Bab IV: Serangan Di Sekolah

26 19 1
                                    

Di sebuah gua rahsia, Hyusen melutut di hadapan patung iblis iaitu penunggu hutan lalu iblis itu berbual dengannya...

" Hyusen: Tuanku, King telah menghalangi kita untuk menghancurkan manusia...
Zaus: Begitukah...? Kalau begitu, gunakan ini... "

Zaus memunculkan haiwan iblis di hadapannya iaitu Fox atau Rubah lalu Fox mula dahagakan darah sepenuhnya...

" Zaus: Ini adalah Fox, dia akan membunuh manusia dengan menghisap darah manusia...
Hyusen: Begitu... Sayang, boleh tak awak lakukan sesuatu untuk aku...?
Fox: Apa saja untuk kepuasan aku... Apa dia...?
Hyusen: Aku nak awak makan beberapa manusia yang ada di hutan ini dan pergi ke sekolah King dan buatlah apa yang awak inginkan...
Fox: Baiklah, aku akan lakukannya...
Zaus: Pastikan dia berjaya membunuh banyak manusia... Aku perlukan banyak manusia mati supaya aku boleh hidup semula...
Hyusen: Aku akan pastikan rancangan kita berjaya... "

Di High School Seoul, Jisoo asyik memandang ke arah King yang berbual dengan para pelajar lelaki lainnya lalu ketiga kawannya menghampirinya...

" Sowon: Jisoo...
Jisoo: Yah...
Seyeon: Siapa yang tengok tu...?
Eunji: Entah entah awak suka dengan King...
Jisoo: Tak adalah...
Sowon: Lagipun King tu sangat kacak juga... Tak mungkin awak tak suka dengannya...
Jisoo: Yah, sebenarnya... Ini kali pertama aku jatuh cinta dengan seseorang seperti dia... Entah kenapa tapi aku rasa seperti dia sangat sesuai dengan aku...
Seyeon: Apa kata awak luahkan perasaan awak...?
Jisoo: Belum lagi... Aku tak tahu sama ada dia suka dengan aku...
Eunji: Tapi dia selalu bersama dengan awak setiap masa...
Sowon: Betul tu... Dia mungkin suka dengan awak...
Jisoo: Kalian rasa begitu...
Sowon: Yah...
Seyeon: Dan juga terdapat berita menarik pagi tadi mengenai makhluk buas menyerang manusia di hutan ini...
Jisoo: Yakah...?
Eunji: Yah... Empat orang terluka dan seorang cedera parah...
Sowon: Haraplah ianya bukan lelaki jadian itu... "

Di tangga sekolah, Jisoo menunjukkan sebuah video mengenai serangan makhluk buas di hutan kepada King lalu King terkejut melihatnya...

" King; Ini...
Jisoo: Ada serangan terjadi di hutan awak...
King: Makhluk itu adalah rubah...
Jisoo: rubah...?
King: Rubah ini sangat dahagakan darah manusia dan dia takkan berhenti sehingga dia puas... Tak mungkin dia...
Jisoo: Nampaknya kita kena hati hati dengan makhluk itu...
King: Yah... Apa kata aku pergi siasatnya...?
Jisoo: Baiklah... King, hati hati ya...
King: Yah... "

Semasa King pergi dari situ, Fox mula memasuki kawasan sekolah lalu berlari masuk ke dalam sekolah dan membuat kekacauan di sekolah...
Jisoo terdengar suara kekacauan lalu nampak semua kawan kawannya dari kelasnya melarikan diri dari Fox...

" Jisoo: Itu...
Orang2: Cepat lari... "

King terus menyiasat seluruh kawasan hutan lalu mendapati ini angkara iblis hutan...

" King: Dah agak dah...
Hyusen: Awak ada di sini rupanya...
King: Hyusen, apa yang rancangkan...?
Hyusen: Aku cuma nak dia menghisap darah manusia sehingga sepuasnya... Dan sekarang dia tak ada di sini...
King: Dimana dia...?
Hyusen: Biar aku berikan awak teka teki... Tempat dimana masa lalu awak berada...
King: masa lalu aku berada... Tak mungkin, Jisoo...
Hyusen: Aku rasa dia takkan selamat seperti isteri awak...
King: Tak guna awak... "

Chou Ultraman Series: Ultraman Frost The Warrior Of Winter ( TAMAT )Where stories live. Discover now