Rindu

4.4K 41 2
                                    

"Awak ni termenung je kenapa?" Tanya Hamid sewaktu berjalan di ruang tamu menuju ke luar rumah.

"Teringatkan si Amat.." jawab Idah.

"Kot ye pun rindu kat anak sedara awak tu, sabar je la.. kan dia tengah dalam perjalanan balik tu.. entah dah sampai mana dia sekarang" kata Hamid sambil membawa jorannya.

"Habis tu abang tak nak ambil dia. Kesian dia naik bas sendiri" kata Idah.

"Takpelah.. biarlah dia belajar berdikari.. dah.. saya nak keluar.. Musa dah tunggu saya kat rumah dia.. saya naik kereta dia je ke benteng.." kata Hamid.

Enjin motor dihidupkan Hamid dan terus ditunggang keluar dari rumah menuju ke rumah rakannya. Meninggalkan Idah sendirian di rumah, yang masih termenung sendirian di ruang tamu menunggu kepulangan anak saudara kesayangannya.

Terbayang di ingatannya saat-saat hubungan mereka semakin serius dahulu. Dengan tanpa rasa malu, Idah mempamerkan kesan basah pada punggung kainnya di khalayak ramai sewaktu keluar bersama Amat dan cikgu Yati. Barulah Idah tahu mengapa Amat beria benar mahu dirinya memakai baju kurung itu. Kerana baju kurungnya yang berpotongan singkat itu mendedahkan kain di bahagian bawah punggungnya yang dibasahi air mani yang mengalir keluar dari lubang duburnya. Selain itu, kerana Amat geram kepada peha lebarnya yang kelihatan montok dalam balutan kainnya yang licin itu.

Idah tersenyum bangga mengingatkan kembali saat-saat Amat yang duduk di sebelahnya, mengusap pehanya di bawah meja sewaktu Idah berbual dengan cikgu Yati. Idah berharap sangat agar cikgu Yati perasan akan perbuatan Amat itu.

"Assalamualaikum" satu suara yang cukup Idah kenal kedengaran memberikan salam.

Bergegas Idah bangun dari sofa ke pintu rumah. Kelihatan seorang jejaka bertubuh tegap dan berwajah tampan berdiri melemparkan senyuman. Di tangannya dipegang beg pakaian.

Berdebar-debar perasaan Idah. Jejaka yang dinanti-nantikan telah pun tiba. Senyuman girang terukir di bibirnya.

Salam dihulur oleh Amat. Lalu disambut oleh makciknya. Tunduk Amat mengucup tangan makciknya. Sebaik Amat mengangkat wajahnya, Idah terus menarik tangan anak saudaranya yang dirindui itu masuk ke dalam rumah.

Sebaik mereka berada di ruang tamu, Idah terus memeluk tubuh lelaki yang dirindui itu. Bersama air matanya yang mengalir di pipinya.

Amat kucup kepala makcik kesayangannya. Tubuh gebu makciknya yang merindukannya itu dipeluk dengan penuh kasih. Diusap belakang tubuh makciknya hingga turun ke punggung lebarnya. Terasa licin sekali punggung makciknya dibaluti kain sarung satinnya.

"Kain kegemaran sayang..." kata Idah yang melentik punggungnya diramas anak saudaranya.

Amat tatap wajah makciknya yang mendongak memandangnya. Wajah cantik surirumah yang berkacamata itu sungguh merangsang nafsunya. Perhatiannya tertumpu ke lidah makciknya yang bermain di bibir mungilnya.

"Sayang... mak Ngah rindu..." ucap Idah.

Terlepaslah beg dari tangan Amat. Berpelukan dan berkucupan dua insan yang saling merindu di tengah ruang tamu. Dalam gelora nafsu yang sekian lama tidak bertemu.

Berlutut Idah di hadapan Amat. Membuka seluar anak saudaranya mengeluarkan zakar yang dirindui. Senyuman gembira terpamer di bibir Idah. Melihat batang anak saudaranya yang keras terpacak di depan wajahnya. Lalu dikucup kepala zakar Amat hingga ke pangkal.

Bernafsu Amat melihat wajah makciknya. Tegang zakarnya melihat wajah cantik surirumah idaman yang berkacamata itu memuja zakarnya. Malah semakin geram perasaannya melihat peha lebar makciknya yang montok berlutut dalam balutan kain sarungnya yang licin. Kain yang dipakai Idah sewaktu mereka berdua keluar makan bersama cikgu Yati beberapa tahun yang lalu. Hingga menjadi penyebab letusan cinta yang semakin menyelubungi hidup mereka berdua.

Mak Ngah GarangWhere stories live. Discover now