Di kawasan pelabuhan kapal, Ultraman Frost sedang bertarung Octopus lalu cuba menyerangnya tetapi Octopus menangkapnya dengan tentekalnya dan melemparkan ke arah air...
Octopus masuk ke dalam laut lalu menarik Frost sehingga ke permukaan dan melepaskan serangan ke arah Frost sehingga membuatkan Frost terundur ke belakang...
Frost berubah menjadi Ultraman Frost Shark Form lalu cuba menyerangnya tetapi Octopus mengelak dengan begitu pantas dan menangkap kedua tangannya...
Octopus melepaskan renjatan listrik pada Frost sehingga membuatkan Frost kesakitan lalu kristalnya mula berkelip kelip...
Jisoo mula sampai ke sana lalu menjerit nama King..." Jisoo: King...
Frost: Jisoo... "Frost terus terbang ke atas lalu membawanya keluar dari air dan melemparkan ke atas...
Mereka berdua terus berpegangan tangan lalu bergabung menjadi Ultraman Frost Tategami Hyoujuu Senki dan memegang pedangnya...
Octopus melepaskan serangan ke arah Frost tetapi Frost menangkis dengan pedangnya lalu melepaskan bilahan ais ke arah tentekalnya sehingga terpotong semuanya..." Frost: Inilah penamat awak... "
Frost mengakses kekuatan haiwan daratan lalu mengumpulkan kuasa dan memecut ke arah Octopus...
Frost mula menebasnya dengan sekali tebasan sehingga menimbusi badannya lalu Octopus meletup dengan begitu dahsyat sekali..." Frost: Game Clear...
King: Terima kasih Jisoo...
Jisoo: Tak ada masalah... Marilah kita pulang...
King: Yah... "Ketika itulah, King terus melihat teleponnya lalu mendapati esok adalah ulang tahun Jisoo...
" King; Ulang tahun Jisoo... Apa yang patut aku buat...? "
Keesokan paginya di High School Seoul, King sedang menulis idea untuk pesta ulang tahun Jisoo tetapi tak tahu apa apa mengenai Jisoo...
" King; Hah, apa yang Jisoo suka saja...? "Ketika itulah, ketiga kawannya masuk ke dalam kelas lalu memanggil mereka...
" King: Kalian, kemari...
Sowon: Ada apa...?
King: Kalian kenal dengan Jisoo kan...
Eunji: Yah...
King; Apa yang dia suka...? Seperti kek rasa apa...? Warna apa... atau hadiah...?
Seyeon: Dia suka kek red Velvet...
Eunji: Warna... dia suka warna merah muda...
Sowon: Dan dia suka anak patung haiwan...
King; Begitu... Baiklah, terima kasih atas informasinya...
Jisoo: King...
King: Yah...
Jisoo: Awak ada masa tak...?
King: Maaflah, aku ada uruskan hari ini...
Jisoo: Yakah...? Tak apalah... Kalian...
Sowon: Kami pun sibuk juga...
Jisoo: Tak apalah...
King: Maaflah tapi aku akan pastikan hari ini awak tersenyum sepenuhnya... "Setelah waktu sekolah, King sedang menuju ke sebuah kedai kek terbaik di seluruh bandar lalu masuk ke dalam kedai dan menemukan banyak kek kek di sekelilingnya...
" King: Wow...
Chef: Hai tuan, tuan nak apa...?
King: Aku ingin kek Red Velvet untuk ulang tahun kekasih aku...
Chef: Oh ya, kami ada masih...
King: Baiklah, aku nak beli satu...
Chef: Baiklah... "Chef meletakkan kek ke dalam kotak lalu King membayarnya dan membawa kek itu...
" King: Haraplah Jisoo akan menyukainya... Seterusnya adalah membuat pesta berwarna pink... Itu nanti saja... Yang ketiga, anak patung haiwan... "
Di sebuah kedai anak patung, King mula datang ke sana lalu masuk ke dalam dan mencari patung patung yang sesuai untuknya...
" King: Uhm, apa agaknya dia akan suka...? "
King sedang mengelilingi seluruh kedai lalu menemukan sebuah patung panda yang comel dan merasakan ianya sesuai untuk Jisoo yang comel...
" King; Uhm, ini tentu sesuai... "
King terus mengambilnya lalu membawanya ke kaunter bayar dan membayarnya...
