samen

313 8 12
                                    

matthy.
'Ik dacht ook aan ons..' zeg ik dan toegevend. Ik hoor haar slikken en een beetje naar de grond staren. 'Juul ik-' ik pak haar hand vast en ze kijkt me aan. 'Ik weet dat ik fout zit, dat ik je nooit zo pijn had mogen doen. Maar ik zit gewoon met mijn gevoelens in de knoop, vanaf het moment dat ik je weer zag, daar op het vliegveld, knapte er iets in me. Een soort angst dat ik je nooit meer zou zijn. Ik vond het eerst wel spannend, om je weer te zien. Ik zag dat je goed met Raoul klikte maar eigenlijk niks met mij te maken wou hebben.' zegt ik en zie haar nadenken.

julia.
'Ik probeer geen oogcontact te maken, maar dat gaat vrij lastig als hij steeds naar buiten wil kijken. Ik zucht diep en sluit mijn ogen. Ik word aangetikt door de persoon naast me. "Ik ben Raoul, een vriend van matthy." zegt de jongen naast me, die dus blijkbaar Raoul heet. "Ja ik uhm ben Julia, maar dat hoorde je matthy vast al schreeuwen." zeg ik. 'Hoe kennen jullie elkaar eigenlijk?" vraagt hij dan. Ik rol met mijn ogen. "Lang verhaal." zeg ik. "Het is een lange vlucht, dus je hebt genoeg tijd om alles uit te leggen." zegt hij lachend. Ik moet wel lachen om zijn reactie. "Als we in de lucht zijn zal ik het vertellen ja?" vraag ik hem. "Isgoed, doe maar." zegt hij tegen me.'

Ik weet het nog goed, we hadden vele gesprekken in het vliegtuig. Al is hij goede vrienden met matthy, luisterde hij toch naar mijn kant van het verhaal, zonder gelijk die van hem te kiezen. Ik voelde me gehoord, door iemand waarvan ik het eigenlijk totaal niet had zien aankomen, het is zijn vriend.

'Ja ik eh klopt. Hij wou naar mijn kant van het verhaal luisteren. Hij zei al dat je er nooit echt over wou praten, dat het gevoelig lag. Hij begreep me echt en was een luisterend oor. Ik zag je steeds omkijken, maar probeerde er niet teveel aandacht aan te geven, al keek je zeker meer dan 10 keer om. Sinds dat jij weg was uit mijn leven was er een soort leegte, iets wat niemand anders kon vullen..' zeg ik waarna ik zachtjes zijn hand los laat.

matthy.
'Juul, kunnen we alsjeblieft weer vrienden worden? Kijk, misschien word het nooit meer iets romantisch tussen ons en dat is prima, maar zo'n leuk persoon als jij mis ik gewoon in mijn leven. Je kon me altijd aan het lachen maken, je gaf me altijd advies als ik weer gestrest was door school of voetbal, mijn problemen kon ik met jou delen en je luisterde altijd met liefde, ik mis je aanwezigheid gewoon juul..' zeg ik dan eerlijk. 'Matthy ik- weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je eh- ja overvalt me een beetje. Maar ik zou ook graag weer vrienden worden, ik bedoel ik kan niet voor altijd boos blijven.' zegt ze lachend.

julia.
Ik geef hem een knuffel terwijl ik zachtjes over zijn rug wrijf. 'Hey uh zou je misschien samen willen hardlopen? Ik vond het namelijk de eerste keer best gezellig!' zeg ik. 'Gaan we zonder Rob? Ik weet dat je graag rond hem bent.' zegt hij uitdagend. 'Matt, Rob en ik hebben niks en ik vind hem niet leuk, hij is aardig meer niet. Niet zo jaloers zijn meneertje.' zeg ik lachend en geef hem een stomp tegen zijn schouder. 'Nou ga jij je maar aankleden, dan doe ik dat ook en kom jij dan naar mij toe?' vraag ik. 'Yes komt goed! Zie je zo juul.' zegt hij waarna ik terug naar mijn eigen kamer loop.

matthy.
Ik ben blij dat we het hebben bijgelegd. Ik mis dr wel, gewoon der gezelligheid altijd. Ik heb ook wel ff zin om te gaan lopen, een beetje uitwaaien, m'n stappen halen en gewoon wat kletsen terwijl we naar een lekker muziekje luisteren. Voor mij kan het niet beter worden dan dit! Vooral niet omdat ik natuurlijk met juul ga lopen en ik gewoon blij ben dat ze niet meer boos is en mee ook vergeven heeft.
_____________
yaayy its all good, trouwens sorry voor zo lang geen hoofdstuk. have no motivation :/

my first boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu