

( Beberapa hari kemudian )

Pada suatu hari di High School Seoul, semua pelajar sedang membuat kertas ujian lalu Jisoo menoleh ke sebelah dan tak ada King di sebelahnya...
Jisoo pun tertanya tanya dalam hatinya mengenai keberadaan King beberapa hari ini...

" Jisoo: King... Dimana awak sekarang...? Aku sangat merindukan awak selama ini... Kalau aku mengatakan ya, tentu semua ini akan terjadi... "

" Guru: Jisoo... Jisoo...
Jisoo: Yah...
Guru: Beri perhatian sewaktu belajar...
Jisoo: Baiklah... "

Di kafeteria sekolah, Jisoo sedang makan seorang diri di meja lalu ketiga kawannya mula menghampirinya...

" Sowon: awak tak apa apa...?
Jisoo; Yah...
Eunji: Awak tak gembira pun...
Jisoo: Aku akan selamanya bujang rasanya... Lelaki yang aku suka seperti benci terhadap aku sekarang...
Seyeon: Itu tak benar... Aku pasti dia takkan benci pada awak...
Jisoo: Aku harap begitu juga... "

Di luar pagar sekolah, pengawal sedang berdiri di hadapan lalu nampak King & Hyusen berjalan ke arah sekolah...

" Pengawal; Siapa kalian...? Tunjukkan diri kalian...
Hyusen: King... "

King terus berubah menjadi Kaiju Frost lalu mencekik lehernya dan menggigit bahunya sehingga membuatkan pengawal itu terluka...
Semua pelajar duduk di dewan untuk mendengar ceramah dari pengetua sekolah lalu semua pelajar mendengar suara kekacauan di luar dan Frost & Hyusen membuka pintu...

" Hyusen: Selamat pagi para manusia sekalian... Sekarang masa untuk kalian dilenyapkan. "

Hyusen berubah menjadi Medusa lalu menyerang seluruh dewan dengan Snake Whip sehingga merosakkan segalanya dan Jisoo terkejut melihat ada King bersama makhluk ular tersebut...

" Jisoo: King...
Frost: Haaaaahhhh...
Medusa: Pergilah bunuh wanita itu...
Frost: Yah... "

Frost berlari ke arah Jisoo lalu semua pelajar mengelak dan Frost cuba menyerangnya tetapi Jisoo mengelak dengan begitu pantas sekali...

" Jisoo: King, apa yang awak buat...? "

Frost melepaskan bilahan sirip hiu ke arah Jisoo tetapi Jisoo menundukkan kepalanya...

" Medusa: Sekarang jiwa dia berada dalam kegelapan sekarang... Tak ada cahaya boleh sembuhkannya...
Jisoo: Adakah semua ini kerana aku menolak lamaran aku...? Aku betul betul minta maaf atas apa yang terjadi kelmarin... "

Frost mengeluarkan sayapnya lalu mencipta taufan besar sehingga membuatkan semua orang terpusing pusing dalam taufan dan terpelanting ke seluruh dewan...

Chou Ultraman Series: Ultraman Frost The Warrior Of Winter ( TAMAT )Where stories live. Discover now