Di gua rahsia para iblis hutan, Zaus memberikan kekuatan pada Trigasaurus kerana kehabisan kuasa lalu Trigasaurus bangun semula...
" Trigasaurus: Oh ya, mari kita mulakannya...
Hyusen: Tak sangka awak pun boleh kehabisan kuasa...
Trigasaurus: Sudah tentulah... Disebabkan aku telah gunakan kuasa sepenuhnya...
Zaus: Jadi apakah awak berjaya membunuh manusia...?
Trigasaurus: belum tapi kali ini aku berjaya menewaskan Frost... Dengan itu, tak ada pengacau lagi...
Hyusen: bagus kerja awak... Dan sekarang pergi dan bunuh para manusia di luar sana...
Trigasaurus; Yah...
Zaus: Aku harap dia berjaya lakukannya...
Hyusen: Aku pun sama... Tapi tak mungkin King boleh menewaskan dia kali ini... "( Keesokan harinya setelah pertarungan antara Frost & Trigasaurus )
Di rumah agam King, Jisoo merawat luka pada lengan King lalu King kesakitan apabila Jisoo menghilangkan lukanya...
" King: Aduh...
Jisoo: Maaflah...
King: Tak apa...
Jisoo: Sepertinya makhluk itu sangat kuat...
King: Yah... Kalaulah aku boleh gunakannya, tentu aku boleh menewaskan dia... "Jisoo mula membalut luka pada lengan King lalu mengikat balutannya...
" Jisoo: Nah, dah siap...
King: Terima kasih...
Jisoo: Apa kata awak bercakap dengannya...?
King: Aku dah cuba tapi ianya tak berhasil juga...
Jisoo: Boleh tak aku ikut juga...? Mungkin aku boleh bantu juga...
King: Baiklah, mari kita cuba... "Mereka berdua terus berpegangan tangan lalu King memasang Driver pada pinggangnya dan kedua minda mereka memasuki dunia bawab sedar...
Mereka berdua terus sampai ke ruangan Frost lalu mereka menoleh ke belakang dan nampak ada Rex di hadapan mereka..." King: Rex...
Rex: Awak... Kenapa awak datang menemukan aku...?
King: Aku ke sini untuk meminta bantuan awak... Aku perlukan bantuan awak...
Rex: Tak nak... Aku takkan berikan kekuatan aku pada awak...
King; Kenapa pula...?
Rex: Sebab awak tak layak menggunakan kuasa aku...
King: Tapi...
Jisoo: Hello...
Rex: Siapa awak...?
Jisoo: Aku adalah Jisoo, kekasih King...
Rex: Kekasih...?
Jisoo: Yah... Tolonglah pinjamkan kekuatan awak pada King... Kami perlukan kekuatan tuan... "Jisoo mengggenggam kedua tangannya lalu membuat wajah comel pada Rex sehingga membuatkan Rex terpukau oleh kecomelan...
" Rex: Selalunya aku takkan benarkan tapi kali ini benarkan...
King: Apa...?
Jisoo: Betulkah...?
Rex: Yah...
King: Tak sangka awak ni memilih juga...
Jisoo: Terima kasih...
Rex: King, gunakanlah kuasa aku sebaik baiknya...
King: Yah... "Mereka berdua terus kembali lalu Driver King mula bercahaya dan muncul simbol Rex pada Drivernya...
" Jisoo: akhirnya awak boleh gunakannya...
King: Yah... Terima kasih kerana jika bukan disebabkan awak, tentu aku takkan dapat menggunakan kuasa ini...
Jisoo: Tak ada masalah... "Ketika itulah, Jisoo mendapat berita mengenai kekacauan besar terjadi di kawasan pusat beli belah...
" Jisoo: King...
King: Trigasaurus, ike zo... "
YOU ARE READING
Chou Ultraman Series: Ultraman Frost The Warrior Of Winter ( TAMAT )
FanficKisah ini menceritakan mengenai kisah cinta 1000 tahun lalu dari seorang Ultraman dengan kekuatan haiwan buas bersama seorang wanita cantik yang menjalani kehidupan bahagia bagaikan suami isteri akan tetapi para masyarakat tidak menyukainya lalu cub...