" King: Terima kasih... "
Di rumah agam King, King sedang berhias seluruh ruangan dengan reben merah jambu lalu meniup balon merah jambu dan menyediakan kertas dengan tulisan selamat ulang tahun di atas ruangan...
" King: Hah, ianya sangat sesuai sekali... Haraplah dia akan gembira "
Secara tiba tiba, King tak sengaja menginjak kek yang ada di lantai sehingga membuatkan King terkejut...
" King: Tidak... Kek Jisoo dah hancur... Apa yang aku kena lakukan...? Tanpa kek ini, dia takkan bahagia... Apa yang patut aku buat...? Patutkah aku membuat kek baru...? Tapi dia akan suka dengan keknya... Aku kena lakukan juga sebab ini adalah hari istimewa untuk Jisoo... "
King sedang menyediakan semua bahan bahan di atas meja dapur lalu memasukkan ke dalam mangkuk dan memasukkan bahan lain sambil mengadunnya...
King terus menyediakan oven panas lalu memasukkan adunan kek ke dalam 3 talam dan meratakannya...
King terus memasukkan ketiga kek ke dalam oven lalu memasaknya dan mula menbuat ising red Velvet dengan memasukkan semua bahan bahannya...
Semasa King mengadunnya tanpa henti, King mula merasa lalu mendapatinya rasanya sangat enak sekali..." King: Uhm, enaknya... "
King terus mengeluarkan ketiga kek dari oven lalu meletakkan di atas papan dan menyusun ketiga kek menjadi satu kek...
King terus melapisi setiap kek dengan aising Red Velvet lalu menukarkan semuanya dan meratakan ke seluruh kek sehingga membuatkan ianya sangat sempurna sekali...
King terus meletakkan lilin di atas kek lalu meletakkan strawberi di atasnya dan King teruja melihatnya..." King: hah, tak sangka aku membuatnya... Baiklah, masa untuk buat kejutan untuk Jisoo... "
King terus menghubungi Jisoo lalu Jisoo menjawabnya...
" King: Jisoo, boleh tak awak datang ke rumah sekejap...? "
Pada waktu malam di rumah agam King, Jisoo mula datang ke rumah King lalu masuk ke dalam rumah dan melihat rumahnya tak terbuka lampunya...
Secara tiba tiba, King membukanya lalu King mula mengucapkan selamat ulang tahun pada Jisoo..." King: Selamat ulang tahun...
Jisoo: Ini... Bagaimana awak...?
King: Aku mengetahuinya apabila kita di rumah awak...
Jisoo: Jadi awak rancangkan semua ini...?
King: Yah... Aku sediakan semua ini hanya untuk awak... Dan aku buat kek ini dengan penuh cinta...
Jisoo: Yakah...? Terima kasih King...
King: Sekarang tiuplah...
Jisoo: yah... "Jisoo mula meniupnya lalu Jisoo mula gembira dengan King dan memeluknya...
" Jisoo: Awak satu satunya makhluk yang paling baik di alam semesta ini...
King; Jisoo...
Jisoo: Marilah kita makan bersama sama...
King; Yah... "Mereka berdua terus menikmati kek Red Velvet bersama sama lalu Jisoo terkejut merasa kek buatan King...
" Jisoo: uhm, enaknya...
King: Yakah...?
Jisoo: Yah... Ini kek terbaik pernah aku makan...
King: Tak sangka awak suka dengan masakan aku...
Jisoo: Aku tak sangka awak memiliki bakat juga...
King: Terima kasih... "Dengan ini berakhirlah kisah mereka dan masa untuk melanjutkan kisah yang akan menentukan masa depan dunia King & Jisoo...
( Bersambung... )
Jangan Lupa Vote & Komen ya
Biar aku lebih semangat menulisnyaFollow Facebook: KaitouKing
Follow Tiktok: @KaitouKing sebutkan pengguna
YOU ARE READING
Chou Ultraman Series: Ultraman Frost The Warrior Of Winter ( TAMAT )
FanfictionKisah ini menceritakan mengenai kisah cinta 1000 tahun lalu dari seorang Ultraman dengan kekuatan haiwan buas bersama seorang wanita cantik yang menjalani kehidupan bahagia bagaikan suami isteri akan tetapi para masyarakat tidak menyukainya lalu cub...