julia.
Ik loop terug naar mijn kamer en ga op bed zitten. Mijn hoofd zit vol met gedachtes, aan de ene kant vind ik dat matthy fout zit. Hij was dronken en begon rare dingen te zeggen, maar aan de andere kant vind ik het niet eerlijk om hem met zo'n schuldgevoel te laten zitten. Ik sta op en loop naar zijn kamer. Ik klop op de deur en wacht op een antwoord. Nog niks, nog een keer klop ik aan. Dit keer word er wel opengedaan. 'Wat is er Milo? Ik kom net uit de-' maar dan ziet hij mij. 'douche..' zegt hij om zijn zin af te maken. Ik kijk naar hem, als zijn haar nat is en het door de war zit is hij best schattig.matthy.
'uhm hoi?' vraag ik een beetje verbaasd. 'Ohja shit, ik uh, wil ff met je praten als dat kan.' zegt ze. 'Uh ja tuurlijk, kom binnen.' zeg ik en stap opzij. Ze loopt de kamer in en gaat op het randje van het bed zitten. Ik ga akward naast haar zitten. 'Dus eh je wou praten.' zeg ik. 'Nou ja. Ik wil het hebben over hoe het nu tussen ons zit.' zegt ze. Ik voel een brok in mijn keel. 'Kijk wat je hebt geflikt in het restaurant is alles behalve oké, je was dronken en begon maar dingen te roepen naar me. Alleen ik heb je ook zien zitten vanochtend bij het ontbijt en je was gewoon een beetje afwezig. Ik wil niet dat je er zo mee zit.' zegt ze. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Oh huh? Ja nee eerlijk gezegd dacht ik dat je nog boos was, maar ik ben blij dat je er zo rustig over bent.' zeg ik.julia.
'Nou kijk ik vind het echt niet chill wat je hebt gedaan en ik wil daar voor de rest ook niet op ingaan, maar ik wil je wel vergeven. Je hebt vanochtend niks op en ik heb het idee dat je je schuldig voelt, wat echt niet nodig is.' zeg ik. 'Juul ik kan geen excuus verzinnen voor wat ik heb gedaan, maar ik weet wel dat ik het meen. En ik weet dat je het er niet over wil hebben, maar je bent gewoon speciaal voor me. Toen we je opeens op het vliegveld zagen begon er iets in me te sprankelen, het gevoel van gemis was weg. Ik had je nooit mogen blokkeren en negeren op alles. Het spijt me oprecht zo zo erg Juul..' zegt hij. 'Juul, je noemt me nog steeds juul..' zeg ik. 'Oh sorry, vind je dat niet chill?' vraagt hij snel. 'Nee, het is prima, denk ik.' zeg ik. Ik zucht, die bijnaam licht gewoon gevoelig, als hij het zegt.'Juul kom je, ik heb wat lekkers voor je meegenomen!!' roept Matthy terwijl hij beneden aan de trap staat. 'Ik kom eraaann.' roep ik enthousiast terug. Als ik beneden kom, staat hij in de woonkamer met een grote bak vol met aardbeien. 'Je weet ook maar al te goed wat mijn favoriet is!' zeg ik vrolijk en plant een kusje op zijn lippen. 'Dankjewel matt.' zeg ik lief en kijk hem aan. 'Alles voor princesje juul he?' zegt hij lachend. Ik geef hem een zachte stomp tegen zijn schouder waarna ik hem een knuffel geef. 'Samen film kijken op de bank?' vraagt hij. 'Ik wil niets liever dan dat!' zeg ik en loop achter hem aan naar de bank toe. Stapel verliefd ben ik en even verloren in mijn gedachtes. Ik loop vol tegen de bank aan. 'Juul pas je wel op, ik weet dat ik knap ben maar om nou zo afgeleid te raken.' zegt hij lachend en knipoogt naar me. 'Ha ha matthy heel leuk, ik dacht over iets anders na..' zeg ik, terwijl ik donders goed weet dat ik over matthy dacht.
matthy.
'Alles oke? Je leek even weg in je gedachtes.' zeg ik een beetje lachend. 'Huh? Oh ja sorry, ik moest aan eh- nou ja laat ook maar.' zegt ze. 'Je kan alles zeggen he?' zeg ik dan. 'Weet ik, maar het was even een soort deja vu moment, you know?' vraagt ze. Ik knik begrijpend wetende dat we allebei aan onze tijd samen dachten, toen ik haar juul noemde....
______________
jaaa het is weer goed!!
JE LEEST
my first boyfriend
Fanfictionmatthyas het lam, mijn aller eerste vriendje. in de 2e van de middelbare kregen we wat, ik hield zoveel van hem. in de 4e hadden we nog steeds, maar zijn ouders hadden besloten om te verhuizen en matthy ging dus ook naar een andere school. we hebben...