Kaki ku cepat berlari ke arah pintu masuk tempat kerja aku, Semasa di lobby aku memang dah tak fikir apa-apa terus berlari..
Aku boleh dengar suara lelaki..Garau..Kuat, Seakan-akan
marah tapi dia marah siapa?Aku berlari sampai tak sempat untuk berhenti..Tiba-tiba..
"DUM!"
"Aduhh, Badan besi ke apa-" Mata aku terkejut..Badan aku di atas seorang lelaki..Tak tua tak muda..Mid, Cepat-cepat aku bangun dan dengan tidak sengaja aku terjatuh lagi..
Heels aku patah..
"Wei..Heels aku patah!" Aku berkata di dalam hati..
"Laura!" Daisy monolong aku bangun dari lantai..
"Sorry Encik Z, Laura ni jenis clumsy.." Kata Daisy sambil tunduk tanda hormat kepada Lelaki tu..
"So, Ni lah Laura.." Katanya sambil memandang aku dengan tajam sambil bangun dari lantai..Ngeri
"Ha, ya saya-"
"Kenapa awak lambat mai kerja? Mana supervisor awak?" Marahnya sambil berdiri dekat dengan aku..
"Saya..Jalan jem dan-"
"Alasan.." Dengan kata terakhir itu dia pun berjalan meninggalkan perkerja-perkerja yang lain..
"Maaf Encik Z, Laura ni dia under saya so saya minta maaf dari pihak dia.." Kata Sofia kepada Encik Z, Memang nama dia Z ka dalam IC?.. Yang 'Miss Terpaling Supervisor' pun dah sampai bagus sangat!
"Lepas ini, Saya nak awak pastikan perkerja-perkerja di sini discipline themselves or not I'll handle them myself and maybe some of you might get fired!"
"Baik Encik Z.."
Dengan itu hanya tinggal perkerja-perkerja saja di lobby selepas Encik Z memasuki lift ke office miliknya.
"Ha tu lah kau asal mai kerja lambat lagi!" Kata Daisy
"Alaa, Jangan lah marah! Aku tertidur lambat semalam.."
"Banyak lah alasan kau!, File kerja yang aku suruh kau buat tu mana?" Soal Sofia dengan nada yang marah..
"Oh dah si-.." Kata aku dihentikan seketika, Aku terlupa bawa file tu dekat atas meja aku!..
"S-saya,Tertinggal.." Aku merendahkan diri aku lagipun memang salah aku dari awal tadi sampai sekarang..
"Bagus!, Boss nak file kerja tu sebab file tu ada document payment clients kita!" Sofia mengaru rambutnya, Geram maybe..
"Kau ni..Sudah lah malas aku dengan cara cuai kau ni!"
Marah Daisy, Dia ni sekadar rakan sekerja so not my best friend dia pun berkawan rapat juga dengan Sofia..AKA 'Miss Terpaling Supervisor'!..Daisy dan Sofia pun mulai berjalan meninggalkan aku dengan perkerja-perkerja lain..Sedih lah macam ni!, Tapi aku cuba kekal positive with my surrounding..
Aku pun berjalan untuk punch card dan terus masuk ke meja aku untuk duduk and at the perfect time..
"Nah, File kerja ni lepas lunch Boss nak kalau tak siap kau hadaplah Boss tu sendiri!" Daisy meletak Satu File kuning di atas meja aku..
"Lepas Lunch!?, Serius lah sekarang pun dah pukul berapa dah!"
"Aku tak tahu, Kau yang kena buat sebab dia suruh not me!"
Of course, Daisy pun tinggalkan aku tanpa rasa kesian tapi rasa meluat..
PS: THIS IS MY FIRST EVER PUBLISH
A WATTPAD STORY SORRY IF CLICHÉ,
SAYA SLOW UPDATE OKAY! BUT
THANK YOU FOR YOUR SUPPORT,
ITS REALLY MATTERS UNTUK SAYA
KALAU BOLE TEKAN BUTTON VOTE!
THANK YOU FOLLOW DAN VOTE. (❁´◡'❁)
YOU ARE READING
MR.STALKER
RomanceSINOPSIS "Kau milik aku, Dan hanya aku seorang saja boleh pegang kau, sentuh kau" "Apa ni!, Encik jangan kacau saya boleh tak!" Pertemuan mereka yang tidak diduga telah menghantui fikiran seorang 'Zarul ahmad' yang sanggup me...